Ga naar inhoud

Computer slomer en accu kapot na harde piep


Aanbevolen berichten

Mijn moeder heeft een Acer Aspire 5336 sinds ongeveer een jaar. Daarvoor was hij nog een jaar niet in gebruik. Mijn moeder was bezig op haar computer, toen hoorde ze een harde, lange piep tijdens het opstarten, en ze vertrouwde het niet, en deed de laptop uit. Later deed de laptop weer aan, en toen bleek (later, toen ik toevallig keek) er te staan \'Overweeg de accu te vervangen\' bij het batterij-icoontje in de taakbalk. De laptop is daarna verschillende malen op de batterij gebruikt, maar niet uitgevallen. Wat is er aan de hand? Ik hoop dat jullie mij en mijn moeder verder kunnen helpen.
Link naar reactie
Ik las (in Niekie30 berichten) dat o.a. Acer\'s problemen kunnen krijgen met de aansluiting voor de adapter, omdat de krachten op die plug zo groot kunnen zijn dat de connector, die rechtstreeks op het moederbord gesoldeerd zit, los getornd kan worden bij nonchalant gebruik van de laptop.... (als ik het zo netjes omschrijf).\n\nHet kan dus zijn dat bij- of in die adapter-aansluiting (laptop kant) iets los zit, en dat een beweging tijdens die boot een valse melding over een slechte accu gegeven heeft.
Link naar reactie
Gamer1120\r\n\r\nStel,deze Acer Aspire 5336 is van mij.\r\nIk zou proberen of de PM van Nieke30 te achter halen is.\r\nStelling is ,ik kom er zelf niet uit.\r\nDan iets regelen omtrent opsturen en terugsturen.\r\nDeze persoon,heeft een veelvoud aan ervaring met Laptops.\r\nIn ieder geval,zonder na te denken,was dit mijn besluit.\r\n\r\nDe cuizenier.
Link naar reactie
De piep tijdens het opstarten komt toch vermoedelijk van het bios, dat iets merkt wat niet goed gaat. Zie je kans om de bios settings weer op default te zetten?\nEn als de laptop nog werkt via de batterij, zal het niet een kapotte aansluiting zijn van de voeding. (Dan wordt er helemaal niet meer opgeladen, of alleen als de plug wordt bewogen). \nSommige biossen hebben de mogelijkheid om het accu van de laptop te kalibreren. Zoek daar eens naar. \nKan je zien hoeveel geheugen de laptop nog ziet en weet je wat er aan geheugen in zit?\n\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...