Ga naar inhoud

Hoe kom je aan je nickname?


Anoniem2

Aanbevolen berichten

[QUOTE=porrelaar;591847]Een porrelaar is iemand die graag porrelt. Nee, de woorden \'porrelaar\' en \'porrelen\' zul je vergeefs zoeken in de dikke Van Dale of in het WNT (Woordenboek der Nederlandsche Taal). En toch zijn beide woorden doodnormaal in mijn geboortedorp en in het (aangrenzende) dorp waar ik nu woon. O jee, voor forumleden die goed met Google kunnen omgaan, is het nu een makkie om na te gaan waar ik woon![/QUOTE]\r\n\r\nBij ons noemen ze dat gewoon prutsen of prutser ;)
Link naar reactie
[QUOTE=porrelaar;591847]Een porrelaar is iemand die graag porrelt. Nee, de woorden \'porrelaar\' en \'porrelen\' zul je vergeefs zoeken in de dikke Van Dale of in het WNT (Woordenboek der Nederlandsche Taal). En toch zijn beide woorden doodnormaal in mijn geboortedorp en in het (aangrenzende) dorp waar ik nu woon. O jee, voor forumleden die goed met Google kunnen omgaan, is het nu een makkie om na te gaan waar ik woon![/QUOTE]\r\n\r\nOverigens zou het best wel eens een keer in de dikke Van Dale of in het WNT hebben kunnen staan of komen te staan.\r\nEr worden al vanaf het ontstaan van de Dikke v Dale en het WNT op soms mysterieuze wijze woorden aangepast en soms zelfs helemaal weggehaald, andersom dus hetzelfde er worden woorden toegevoegd die het jaar ervoor nog helemaal niet in stonden.\r\nDe smoes daarbij is dat Nederlands een levende taal is, maar dat zijn alle talen behalve de werkelijk dode talen als bijvoorbeeld het spijkerschrift en de taal die daar bij hoorde.:)
Link naar reactie
[QUOTE=cuizenier;592161]Excuzeer mijn lompheid mensen,maar bij ons in het groot Dorp heet een \r\nPorrelaar \"unne kloetzak\" of \"met twie linkse klawwe\"\r\nKon het even niet nalaten.\r\n\r\nSalu[/QUOTE]\r\n\r\nOef, ik moest even flink slikken toen ik dat las.\r\n\r\nIn mijn geboortedorp en in mijn huidige woonplaats hangt aan \'porrelen\' en \'porrelaar\' niet enkel die negatieve connotatie. Met porrelen wordt bedoeld: op hobbyistische wijze (dus niet professioneel) knutselen. Het activiteitencentrum voor jeugd en ouderen werd hier zelfs de Porrelhoek genoemd.\r\n\r\nOverigens nog van harte gefeliciteerd met uw verjaardag gisteren!
Link naar reactie
[QUOTE=cuizenier;593243]Ik heb mijn Avatar te danken aan ctrlaltdelete en ook aan Reintje.;\r\nDenkende,dat ik mijn nickname volgende week weer en alsnog hier presenteer.\r\ncyber2001,jouw verhaal heeft mij wel aangegrepen.\r\nSalu de cuizenier[/QUOTE]\r\n\r\nDank je, het is uiteindelijk wel allemaal weer goed gekomen tot zover mogelijk. Alleen kan ik niet meer zo goed leren of dingen oppikken. Dat duurt wat langer omdat mijn geheugen niet zo lekker meer werkt.\r\nMaar ach, ik ben dit jaar vader geworden van een tweeling (dus dat werkt nog ;) ) en ik geniet daar met volle teugen van.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...