Ga naar inhoud

Nieuwe HD; problemen installatie Windows 7


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nEen vriend van mij heeft vanmorgen een nieuwe HD aangeschaft voor zijn PC, en deze geplaatst. Nu wil hij zijn originele windows 7 installeren en dat geeft problemen.\r\n\r\nHet gaat om een paradigit PC welke hij zelf heeft geupgrade met het eerder genoemde windows 7, de installatie (schone instal) gaat goed totdat hij windows wil activeren en dan begint het probleem; windows geeft aan dat er geen originele windows versie al op de harde schijf staat. Nu kan dat natuurlijk ook niet gezien het dus een nieuwe HD is.\r\n\r\nOnze vraag is dan ook hoe krijgen we zijn windows 7 op deze nieuwe HD ? het windows 7 pakket is een upgrade van Vista naar Windows 7. Het lijkt ons strek dat je een nieuwe windows moet aanschaffen.\r\n\r\nWindows Vista stond overigens op de oude HD geïnstalleerd (OEM) en kunnen we dus niet op de nieuwe HD zetten.
Link naar reactie
[QUOTE=arthur35;590491]Klopt, op zijn oude HD stond Vista OEM heeft deze geupgrade met zijn huidige windows 7 upgrade. Bij installatie van deze windows 7 geeft deze aan dat er geen \"legale / voorgaande versie\" van windows op de HD staat en daar door er geen aktivatie mogelijk is.[/QUOTE]\n\nAh, dat maakt het verhaal al een stuk duidelijker.\n\nOmdat de harde schijf leeg is, kan de installatie logischerwijs geen vorige installaties van Windows vinden. Dit is vereist om een upgradeversie van Windows 7 te kunnen installeren. \n\nHet is dus noodzakelijk om eerst een volledige versie van Windows 7 te installeren. Het maakt overigens niet uit of je eerst Windows XP of Vista installeert, dit mag ook.
Link naar reactie
Bedankt voor je reactie, echter heeft hij geen vorige versie van windows; dwz zijn vista stond op een aparte partie op zijn oude HD hij heeft dus geen fysieke schijven om deze te installeren .\n\nIk had al vaker van dit probleem gehoord, maar het lijkt mij sterk dat als je van HD wisselt en je hebt geen fysieke windows schijven , je \"gedwongen\" wordt om een originele windows te kopen ? want tegenwoordig zit de windows op zo\'n partie en heb je dus geen schijfjes meer.
Link naar reactie
[QUOTE=arthur35;590499]Bedankt voor je reactie, echter heeft hij geen vorige versie van windows; dwz zijn vista stond op een aparte partie op zijn oude HD hij heeft dus geen fysieke schijven om deze te installeren .\n\nIk had al vaker van dit probleem gehoord, maar het lijkt mij sterk dat als je van HD wisselt en je hebt geen fysieke windows schijven , je \"gedwongen\" wordt om een originele windows te kopen ? want tegenwoordig zit de windows op zo\'n partie en heb je dus geen schijfjes meer.[/QUOTE]\n\nJe hebt mijn post niet goed gelezen.\n\nOp je nieuwe harde schijf MOET zich een installatie van Windows bevinden. Als dit niet zo is, mag je Windows 7 niet installeren, gezien het een upgrade versie is. \n\nWat je kan doen, is met Macrium Reflect ( [url]http://download.cnet.com/Macrium-Reflect-Free/3000-2242_4-10845728.html[/url] ) een image maken van je Windows Vista installatie op de oude harde schijf, en deze vervolgens terugzetten op de nieuwe harde schijf. De grote boze truc is om nu je upgrade van Windows 7 te installeren op je nieuwe harde schijf, waar je dus die image op hebt teruggezet.
Link naar reactie
Nu heb ik inmiddels ook wat rond gegoogled en daar kwam ik deze optie tegen :\n\nOp je nieuwe HD windows 7 schone instal te doen (met de windows 7 upgrade DVD)\nals deze klaar is, onmiddellijk opnieuw deze instal opnieuw te doen maar dan als upgrade zodat het serienummer wel gezien wordt en je dus wel kunt registeren ?\n\nWerkt dat inderdaad ?
Link naar reactie
[QUOTE=arthur35;590507]Nu heb ik inmiddels ook wat rond gegoogled en daar kwam ik deze optie tegen :\n\nOp je nieuwe HD windows 7 schone instal te doen (met de windows 7 upgrade DVD)\nals deze klaar is, onmiddellijk opnieuw deze instal opnieuw te doen maar dan als upgrade zodat het serienummer wel gezien wordt en je dus wel kunt registeren ?\n\nWerkt dat inderdaad ?[/QUOTE]\n\nJe bedoeld eerst installeren met een volledige versie? Ja, dat klopt. Dat heb ik al twee keer gezegd.\n\n[QUOTE=arthur35;590509]Hoi Davey,\n\nIk snap helemaal wat je bedoelt, wat nu als je de oude schijf niet meer hebt of bijv gecrasht is en niet meer te gebruiken ?[/QUOTE]\n\nAls je écht niets hebt, zelfs geen XP of Vista installatie CD, download dan even een [B][U]originele, let op: niet aangepaste[/U][/B] ISO van Windows Vista, en activeer deze met de licentie die op je computer staat. Vervolgens direct Windows 7 installeren (schoon).\n\nAls je nog vragen hebt, hoor ik het graag.
Link naar reactie
Probleem is verholpen en wel met de oplossing die ik had gegoogled.\n\nMet de upgrade DVD windows 7 (die hij heeft) een schone instal gedaan, toen deze instal klaar was gelijk weer met deze DVD weer een instal gedaan maar nu de upgrade optie en voilà het werkt, vraag me niet hoe het kan maar het werkt.\n\nBedankt voor je mee denken Davy
Link naar reactie
[QUOTE=arthur35;590545]Probleem is verholpen en wel met de oplossing die ik had gegoogled.\r\n\r\nMet de upgrade DVD windows 7 (die hij heeft) een schone instal gedaan, toen deze instal klaar was gelijk weer met deze DVD weer een instal gedaan maar nu de upgrade optie en voilà het werkt, vraag me niet hoe het kan maar het werkt.\r\n\r\nBedankt voor je mee denken Davy[/QUOTE]\r\n\r\nSorry, ik kan er naast zitten, maar geef je net niet aan dat je alleen een upgrade DVD van Windows 7 hebt?
Link naar reactie
En waar had je die tip gelezen, Arthur35? Misschien op de volgende site?\r\n[url]http://windowssecrets.com/top-story/clean-install-windows-7-from-the-upgrade-disc/[/url]\r\n\r\nDaar lees ik inderdaad dit: \"[...] another fairly simple (if more time-consuming) activation method [is] to install from the Win7 upgrade disc and then upgrade Win7 on top of itself.\"\r\n\r\nDeze mogelijkheid kende ik nog niet.\r\n\r\nDe auteur stelt dat deze oplossing voor jou ook [B]legitiem[/B] is. Jij had immers vroeger een legitieme versie van Vista op dezelfde pc staan:\r\n\"You’ll definitely be running a copy of Win7 that’s validated as genuine. Whether that also means your new copy meets the written definition in Microsoft’s EULA depends on whether you ever owned a legal copy of Windows for that PC. That can sometimes be hard to verify.\"
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...