Ga naar inhoud

Gebrandde cd stottert


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb een aantal cd\'s gebrand, maar bij allemaal haperen de nummers vanaf +/- track 6: de eerste nummers zijn goed en daarna wordt het haperen steeds erger totdat bij nummer 8 niet meer te horen is welk nummer het is en de autoradio vastloopt.\r\n\r\nIk gebruik kopieen van de originele cd, welke ik heb liggen. Ik brand op Verbatim CD-R cd\'s via iTunes (hoge en lage snelheid geprobeerd) en via Windows Media Player.\r\n\r\nIn de cd-speler in de woonkamer is het een stuk beter, maar je hoort nog steeds de muziek verspringen elke seconde.\r\n\r\nWat kan de oorzaak zijn?
Link naar reactie
Te snel gebrand misschien?\n\nCd-spelers zijn veel gevoeliger voor fouten of een brandspoor dat niet helemaal netjes op gelijke afstand van elkaar ligt dan spelers in een computer.\n\nDaarom audio-cd\'s nooit sneller branden dan 4x. 2x of zelfs 1x is nog beter, maar meestal levert 4x geen problemen.\n\nVerbatim is een van de beter merken media, dus daar moet het eigenlijk niet aan liggen. Als je op lage snelheid dezelfde problemen houdt, dan zou je alsnog een ander merk kunnen proberen, maar ik vermoed dat dan je cd-schrijver aan het overlijden is.
Link naar reactie
Ik heb de cd opnieuw geprobeerd te branden. Bij het in de cd-lade klikken van een nieuwe cd (deze draaide daarbij een beetje rond) viel me op dat er een hoogteslag in de cd zat.\r\n\r\nSnel een andere van de spindle gepakt en ja hoor, ook in deze cd zat een slag. Vreemd, want de houder van de spindle is van hard plastic en de cd\'s netjes gestapeld om een asje.\r\n\r\nDit verklaard dus ook de brandfouten en afspeelfouten verderop de cd: hoe verder het leeskopje naar buiten gaat, hoe groter de hoogteslag wordt in de cd. Bij nummer 1 is de cd immers nog vlak.
Link naar reactie
Hoe lager hoe beter, maar heel laag is niet altijd nodig. Er zijn alleen apparaten die moeite hebben met een hoge snelheid, omdat de cd dan niet helemaal netjes gebrand is.\n\nWat betreft die cd\'s lijkt het alsof ze te warm bewaard zijn en daardoor krom getrokken zijn. Toevallig naast de verwarming bewaard? Anders waren ze misschien al krom toen je ze kocht, wat wel vervelen is. Eigenlijk kun je die hele spindel wel weggooien.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...