Ga naar inhoud

Waarom is mijn beeldscherm extreem rood na calibratie?


PatrickS

Aanbevolen berichten

Onlangs heb ik mijn laptop (Acer V3-575G) met een mat IPS scherm gecalibreerd met een Datacolor Spyder5Pro. Het scherm oogt heel rood. Het is vooral zichtbaar bij donkergrijze tinten (zoals Spotify). Ik heb ook nog een andere laptop (met een glanzend scherm) gecalibreerd, maar deze was wel goed. Is dit probleem te wijten aan het scherm van mijn laptop? Want wanneer het achteruit kantelt, wordt het scherm roder en vooruit juist blauwer. Echter wanneer je loodrecht op het scherm kijkt is het nog steeds rood. Of komt dit door beeldscherminstellingen (gamma, contrast, temperatuur enz.) van Windows 10? En zo ja, hoe kan ik deze resetten? Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Mvg, Patrick
Link naar reactie
@Jorrit Ik heb geprobeerd om met andere software te kalibreren, genaamd DisplayCal. Na kalibratie lijkt het nu normaal, op een iets groene tint na. Echter is het kalibratieproces wel erg traag en de interface niet zo fijn. Misschien ligt het aan de Spyder software? Of reset DisplayCal de beeldscherminstellingen automatisch?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...