Ga naar inhoud

alleen lezen na branden van DVD


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Zoals ik al eerder heb aangegeven, zijn mijn handelingen en instellingen in de programma’s identiek aan de handelingen en programma instellingen op mijn oude computer. Het enige verschil is een nieuwere versie Nero, een nieuwere versie Windows en een ander merk brander.\r\nToch wilt de DVD-speler op de TV de films niet pakken.\r\n\r\n[B]Poging 1[/B] was: De DVD-bestanden branden op de nieuwe computer met Nero. Resultaat: Negatief\r\n[B]Poging 2[/B] was: De DVD-bestanden branden op de nieuwe computer met CDBurnerXP. Resultaat: Negatief\r\n[B]Poging 3[/B] was: De DVD-bestanden branden op de oude computer met Nero. Resultaat: [I]Positief.[/I]\r\nHiermee is naar mijn mening het probleem niet opgelost omdat de nieuwe computer een vervanger moet zijn van de oude. En als ik met branden afhankelijk blijf van de oude computer is het totaal niet gemakkelijk.
Link naar reactie
De branders wisselen is niet mogelijk in mijn geval. De oude brander heeft IDE de nieuwe heeft SATA.\r\n\r\nMaar nu komt het gekke, al ruim 5 jaar brand ik mijn films op DVD+R, nooit problemen altijd kon ik ze afspelen op de PS2. De nieuwe brander doet iets verkeert waardoor de PS2 de films niet afspeelt. Nu heb ik als test precies dezelfde film als waarmee problemen zijn, gebrand op een DVD-R. Tot verbazing wilt de PS2 de film nu wel afspelen.\r\n\r\nIk heb de drivers al opnieuw proberen te installeren, maar het branden van films op DVD+R is niet wat de PS2 accepteert. Hoe hier verandering in te brengen? En waarom kan zo\'n probleem überhaupt bestaan?\r\n\r\n[QUOTE=Niekie30;588433]Ik zou gaan denken, dat het aan de nieuwe DVD brander ligt.........................Temeer ook, omdat Nero onmiddellijk na het branden met een melding komt.[/QUOTE]\r\nDeze melding is nooit mijn probleem geweest, dat is iemands anders probleem binnen dit onderwerp geweest. Ik heb alleen mijn probleem aan dit onderwerp toegevoegd doordat er een \'Forbidden\' melding verscheen wanneer ik een nieuw onderwerp wilde posten op het forum. ;-)
Link naar reactie
TS cldiia: Het is goed mogelijk dat (en dat gebeurt vaker) dat een gewone DVD speler aan je TV zich verslikt in een DVD+/-RW, overigens doen sommige DVD spelers er niet moeilijk over zoals die van 30 Euro van Blokker die leest alles.\nDat je geen Video-TS krijgt met het branden komt omdat je dat op een DVD+/-RW ook niet kunt en een ander probleem is dat je een DVD+/-RW niet kunt afsluiten.\nProbeer daarom eens een gewone +/-DVD te branden met [URL=\"http://cdburnerxp.se/\"]CDBurnerXP[/URL], maar ook kan de brander CD/DVD in je PC stuk zijn.\n\nAan TI(Topic Inbreker PetervanB) het volgende, als je een gelijkluidend probleem hebt als in dit geval TS cldiia, volg dan gewoon het Topic en breek niet in want TS cldiia is niet meer terug geweest met een reactie en dat is vervelend voor TS cldiia.\nDit gezegd hebbende het volgende voor TI(Topic Inbreker PetervanB) dus, er zit op elk moederbord nog wel een IDE aansluiting(dus gewoon de hele kabel en DVD+/- RW over bouwen) maar als dat niet zo mocht zijn dan is [URL=\"http://www.allekabels.nl/computer_kabels/ata-sata-kabels/sata-naar-ide.html\"]hier[/URL] wellicht een oplossing te vinden in de vorm van een IDE naar SATA converter.
Link naar reactie
[QUOTE=Hans60;588649]Waar haal je deze onzin nu weer vandaan? Je maakt er een gewoonte van om mensen op het verkeerde been te zetten....[/QUOTE]\r\nOnbedoeld naar ik aanneem.\r\n\r\nHet is zover ik weet ook niet waar dat je een DVD RW niet kunt afsluiten.\r\nZe zijn qua gebruik gelijk aan de +R of -R, met als enige verschil dat als je de inhoud zat bent je de schijf kunt wissen en hergebruiken, wat dus met de +R of -R niet kan.
Link naar reactie
[QUOTE=Hans60;588655]Ongetwijfeld, maar wel heel regelmatig.....[/QUOTE]\r\n\r\nProbeer eerst eens wat meer over problemen hier neergelegd door mensen zelf uit te zoeken voordat je met degenererende opmerkingen aan komt dragen, een DVD RW +/- hoeft niet te worden afgesloten maar kan dan ook niet maar zo op elke willekeurige DVD speler worden afgespeeld.\r\nOp sommige Standalone DVD schrijvers zijn DVD RW schijfjes wel te finaliseren maar dan nog kunnen deze niet worden afgespeeld op een gewone DVD Speler die aan je TV hangt, een enkele link (er zijn er veel meer die ik heb gelezen hier over) [url]http://forum.computeridee.nl/archive/index.php/t-23797.html[/url] op de meeste PC DVD RW\'s zijn de schijfjes wel uit te lezen en dan dus ook te wissen.\r\nIk was om 4.51 u niet [U]nog[/U] wakker maar [U]al[/U] wakker zelfs alm enkele uren ervoor, dutch.;) \r\n\r\nGoede morgen nogmaals. \r\nStroke33
Link naar reactie
Niet [I]kunnen[/I] afsluiten, zoals jij zegt, is iets anders dan hem niet te [I]hoeven[/I] afsluiten.\r\nZo beweer je ook dat je op een DVD-RW geen Video_TS [I]kunt[/I] maken, al net zulke onzin.\r\nNormaliter kun je een DVD, als hij gebrand is met de optie Disk At Once en afgesloten is gewoon afspelen op normale DVD-spelers, ook DVD-RW\'s. Veel DVD spelers kunnen niet (goed) overweg met multi-sessie DVD\'s, en daar ligt vaak het probleem.
Link naar reactie
[QUOTE=cldiia;584943]Maar via Nero kan ik geen mappen branden. Alle bestanden komen altijd los in het programma te staan. ik brand al mijn dvd\'s met VIDEO_TS omdat mijn dvd speler dat pakt. Veel VIDEO_TS bestanden pakt hij dus ook gewoon, alleen soms ook niet. VIDEO_TS.IFO zit er altijd bij. \n\nMaar het is toch ook vreemd dat ik mijn DVD-RW niet kan wijzigen??? Daar is het toch een DVD-RW voor?[/QUOTE]\nEven terug naar het probleem van cldiia.\nEen RW zo maar wijzigen kan sommige software wel, maar zelden als het als een video DVD gebrand is. Zie een brandbaar schijfje niet als een harddisk of USB stick of diskette, want het is fundamenteel anders. Er is wel software (ook in Windows Explorer) die het er op laat lijken, maar daar ben je nu niet mee bezig.\n\nDie melding voor het aanwezig zijn van het \'[I]Alleen lezen[/I]\' kenmerk is je denk ik te veel geworden, en je vraagt je plots af waarom je de inhoud van je RW disk niet kunt wijzigen, dat kenmerk \'[I]Alleen lezen[/I]\' dus verwijderen. Dat kan gewoon niet zomaar, en [I]KON[/I] ook niet zomaar, alleen heb je dat eerder nooit geprobeerd omdat die melding niet verscheen :) Het is een melding voor nieuwere gebruikers van brander-software trouwens, gewoon ter info.\nIn je eerste bericht geef je aan dat het verwijderen van dat kenmerk je probleem is, maar dat is het dus niet; zelfs als het kenmerk blijft, dan betekent dat dat je de video (mits alles goed is samengesteld) zou moeten kunnen lezen/afspelen, want het kenmerk is \'[I]Alleen lezen[/I]\'.\n\n\nProbleem wat over is is hoe jij nu een werkzame Video DVD kan branden met Nero, of andere software.\n\nIkzelf heb Nero Express Essentials, maar heb nog nooit een Video DVD gebrand. Als ik het venster ervoor bekijk zie ik ook geen mapstructuur. Alhoewel ik wel met een rechtsklik op het venster een optie kan zien \'[I]Map maken[/I]\', krijg ik [I]niets te zien[/I] als ik dat doe (zoals voor een data CD of DVD zeker lukt).\n\nVolgens [url=http://www.computeridee.nl/faqman/software/videobewerking/dvd-video-met-audiots]deze reactie van de FAQ-man[/url] is het dat sommige spelers bij het ontbreken van de Audio en/of Video_TS map de boel niet afspelen.\nIk zou zeggen, pak eens een eerder succesvol gebrande Video-DVD, stop hem in je PC (ROM of brander), en kijk met je [I]Verkenner[/I] of die map daar is.\nDoe dan hetzelfde met een nieuw gebrande Video-DVD.\n\nVerder wil ik wel weten of diezelfde Video-DVD op je eigen PC wel speelt.\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie
[QUOTE=Hans60;588663]Niet [I]kunnen[/I] afsluiten, zoals jij zegt, is iets anders dan hem niet te [I]hoeven[/I] afsluiten.\r\nZo beweer je ook dat je op een DVD-RW geen Video_TS [I]kunt[/I] maken, al net zulke onzin.\r\nNormaliter kun je een DVD, als hij gebrand is met de optie Disk At Once en afgesloten is gewoon afspelen op normale DVD-spelers, ook DVD-RW\'s. Veel DVD spelers kunnen niet (goed) overweg met multi-sessie DVD\'s, en daar ligt vaak het probleem.[/QUOTE]\r\n\r\n\r\nIn die laatste zin zeg je precies wat het probleem is en wat ik dus al eerder aanhaalde, ik had moet en zeggen dat er [U]soms[/U] wel eens een standalone DVD speler is die wel een DVD RW af kan spelen zelfs een niet afgesloten DVD zoals bijvoorbeeld de DVD speler van Blokker die speelt in principe alles af maar soms [U]ook[/U] niet!\r\n\r\nEn dat is dus niet Normaliter maar een gok van 1:1000 of meer de meeste DVD spelers kunnen vaak alleen A merk DVD\'s afspelen mijn buren hebben toevallig zo\'n ding waar alleen Kodak DVD+-RW in gaan en ik heb er zelf nog 1 op zolder staan die alleen TDK DVD- afspeelt en die zijn nogal duur.\r\n\r\nEr zit veel kaf onder het koren en dus veel verschillen in DVD\'s en DVD RW\'s, in de meeste schrijf gevallen is dat dus het grootste probleem.\r\n\r\nSpelen DVD spelers DVD RW \'s af je soms, kun je DVD RW\'s afsluiten(finaliseren) ja soms en ga zo maar.\r\n\r\nAls je elk jaar een nieuwe auto koopt van het zelfde merk en type zul je altijd tevreden zijn, koop je daarentegen steeds een ander merk en type dan zul je steeds op problemen stuiten omdat er allemaal kleine verschillen zijn, en dat is met DVD Branders, Spelers en DVD schijfjes ook.\r\nHet beste is gewoon proberen proberen en proberen tot je de juiste combinatie hebt gevonden van de DVD +/- standalone speler, DVD +/- RW brander in de PC de juiste DVD +/- RW schijf het juiste merk en de juiste software.\r\nIk blijf dus gewoon bij mij bewering ondanks dat het [U][I]soms[/I][/U] wel mogelijk is.
Link naar reactie
[QUOTE=stroke33;588745]\nSpelen DVD spelers DVD RW \'s af je soms, kun je DVD RW\'s afsluiten(finaliseren) ja soms en ga zo maar.[/QUOTE]\nNou, je zin is wat cryptisch neergedaald, maar ik snap het wel.\n\nHet is dat [I]vooral branders [/I]ook niet-afgesloten schijven kunnen afspelen (zij hebben immers de firmware om ook sessies te sluiten in zich, dus weten ze beter hoe een niet afgesloten DVD uit te lezen), maar het overgrote deel van de (standalone) ROM spelers kan dat niet.\n\nHier staat nog een pagina vol vragen over het gebeuren rond het zelf branden van DVD\'s:\n[url]http://www.dvddemystified.com/dvdfaq.html#4.3[/url]\nLekker geconcentreerd in één pagina :)\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...