Ga naar inhoud

alleen lezen na branden van DVD


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Lieve mensen,\n\nIk heb een groot probleem met mijn DVD-speler denk ik.\nAls ik de dvd heb gebrand (zowel op DVD R+ en - / DVD-RW) maakt de dvd speler er een Alleen-lezen bestand van.\nIk krijg dan deze melding, direct na hij klaar is met branden:\n\n[IMG]http://i99.photobucket.com/albums/l306/Claudjee22/overzichtmeldingalleenlezen.jpg[/IMG]\n\nAls ik de dvd dan in mijn dvd speler doe, doet de dvd het ook niet. Hij leest wel dat het een dvd is, maar begint niet met afspelen.\nAls ik een DVD-RW weer terug stop in mijn pc om de Alleen-lezen ervan af te halen via de Eigenschappen, geeft hij aan dat dat niet mogelijk is:\n\n[IMG]http://i99.photobucket.com/albums/l306/Claudjee22/jhgfhgjkdfghfjkdhgk.jpg[/IMG]\n\nHij doet het ook bij DVD-R (zowel +, - en +-) en dan kan ik gewoon geen dvd afspelen.\n\n\nHoe krijg ik dit in godsnaam zonder al te veel moeite er vanaf?\n\nAlvast bedankt!
Link naar reactie
Los van dat de dvd in de dvdspeler niet werkt zie ik geen gekke dingen. CD\'s en DVD\'s zijn slechts eenmaal te beschrijven en zijn eenmaal geschreven daardoor per definitie alleen-lezen.\n\nOok een RW werkt zo, ware het niet dat je zo\'n schijf volledig leeg kunt maken, maar niet half.\n\nInCD is een verhaal apart; dit is een systeem dat van een cd/dvd een soort van usb-stick maakt, waardoor je er losse bestanden bij kunt zetten en af kunt halen. In feite maakt dit systeem er een multi-sessie disk van en verwijderde bestanden zijn niet echt weg, alleen verborgen. Tegenwoordig compleet achterhaald door de lage prijzen van usb-sticks.\n\nWaarom je dvd niet werkt in de dvd-speler komt, voor zover ik van je plaatjes kan zien, door het ontbreken van een VIDEO_TS map op de dvd. Het bestand VIDEO_TS.IFO hoort namelijk in deze map te staan en niet direct in de hoofdmap van een dvd.
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;584941]Los van dat de dvd in de dvdspeler niet werkt zie ik geen gekke dingen. CD\'s en DVD\'s zijn slechts eenmaal te beschrijven en zijn eenmaal geschreven daardoor per definitie alleen-lezen.\r\n\r\nOok een RW werkt zo, ware het niet dat je zo\'n schijf volledig leeg kunt maken, maar niet half.\r\n\r\nInCD is een verhaal apart; dit is een systeem dat van een cd/dvd een soort van usb-stick maakt, waardoor je er losse bestanden bij kunt zetten en af kunt halen. In feite maakt dit systeem er een multi-sessie disk van en verwijderde bestanden zijn niet echt weg, alleen verborgen. Tegenwoordig compleet achterhaald door de lage prijzen van usb-sticks.\r\n\r\nWaarom je dvd niet werkt in de dvd-speler komt, voor zover ik van je plaatjes kan zien, door het ontbreken van een VIDEO_TS map op de dvd. Het bestand VIDEO_TS.IFO hoort namelijk in deze map te staan en niet direct in de hoofdmap van een dvd.[/QUOTE]\r\n\r\nMaar via Nero kan ik geen mappen branden. Alle bestanden komen altijd los in het programma te staan. ik brand al mijn dvd\'s met VIDEO_TS omdat mijn dvd speler dat pakt. Veel VIDEO_TS bestanden pakt hij dus ook gewoon, alleen soms ook niet. VIDEO_TS.IFO zit er altijd bij. \r\n\r\nMaar het is toch ook vreemd dat ik mijn DVD-RW niet kan wijzigen??? Daar is het toch een DVD-RW voor?
Link naar reactie
Het zou me verbazen als je geen mappen kunt aanmaken in Nero; dat hoort gewoon te gaan. Sleep anders eens een VIDEO_TS map vanuit de Windows Verkenner naar het Nero-venster waar normaal de bestanden komen te staan die je selecteert om aan de dvd toe te voegen. En anders nog eens goed kijken; er moet een optie zijn om complete mappen toe te voegen.\n\nIk gebruik zelf al jaren geen Nero meer, dus heb helaas geen preciezere instructies voor je.\n\nEen DVD-RW is niets anders dan een normale DVD die je kunt formatteren, ofwel volledig leeg kunt maken. Niets vreemds aan dus.\nAls je dat in het verleden wel hebt gekund, moet je je eens verdiepen in wat InCD nu precies is, wat het anders doet dan bij het maken van een \'normale\' DVD en dat het niet kan samenwerken met video-dvd\'s (iets met multi-sessie en dat een video-dvd afgesloten moet zijn om te werken in een dvd-speler).
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;584945]Het zou me verbazen als je geen mappen kunt aanmaken in Nero; dat hoort gewoon te gaan. Sleep anders eens een VIDEO_TS map vanuit de Windows Verkenner naar het Nero-venster waar normaal de bestanden komen te staan die je selecteert om aan de dvd toe te voegen. En anders nog eens goed kijken; er moet een optie zijn om complete mappen toe te voegen.\r\n\r\nIk gebruik zelf al jaren geen Nero meer, dus heb helaas geen preciezere instructies voor je.\r\n\r\nEen DVD-RW is niets anders dan een normale DVD die je kunt formatteren, ofwel volledig leeg kunt maken. Niets vreemds aan dus.\r\nAls je dat in het verleden wel hebt gekund, moet je je eens verdiepen in wat InCD nu precies is, wat het anders doet dan bij het maken van een \'normale\' DVD en dat het niet kan samenwerken met video-dvd\'s (iets met multi-sessie en dat een video-dvd afgesloten moet zijn om te werken in een dvd-speler).[/QUOTE]\r\n\r\nik heb de map gesleept naar nero en dan krijg ik dit:\r\n\r\n[IMG]http://i99.photobucket.com/albums/l306/Claudjee22/naamloos-1.jpg[/IMG]\r\n\r\nhetzelfde als ik het in nero open. Geen mappen dus, hij pakt het allemaal automatisch uit.
Link naar reactie
Hmmm, het lijkt erop dat Nero op deze manier zelf een VIDEO_TS map gaat maken en je daarom geen mappen laat maken. Dat zou dan toch goed moeten gaan.\nMoet je voor de lol eens proberen (op een RW) en daarna openen in Windows Verkenner. Naar mijn idee zou er dan een VIDEO_TS map op die dvd moeten staan.\n\nAls je echter de optie \"data dvd maken\" kiest zou je wel mappen moeten kunnen aanmaken. Maar dat even terzijde, want als bovenstaand werkt heeft dat de voorkeur.\nAls je ooit (per ongeluk) voor data dvd hebt gekozen en de dvd-video-bestanden daar gewoon in hebt gegooid, eindig je met een dvd die niet werkt op de dvd-speler.
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;584949]Hmmm, het lijkt erop dat Nero op deze manier zelf een VIDEO_TS map gaat maken en je daarom geen mappen laat maken. Dat zou dan toch goed moeten gaan.\r\nMoet je voor de lol eens proberen (op een RW) en daarna openen in Windows Verkenner. Naar mijn idee zou er dan een VIDEO_TS map op die dvd moeten staan.\r\n\r\nAls je echter de optie \"data dvd maken\" kiest zou je wel mappen moeten kunnen aanmaken. Maar dat even terzijde, want als bovenstaand werkt heeft dat de voorkeur.\r\nAls je ooit (per ongeluk) voor data dvd hebt gekozen en de dvd-video-bestanden daar gewoon in hebt gegooid, eindig je met een dvd die niet werkt op de dvd-speler.[/QUOTE]\r\n\r\nMaar als je de data dvd wel vult met een map dan zou hij het wel moeten doen in de dvd speler? dan ga ik dat eens proberen.\r\n\r\nVoor de lol heb ik dat al een keer gedaan haha. Maar de VIDEO_TS bestanden staan er gewoon los op gebrand.
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Ik heb ook zo\'n soort probleem met mijn systeem. Alvast mijn excuus als het niet volledig overeen komt met het onderwerp, maar kreeg een \"Forbidden\" melding bij het aanmaken van een nieuwe Thread.\n\nZodra ik een DVD-video heb gebrand met Nero 9 accepteert de DVD-speler de film niet, ook de PS2 accepteert hem niet. Ik heb de film opnieuw proberen te branden met CDBurnerXP wat ook een negatief resultaat gaf.\n\nIemand hier hulp bij? Ik draai op Windows 7 Pro met Nero9 en een Samsung SH-222AL brander.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...