Ga naar inhoud

Netbook start niet op zonder usb


Anoniem2

Aanbevolen berichten

ik heb windows xp geinstalleerd op mijn hp 2133 netbook nadat deze heel traag was geworden. hij draaide voorheen op vista. ik heb xp geinstalleerd via een usb stick, alles is hierbij vlekkeloos verlopen. nu wil ik echter weer booten via mijn harde schijf, maar dat gaat niet; ik krijg een foutmelding van het besturingssysteem. ik kan xp alleen opstarten als ik boot via de usb stick.\r\n\r\nweet iemand hoe ik weer op de normale manier, via de harde schijf, kan opstarten?
Link naar reactie
En als je de installatiecd van XP er in duwt en dan naar de recovery console boot, lukt dat wel?\r\n\r\nZoja, dan kun je daar eens het FIXBOOT commando geven en zien of er een foutmelding komt. En anders nog eens met bootcfg /rebuild proberen.\r\n\r\nAlhoewel dit eigenlijk niet nodig zou hoeven zijn na een verse installatie. Misschien staat de bootsector beveiliging aan in de bios en is daarom het bootgedeelte niet fatsoenlijk geschreven kunnen worden ofzo? Het is een mogelijkheid. Anders zou ik het zo vlug ook niet weten. Tenzij er gebruik is gemaakt van een corrupte installatiedisk.
Link naar reactie
[QUOTE=dutch-online;585039]Lees het antwoord van Black Tiger post 6[/QUOTE]\n\nEn dan? Dat verandert niets aan het feit dat je eerst schrijft een netbook te hebben en daarna zegt er toch geen te hebben...\n\nHeb het hele topic nog maar eens bekeken, en het lijkt er op dat je trachtte een quote te maken van iets uit de eerste post. Dat was mij niet duidelijk, aangezien er niet zo\'n grijs kadertje omheen staat en de eerste post me verder niet meer exact bij stond.
Link naar reactie
[QUOTE=izzimail;585040]haha \"dutch online\" stelt de vraag voor mij, uiteraard heb ik geen cd drive[/QUOTE]\r\n\r\nIk krijg het idee dat Windows op de usb-stick geinstalleerd staat en niet op de vaste schijf van de computer. Of dat klopt weet ik natuurlijk niet.\r\n\r\nAls je -met usbstick- doorstart in Windows, kijk dan eens naar de inhoud van de vaste schijven. Staan de Windows-bestanden daar op? En is de vaste schijf ook gewoon C:?\r\n\r\nOpen dan ook eens taakbeheer (ctrl+shift+esc) en klik door naar het tabblad processen. Zoek explorer.exe op en klik daar met rechts op, kies Eigenschappen. Staat er dan \"C:\\Windows\" achter Locatie op het tabblad Algemeen? Of wordt verwezen naar de USB-stick?\r\n\r\nAls explorer.exe verwijst naar de normale vaste schijf, lijkt me dat Windows goed is geinstalleerd, maar dat de boot loader op de usb-stick staat. Kijk in dat geval nog eens naar het verhaal van BlackTiger, waarbij je de xp-cd natuurlijk vervangt door je xp-usb-stick.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...