Ga naar inhoud

Exe bestanden starten niet op.


Aanbevolen berichten

Ik kan momenteel geen exe bestanden openen op mijn desktop met W7. Oorzaak is onduidelijk. Duidelijk lijkt wel dat het hier om kwaadaardige opzet van buiten betreft... De fix zou kunnen zijn een registeraanpassing. Ik heb het bestandje exefix.reg maar kan regedit.exe niet starten en het bestand inladen omdat... dát juist het probleem is... exe-bestanden opstarten.\r\n\r\nIemand een suggestie?\r\n\r\nBy the way; het probleem heeft w.s. niet te maken met een defecte harde schijf waarover ik een melding kreeg (enkel data geen OS) --> inmiddels uitgeschakeld. Probleem werd zichtbaar nadat een update van Firefox had plaats gevonden.
Link naar reactie
Ook even systeemherstel proberen. Kies een datum waarvan je weet dat je het probleem nog niet had. Dan Firefox (als dat al de boosdoener is, wat me sterk lijkt) helemaal verwijderen en even vers downloaden.\n\nAls er ook met malwarescanners niks naar voren komt, maar het probleem blijft bestaan, dan is het wellicht makkelijker om Windows opnieuw te installeren. Scheelt een hoop zoeken naar de oorzaak.\n\nHeb je iets van parental-control achtige software op de computer? Ook dat soort dingen kunnen bepaalde toepassingen blokkeren.\n\nEDIT: Probeer die online scanners eens via internet explorer, eventueel ook van andere aanbieders. Vroeger waren er die via een activeX invoegtoepassing werkten. Als die er nog steeds zijn, kan dat je helpen, want geen exe bestand.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;584555]En wat zegt een rechtsklik op zo\'n executable ?[/QUOTE]\n\nIk kan dan kiezen voor het bestand uitvoeren maar krijg vervolgens de vraag met welk programma ik dat wil doen. Dat schiet niet op.\n\nHet zit ergens in het register (just a hunch) maar hoe kom ik daar als ik geen exe bestanden kan openen? Wat zijn eventuele mogelijkheden met .com extenties?\n\nVeilige modus heb ik nog niet geprobeerd; zie daar wel mogelijkheden.\n\nEnne... kent W7 nog steeds DOS commando\'s en kan ik van daaruit niet in het register?
Link naar reactie
Als je in de regel boven start gewoon tikt \" regedit \" zit je in het register. Maar wel eerst een backup (exporteren) ervan, voor je erin gaat rommelen.\n\nLukt dat niet dan:\nIn dat geval lukt het op de volgende manier vaak wel:\n\n- Druk op CTRL-ALT-DEL om Taakbeheer te openen.\n- Kies Bestand in het menu van Taakbeheer. Houd de CTRL-toets ingedrukt en kies \"Nieuwe Taak (Uitvoeren...)\".\n- Type regedit.exe en druk op Enter. \n\nHier staat een mogelijk oplossing verder beschreven: [url]http://www.nucia.eu/forum/showthread.php?t=17980[/url]\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;584582]Hier staat een mogelijk oplossing verder beschreven: [url]http://www.nucia.eu/forum/showthread.php?t=17980[/url][/QUOTE]\nEven mee wachten of er verder iets voor Windows 7 gevonden wordt, want die fix daar is voor XP. Geen idee of ze dezelfde registerwaarden hebben.\n\nEdit:\nIk vond deze:\n[url]http://www.sevenforums.com/tutorials/19449-default-file-type-associations-restore.html[/url]\nEr staat er één tussen voor .EXE.\n\nIk las al dat mensen met W7 geen baat hadden bij de fix welke voor XP gemaakt is (kellys-korner).
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;584582]Als je in de regel boven start gewoon tikt \" regedit \"[/QUOTE] \n\nWerkt niet; krijg melding dat het bestand niet gevonden kan worden.\n\n[QUOTE=Niekie30;584582]Druk op CTRL-ALT-DEL om Taakbeheer te openen. Kies Bestand in het menu van Taakbeheer. Houd de CTRL-toets ingedrukt en kies \"Nieuwe Taak (Uitvoeren...)\". Type regedit.exe en druk op Enter. [/QUOTE] \n\nGeen effect...\n\n[QUOTE]er zijn ook voor w7 oplossingen (google met: w7 exe fix), zoals deze\n[url]http://www.winhelponline.com/blog/re...ly-associated/[/url] [/QUOTE] \n\nExe_fix_w7.reg uitgevoerd in safe mode; ik kan regedit openen in safe mode en Exe_fix_w7.reg uitvoeren; geen effect als ik W7 weer normaal opstart.\n\nDus nog steeds een groot deel van de exe bestanden die niet te openen zijn. Kan het een aanknopingspunt zijn dat een deel van de exe bestanden problemen vertoond en een deel niet?
Link naar reactie
[quote=Niekie30]Druk op CTRL-ALT-DEL om Taakbeheer te openen. Kies Bestand in het menu van Taakbeheer. Houd de CTRL-toets ingedrukt en kies \"Nieuwe Taak (Uitvoeren...)\". Type regedit.exe en druk op Enter.[/quote]\nKrijg je hier wel de opdrachtprompt om \'regedit\' te typen ?\nType ook eens \'regedit\' zonder .exe er achter ?\n\nEen dubbelklik op een .reg fix werkt ook niet ?\n[COLOR=\"White\"].[/COLOR]
Link naar reactie
Probeer van regedit.exe eens een kopie te maken, maar met de extensie .com, dus regedit.com. Mogelijk dat je dit wel kunt opstarten. Hierna kun je in het register controleren of er een vreemde koppeling gemaakt is voor exefiles. Indien nodig kun je dan door [URL=\"http://www.sevenforums.com/attachments/tutorials/123734d1312706455-default-file-type-associations-restore-default_exe.reg\"][U]dit .reg[/U][/URL] bestand te importeren de juiste verwijzingen weer instellen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...