Ga naar inhoud

firewire aansluiting


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb een eerste generatie camcorder, een Sony DCR-TR7100E. Ik gebruik het museumstuk alleen om Hi8 en Digital8 tapes af te spelen. De verzameling tapes moet zo langzamerhand maar eens naar dvd worden overgezet. Ik overweeg daarom om een Pinnacle moviebox aan te schaffen. Die box heeft een firewire-aansluiting. Punt is nu het volgende. Bij de Sony-camera hoort een 2 x 4 pins firewire-kabel. De firewire-aansluiting op de moviebox is een 6 pins. Kan ik de camera zonder problemen aansluiten met een 4 en 6 pins firewirekabel? Ik ben benieuwd!
Link naar reactie
Dat kan zonder probleem ,maar waar heb je die movie box voor nodig.\nAls je pc ook firewire heeft ,sluit je de kamera gewoon rechtstreeks aan op de pc.\nOp de pc is de firewire meestal 6 polig en op de kamera 4 polig.\nDat is geen probleem,gewoon een juist kabeltje aanschaffen.\nJe kunt vaak ook je kamera via firewire op een losse dvd recorder aansluiten ,,daar is de aansluiting wel vaak 4 polig.\nNaar een dvd recorder heb je wel de beste kwaliteit ,en het gaat het snelste en het gemakkelijkst.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
...en ik heb een camera Sony DCR-TRV900E ook uit de jaren stillenkes maar die moet nog altijd niet onderdoen voor de nieuwe \"broertjes\" !\r\nNu heb ik een Windows 7 - Pinnacle 15 en nog kan Pinnacle de camera niet detecteren via de Fire Wire die natuurmijk geen probemen gaf in mijn XP...\r\nZou het aan de Fire Wire kabel kunnen liggen, die is ongeveer even oud! De FireWire kaart is achteraf op de computer geinstalleerd!\r\n...Iemand een gouden raad???? Thanks Freya.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...