Ga naar inhoud

Geheugen Op HDD? [OPGELOST]


Anoniem2

Aanbevolen berichten

[QUOTE=gijs735;580781]Hallo,\r\n\r\nMijn 4GB geheugen zit altijd bijna vol (Minecraft servertje) dus ik vroeg me af of ik ook een deel van mijn 1.5TB HDD kon gebruiken om iets meer geheugen te krijgen? Dit zou zeer fijn zijn omdat het geheugen altijd 90% vol zit en dan heb ik maar 2 vrienden en mezelf om mijn server.\r\n\r\nAlvast Bedankt![/QUOTE]\r\n\r\nWat voor server, Windows 2008, Linux...\r\nMerk en type computer of eventueel alleen het merk en type moederbord zou ook wel handig zijn om geholpen te worden.\r\n\r\nHet makkelijkste is natuurlijk om gewoon meer geheugen bij te prikken of geheel te vernieuwen als er maar 2 reepjes in kunnen in plaats van 2 X 2 dus 2 X 4 als het moederbord dit aankan en of het te koop is in het soort en type geheugen wat erop moet.
Link naar reactie
[QUOTE=stroke33;580800]Wat voor server, Windows 2008, Linux...\r\nMerk en type computer of eventueel alleen het merk en type moederbord zou ook wel handig zijn om geholpen te worden.\r\n\r\nHet makkelijkste is natuurlijk om gewoon meer geheugen bij te prikken of geheel te vernieuwen als er maar 2 reepjes in kunnen in plaats van 2 X 2 dus 2 X 4 als het moederbord dit aankan en of het te koop is in het soort en type geheugen wat erop moet.[/QUOTE]\r\n\r\nDe minecraft server gebruik ik gewoon op Windows 7 en is een .jar bestand, omdat ik niet zoveel PC\'s heb speel ik Minecraft er gewoon naast, dus: Server aan + Minecraft aan. (Ik weet dat Minecraft ook veel geheugen vreet maar niet zoveel als de 1.5 GB van de server)\r\n\r\nMerk: Medion (daarom kan ik er niet veel geheugen bij plaatsen)\r\nType: MEDION AKOYA P7385 D (MD 8883)\r\nMoederbord: Kon ik niet direct vinden na een halfuurtje zoeken :-@\r\n\r\nAlvast bedankt!
Link naar reactie
[QUOTE=dutch-online;580809]Denk even na , over 32 bits Windows wat heb je aan meer geheugen als er maar maximaal 4 GB gebruikt kan worden.\n\nOf zit ik verkeerd.?? ik hoor het graag.[/QUOTE]\nHet werkt anders dan gewoon geheugen, net zoiets als Linux in je geheugen plaatsen wat je meer hebt/had, het werkt als een soort geheugenschijf dus.\nHet woord ReadyBoost zegt eigenlijk al alles, je ontlast er je normale geheugen mee.
Link naar reactie
[QUOTE=dutch-online;580813]zie mijn aanvulling geleend bij Microsoft.\r\n\r\nHet werkt dus maar even .. ready boost.[/QUOTE]\r\n\r\nPrecies wat ik dus al aangaf in mijn eerste reactie als er 2 X 2 in zit stop er dan 2 X 4 in en volgens mij kan er in een MEDION AKOYA P7385 D (MD 8883) zelfs 4 X 8 Gig aan geheugen en draait deze op Windows 7 64bit Ultimate dus ook dat is volgens mij geen probleem.
Link naar reactie
[QUOTE=dutch-online;580957]Volgens mij 2 Geheugen slots en daar zit standaard totaal 4 GB in.[/QUOTE]\n\nDat klopt en ik heb een 64 bits besturingsysteem,\n\n[QUOTE=Stroke33]Precies wat ik dus al aangaf in mijn eerste reactie als er 2 X 2 in zit stop er dan 2 X 4 in en volgens mij kan er in een MEDION AKOYA P7385 D (MD 8883) zelfs 4 X 8 Gig aan geheugen en draait deze op Windows 7 64bit Ultimate dus ook dat is volgens mij geen probleem.[/QUOTE]\n\nMijn Windows isjammergenoeg gewoon Windows 7 Home Premium 64 bit. Al had ik heel graag Ultimate :P\n\nDe speccy scan: (zeer handig progamma)\n\n[B][U]Motherboard[/U][/B]\n Manufacturer: MEDIONPC\n Model: MS-7708\n Version: 1.2\n Chipset Vendor: Intel\n Chipset Model: DMI Host Bridge\n Chipset Revision: 11\n Southbridge Vendor: Intel\n Southbridge Model: P55\n Southbridge Revision: 06\n System Temperature: 35 °C\n [B]BIOS[/B]\n Brand: American Megatrends Inc.\n Version: A7708MLN.105\n Date: 09/21/2010\n [B]Voltage[/B]\n CPU CORE: 1.704 V\n MEMORY CONTROLLER: 1.696 V\n VIN2 1.640 V\n [B]PCI Data[/B]\n 1. PCI Available\n 2. PCI Available\n 3. PCI Available
Link naar reactie
[QUOTE=gijs735;581009]Daar heb je wel gelijk in, Dan ga ik zo snel mogelijk naar de winkel (of ik koop ze wel online ofzo) om 2x4 te kopen! \r\n\r\nBedankt iedereen voor het meehelpen! :D[/QUOTE]\r\n\r\nPASOP! Koop wel het goede type Geheugen niet alle geheugen is het zelfde.\r\nZet je Computer anders even uit en kijk even op het moederbord zelf het kan maar zo zijn dat er wel 4 strookje in kunnen van 2, 4 of 8 Gig.\r\n\r\nIk heb enkele maanden geleden met iemand eenzelfde soort maar dan van Acer met hetzelfde Moederbord gekocht en er in de winkel geheugen bij laten zetten, naar zeggen van de winkelier kon dat niet vanwege maar 2 geheugen sleuven bij opening van de kast konden er zelfs 4 X 8 in (is ook gebeurt) en werkt perfect.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...