Ga naar inhoud

vreemd voorval win 7


Anoniem2

Aanbevolen berichten

hallo,\r\n\r\nDe in april gekochte laptop heeft ineens een vreemd voorval.\r\nalles erop is orgineel dus haal ik ook gewoon de updates van microsoft binnen\r\nalleen vorige week had de laptop updates binnen gehaald en na de laptop opnieuw te hebben opgestart kreeg ik een scherm met opstartherstel te zien (nog nooit meegemaakt) dit heeft 20 minuten geduurd en kreeg als melding dat windows niet meer kon opstarten en ik gebruik moest maken van de gemaakte backup dvd\'s\r\ndit heb ik gedaan dus alles weer naar fabrieksinstellingen en windows 7 deed het weer maar.......\r\nupdates weer binnen gehaald en het zelfde probleem deed zich voor wederom na opstart een opstartherstel scherm maar na een tijd deed windows het wel weer alleen zodra ik dus automatische updates aan zet krijg ik dus dat opstartherstel scherm.\r\nook van de 115 opdates worden er maar ongeveer 10 geinstalleerd en de rest geeft ie aan mislukt.\r\nook de c schijf partitie verwijderen en formateren en opnieuw aanmaken heeft niet geholpen\r\niemand een idee?\r\n\r\nRene
Link naar reactie
115 updates lijkt me wel heel veel in 1x.\nKennelijk is er een probleem met 1 van de (laatste) updates. De vraag is uiteraard welke. Je kunt aangeven welke updates je wilt installeren. Ga daar eens selectief te werk en vink een groot aantal uit. Dan updaten. En zo stapsgewijs verder met updaten.\nIk heb in het verleden 1x meegemaakt dat een update mijn laptop in de soep liet lopen. Kon toen met een systeemherstel de boel weer aan de praat krijgen.
Link naar reactie
Windows 7 gaat niet zomaar vanzelf om opstart herstel en backup cd\'s roepen. Als het ding nog draait, kijk eens in de logboeken of er regelmatig dezelfde foutmeldingen staan en doe een grondige schijfcontrole.\n\nOeps ik zit dwars door Sven heen te roepen....... sorry.\nN.a.v Sven: Een virus in het bios lijkt me iets geheel nieuws in computerland. En een harde schijf kan nog steeds niet blijvend beschadigd worden door een virus. \nEen harde schijf (zelfs een nieuwe) kan wel gewoon stuk gaan.\n\nNiek
Link naar reactie
ik heb de hd getest heb het geheugen getest en allebei waren goed\r\nheb op virussen getest en ook dat was ok\r\nmaar een virus in de bios?????\r\nik denk dat het echt software matig is omdat als ik automatische updates uitschakel de laptop prima werkt\r\nmaar ik wil gewoon weten wat de oorzaak is\r\nen ik heb al meerdere malen win 7 er opnieuw opgezet maar dat mocht niet helpen\r\nik heb een foutmelding gehad van dat ci.dll beschadigd is en een probleemhandtekening dat er een corrupte file was\r\ndus het zou ook nog kunnen dat de recovery en de backup dvd\'s niet goed zijn\r\nmaar ik ga vanmiddag eerst het advies van Obelix opvolgen en SP1 downloaden en eens kijken wat er dan gebeurd\r\nwordt vervolgd........
Link naar reactie
door Niekie30 begon ik te twijfelen ik heb het nog even na gevraagd en er bleek een virus op ze hardeschijf te staan die ze bios had beschadigd daardoor starte ze laptop niet mee op enz.... hij downloadde nog al veel illegale zooi en had al vaak zulke problemen met opstarten en nu werd het dus erger en starte die helemaal niet meer op. volgende keer vraag ik het wel even nog voordat ik er wat over zeg. (Sorry)
Link naar reactie
vanmiddag geprobeerd om SP1 te downloaden vis Microsoft site en wat gebeurd er??\r\nkomt er ineens tijdens het downloaden een security protection programma naar voren die de schone installatie gaat scannen op virussen en ook 56 virussen vindt.\r\nmaar je moet hem kopen om het te verwijderen.\r\neven een kwartje in de googlematic gegooid en daar kwam uit dat security protection zelf een virus is.\r\nuiteindelijk opnieuw SP1 binnen proberen te halen en dat lukte deze keer wel maar......\r\ntoen ik deze op DVD wou branden ging het wederom mis tijdens 4% van de image branden een BSOD.\r\nvervolgens SP1 op een stickie gezet en op een andere comp de image proberen te branden en Nero gaf een vage melding dat de blocks niet overeen kwamen en niet kon branden.\r\nvervolgens de ISO uitgepakt en de losse bestanden als data dvd gebrand.\r\nben nu bezig om wederom (6e keer) alles naar fabrieksinstellingen te zetten en kijken of ik SP1 erop kan krijgen.\r\nwordt vervolgd.........
Link naar reactie
[QUOTE=Svenny1231;580188]door Niekie30 begon ik te twijfelen ik heb het nog even na gevraagd en er bleek een virus op ze hardeschijf te staan die ze bios had beschadigd daardoor starte ze laptop niet mee op enz.... hij downloadde nog al veel illegale zooi en had al vaak zulke problemen met opstarten en nu werd het dus erger en starte die helemaal niet meer op. volgende keer vraag ik het wel even nog voordat ik er wat over zeg. (Sorry)[/QUOTE]\n\nDat zou een bootvrirus kunnen zijn geweest. Dat beschadigd nog steeds je bios niet, maar zorgt wel dat de pc niet meer opstart.\nIk las je inmiddels verwijderde post:\n[QUOTE]er zat volgens hem een virus in ze bios iemand die zijn laptop had gerepareerd had ook al meteen zo\'n vermoede. en dat een virus in je bios zit is niet echt redelijk nieuw er staat zat over op internet.\n***************[/QUOTE]\nBen onmiddellijk gaan zoeken. Alles wat ik vind is vermoedens die achteraf toch iets anders bleken te zijn. (Ik heb er maar 4 nagelezen.)\nIn het bios moet je juist je virus bescherming disablen anders gaat je pc protesteren. Overigens is de bescherming die in het bios wordt genoemd een bescherming tegen het beschrijven van de bootsector.\n\nNiek
Link naar reactie
Heb SP1 erop gezet en leek niets meer aan de hand maar niets is minder waar.\r\nalles gecontroleerd en alles was goed geinstalleerd heb toen de laptop naar updates laten zoeken en er waren 59 updates.\r\ndeze heb ik laten downloaden en installeren en wat gebeurd er???\r\nprecies krijg weer opstartherstel scherm voor de kiezen dus al met al nog steeds is het probleem niet opgelost.\r\nwordt vervolgd.......
Link naar reactie
Ik zou de hd eens testen met Seatools van Seagate en dan alle 5 de tests laten lopen.\n\nVerder: Stel je Windows update eens in, op alleen Essentiële updates.\nNa de install van W7, haal je 1 keer handmatig updates binnen. Daarna zorg je dat je sp1 op een dvd hebt staan en zet die er op. daarna haal de rest van de essentiële updates binnen. Zo gaat het hier tenminste altijd goed. \nMaar verwijder voor het opnieuw installeren even de 220 stekker en accu. Laat hem zo een minuutje of 5 staan. Verwijder, tijdens de nieuwe installatie ook gewoon de partities. (behalve een eventuele recoverpartitie) en maak een nieuwe partitie aan. Zet daar W7 op. \nAls je installeert met recover dvd\'s hoef je geen drivers meer op te halen. Gebruik geen backup cd\'s/dvd\'s daar kan een virus opstaan. Op recover dvd\'s mits spoedig na aankoop aangemaakt zullen ze niet voorkomen.\n\nVoordat je data gaat terug zetten, installeer je natuurlijk eerst een goed antivirus programma.\nDan zou het gewoon goed moeten gaan.\n\nNiek
Link naar reactie
ben het inmiddels zat en heb contact gehad met packard Bell service desk.\r\nwaarschijnlijk is het de HD volgens hun.\r\nlaptop wordt thuis opgehaald en terug gebracht na de reparatie.\r\nhet zou best een bootsector virus kunnen zijn maar dat mogen hun nu uitzoeken heb tenslotte garantie\r\nvoorzover nu wil ik een ieder bedanken voor het meedenken en helpen met suggesties.\r\n\r\ngroet\r\nRene
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...