Ga naar inhoud

Dvd9 branden


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nOp dit moment ben ik bezig met het branden van een data dvd. De gegevens op schijf zijn echter ongeveer 150 Mb te groot om op een dvd-9 (dual layer dus) te passen. Is er een mogelijkheid om de bestanden te verkleinen dan wel de dvd te vergroten (door bijvoorbeeld toepassen van overburn)?\r\n\r\nAlvast bedankt.
Link naar reactie
Je kunt bestanden verkleinen door ze in een zip-bestand in te pakken. Windows kan dit zelf: rechtsklik op een bestand en kies Kopieren naar > gecomprimeerde map. Echter als het om video-bestanden of foto\'s gaat geef ik je weinig hoop: die zijn op zichzelf al zwaar gecomprimeerd.\n\nWat beteft overburn: wat gebeurde er toen je dat probeerde? Hou er wel rekening mee dat je overburn niet moet overdrijven: dat kan je dvd-station stuk maken. Persoonlijk zou ik dan liever voor de zip-optie kiezen.
Link naar reactie
Dankjewel voor je antwoord. Het probleem met overburn is dat overburn (volgens mij) alleen werkt met single layer dvd\'s. Althans, Nero geeft als maximale capaciteitswaarde 4800 Mb aan. \nIk vraag me af of een zipfile ervan maken werkt, het gaat namelijk om een navigatie dvd voor in de auto. Ik neem aan dat de navigatieapparatuur dit niet zelf kan unzippen weer?!
Link naar reactie
[QUOTE=PinMut;578432]Dankjewel voor je antwoord. Het probleem met overburn is dat overburn (volgens mij) alleen werkt met single layer dvd\'s. Althans, Nero geeft als maximale capaciteitswaarde 4800 Mb aan. \r\nIk vraag me af of een zipfile ervan maken werkt, het gaat namelijk om een navigatie dvd voor in de auto. Ik neem aan dat de navigatieapparatuur dit niet zelf kan unzippen weer?![/QUOTE]\r\n\r\nNaar alle waarschijnlijkheid is de datafile geeneens zo groot maar word deze door de beveiliging zo groot aan gegeven nu doe ik wijselijk:-#
Link naar reactie
[QUOTE=PinMut;578432]Ik neem aan dat de navigatieapparatuur dit niet zelf kan unzippen weer?![/QUOTE]\r\nNee, dat gaat niet werken.\r\n\r\nEventueel kun je kijken of er bestanden zijn die je weg kunt laten; handleidingen die bedoeld zijn voor gebruik op de computer en dergelijke.\r\n\r\nMaar er van uitgaande dat je de navigatie-dvd illegaal hebt gedownload, zou het me niet verbazen als er een instructie bij zit hoe het geheel op een dvd te krijgen.\r\n\r\nJe zult begrijpen dat ik je daar niet verder mee kan helpen. Enerzijds omdat dit op afstand gewoon lastig is, anderzijds omdat op dit forum geen illegale dingen mogen worden besproken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...