Ga naar inhoud

Kwaliteit video-uploads onder de maat


Aanbevolen berichten

Ik heb al veel instellingen geprobeerd, maar de kwaliteit van door mij ge-uploade filmpjes blijft slecht, terwijl de .avi-bestanden puntgaaf zijn.\r\nIk gebruik Factory Format voor het converteren van avi naar flv (DivShare) of mp4(Vimeo). \r\nIk probeer steeds andere instellingen voor frames en bitrate, maar telkens weer is het resultaat erg wazig.\r\nHet filmpje is in Windows Movie Maker gemaakt, een diaserietje met muziek. Het Avibestand is 351 MB. Na conversie is het tussen de 16 en 160 MB (al naargelang de gebruikte instellingen) maar ik zie geen verschil in kwaliteit bij het terugkijken via internet, en die kwaliteit is erg matig. Bestaat er geen simpel voorschrift voor de te gebruiken instellingen zodat je duidelijke filmpjes te zien krijgt?\r\nAls je naar voorbeeldfilms op Vimeo kijkt: die zijn prachtig. Hoe krijg ík dat voor elkaar?
Link naar reactie
dus het orginele is goed en dan na het converteren is het slecht,\r\nof wordt het pas slecht na het uploaden?? \r\n\r\nprobeer eens een goede converter, ik gebruik op dit moment naar volle tevredenheid xvid4psp\r\n[url]http://www.videohelp.com/tools/XviD4PSP[/url]\r\nje moet wel versie 4 hebben (er staat bij videohelp versie 5)\r\ndeze maakt geen flv, wel mp4
Link naar reactie
Allereerst Turn: ik heb het converteerprogramma met de lange naam geinstalleerd en het is volgens mij heel erg goed en professioneel. Voor mij is het gewoon veel te moeilijk. Ik heb maar wat gedaan, kreeg een bestand van 145 MB (beeld heel goed, wel geluidsstoringen) en ben dat nu aan het uploaden. Maar ik ga het afbreken: de uploadtijd is meer dan 5 uur voor een filmpje van 4 minuten. Het programma kan ongetwijfeld iets heel goeds maken met weinig mb, maar de kennis die daarvoor nodig is zal ik nooit verwerven. Voor mij is dit veel te hoog gegrepen, maar voor vakkundige anderen lijkt me deze (gratis, ook dat nog) software echt \'top of the bill\'.\nCinecor: De reden dat ik van avi naar mpeg-4 converteerde is gelegen in het feit dat Vimeo dat bestandsformaat aanbeveelt.
Link naar reactie
Allereerst Turn: ik heb het converteerprogramma met de lange naam geinstalleerd en het is volgens mij heel erg goed en professioneel. Voor mij is het gewoon veel te moeilijk. Ik heb maar wat gedaan, kreeg een bestand van 145 MB (beeld heel goed, wel geluidsstoringen) en ben dat nu aan het uploaden. Maar ik ga het afbreken: de uploadtijd is meer dan 5 uur voor een filmpje van 4 minuten. Het programma kan ongetwijfeld iets heel goeds maken met weinig mb, maar de kennis die daarvoor nodig is zal ik nooit verwerven. Voor mij is dit veel te hoog gegrepen, maar voor vakkundige anderen lijkt me deze (gratis, ook dat nog) software echt \'top of the bill\'.\r\nCinecor: De reden dat ik van avi naar mpeg-4 converteerde is gelegen in het feit dat Vimeo dat bestandsformaat aanbeveelt.
Link naar reactie
Ha Joman, dank voor je bericht en ik ga de tip beslist proberen. Alleen: ik weet niet of het probleem in het converteren zit. Dat gaat zo op het oog goed en het resultaat lijkt prima. Maar als ik na het uploaden het resultaat bekijk via internet, dan ben ik heel teleurgesteld. Dan is het wazig en \"vuil\". \nDaar erger ik me bij anderen aan, dus ik ga niet op mijn beurt anderen ergeren. Ik laat weten of converteren via jouw tip een goed uploadresultaat heeft gegeven.
Link naar reactie
Joman, erg bedankt voor de tip. Inderdaad een buitengewoon eenvoudig te gebruiken videoconverter, het tegendeel van XviD4PSP qua gebruiksgemak.\nOok erg snel trouwens. \nHet geuploade (via DivShare) filmpje had bij terug kijken niet het scherpe van het origineel, maar de kwaliteit kan er zeker mee door en is stukken beter dan mijn vorige pogingen. Hiermee durf ik wel voor de dag te komen.\nVoor mensen die net als ik geen kaas hebben gegeten van bitrates en frames is dit het aangewezen programma-volgens mij.
Link naar reactie
[QUOTE=Pieters;578236]Joman, erg bedankt voor de tip. Inderdaad een buitengewoon eenvoudig te gebruiken videoconverter, het tegendeel van XviD4PSP qua gebruiksgemak.\r\nOok erg snel trouwens. \r\nHet geuploade (via DivShare) filmpje had bij terug kijken niet het scherpe van het origineel, maar de kwaliteit kan er zeker mee door en is stukken beter dan mijn vorige pogingen. Hiermee durf ik wel voor de dag te komen.\r\nVoor mensen die net als ik geen kaas hebben gegeten van bitrates en frames is dit het aangewezen programma-volgens mij.[/QUOTE]\r\n\r\nfijn te horen dat het gelukt is, maar het probleem zat dus bij de website en niet bij jouw conversie.\r\nbij de ene website zal dit beter werken en bij de andere zal dat beter werken, helaas is dat altijd ff een gepuzzel
Link naar reactie
Dag Turn, ik vermoed dat het met XviD4PSP mogelijk is om een perfect resultaat te bereiken. Alleen: dan moet je over diepgaande vakkennis beschikken. \nVolgens jou (en ik neem het meteen aan) is er een wisselwerking tussen een geconverteerd filmpje en de website die je kiest om dat filmpje te uploaden. \nEn het blijft dus voor nitwits én klaarblijkelijk ook voor meer gevorderden zaak om een goede combinatie te vinden.\nEr ís dus geen ideale, voor iedereen en alles geldende stelregel. Ik dacht tot voor kort dat die er wel was. Het is een opluchting te weten dat ook meer gevorderden soms moeten \'klooien\' voor een aanvaardbaar resultaat. \nDank voor de reacties!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...