Ga naar inhoud

Excel-formule


Aanbevolen berichten

heb zitten vechten met de formules na de info van Black Tiger maar het lukt me niet\nhier ter verduidelijking een afbeeling van de betreffende excel-sheet\n\nwie weet kan iemand mij dan de juiste formule vertellen\n\n[IMG]http://tinypic.com/r/9knud0/7[/IMG]\n\n[url]http://tinypic.com/r/9knud0/7[/url]
Link naar reactie
Geen idee wat er aan de hand is. Probeer een tekst te plaatsen, met bijlage.\nKrijg wit scherm. Klik op verversen en volgt melding dat kopie-bericht niet geplaatst gaat worden. Zie wel mijn bericht, maar nergens de bijlage :(\n\nMet enige moeite in de herkansing:\n\nHelaas laat je de formule niet zien.\nOp zich is hiervoor volgens mij duidelijk uitgelegd wat er moet gebeuren. Beetje creatief rekenen moet toch lukken?! ;-)
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Ik zou de 19 en 6 % in een vaste cel ergens invullen. voorbeeld Z4 en Z5 en dan gelijk bij de eigenschappen van die cel als % laten verscheinen, zo kun je later makkelijk de percentages veranderen .\nDan wordt de alsformule \"ALS( B1=0;0;ALS( B1=1;$Z$4/(1+$Z$4)*A1;$Z$5/(1+$Z$5)*A1))\nDe $ tekens staan hier gelijk zo , dat als je de cell copiëert de juiste cellen gebruikt blijven worden. Doordat de eigenschappen van Z4en 5 op % staan wordt automatisch bij 19 invullen in Z4 daar 0,19 mee gerekent.\nOok kun je nog een verborgen kolom maken ,stel C kolom , dan daar het percentage neerzetten dat gekozen is met sortgelijke maar simpeler als-functie, en dan wordt de eindformule ook simpeler nl = C1/(1+C1)* A1 . Van die C kolom kan dan ook het bedrag zonder BTW mee uitgerekent worden met de formule =1/(1+C1)*A1. \nIn C1 dan formule \" Als( B1=0;0;ALS(B1=1;$Z$4;$Z$5))\nEn zo kan je ook nog creatiever worden door de keuze 0 weg te laten vallen door in de alsformule Z5 en 0 om te keren. Een derde BTW % kan toegevoegd worden door de alsformule verder uit te breiden. vergeef me als ik ergens een haakje oid vergeten ben, dit is al de zoveelste edit waar ik nog wat overbodige $ s weg gehaald heb
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...