Ga naar inhoud

Office starter 2010


Aanbevolen berichten

Ik heb sinds een half jaar een Acer netbookje en daar was al Office starter 2010 op geinstalleerd. Dit bleek toch wel handig, af en toe eens een briefje of tekst typen dus laten staan en best wat gebruikt. \r\n\r\nMaar nu in ene werkt het niet meer. Krijg foutmelding: Er is een probleem opgetreden met de licentieverlening, het moet worden afgesloten. bij problemen product verwijderen en opnieuw installeren. \r\nMaar juist dat laatste kan dus niet meer. Dit is niet te downloaden via de site (logisch ook maar ja...). Ik heb begrepen dat deze starter versie geen trial versie is dus daar kan het eigenlijk niets mee te maken hebben. Al vind ik het wel toevallig dat dit nu net na een half jaar gebeurt maar ik heb geen melding ofzo gekregen.\r\n\r\nIemand een idee hoe dit op te lossen :confused:?\r\nBedankt !
Link naar reactie
Office starter is een beperkte versie van Office 2010, zonder Outlook en Power Point. Het mag alleen op nieuwe pc\'s laptops meegeleverd worden en zou dan moeten blijven werken. Het is wel voorzien van advertenties.\n\nIk vermoed dat je geprobeerd hebt om er iets van te gebruiken, waarvoor toch een licentie nodig is en dat je daar een tijdelijk gebruik recht voor hebt gekregen, wat nu afgelopen is.\n\nHoe het probleem mogelijk op te lossen:\nIk weet niet of je recover dvd\'s hebt gemaakt van je netbook. Doe dat anders alsnog met een externe dvd speler of een USB stick van bijvoorbeeld 8 GB. (moet voldoende zijn)\nKijk daarna of je vanaf die usb stick Office Starter opnieuw kunt installeren.\nLukt dat niet, dan zijn er nog 2 opties:\n\nOptie 1: Je persoonlijke mappen en de mail etc. backuppen en met de usb stick het netbook terug zetten naar fabrieks instellingen zoals je hem kocht.\n\nOptie 2: Office voor Home and Student aanschaffen. Ik dacht dat ongeveer 80 euro kostte.\n\nNiek\n\nEdit: Ik heb nog even gezocht bij Acer, maar ook daar kan ik hem niet vinden op los te downloaden.
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;576782]Lukt dat niet, dan zijn er nog 2 opties:\n\nOptie 1: Je persoonlijke mappen en de mail etc. backuppen en met de usb stick het netbook terug zetten naar fabrieks instellingen zoals je hem kocht.\n\nOptie 2: Office voor Home and Student aanschaffen. Ik dacht dat ongeveer 80 euro kostte.[/QUOTE]\n\nJe vergeet een derde optie - Microsoft Office compleet verwijderen en overstappen naar LibreOffice of OpenOffice.org. Qua interface zal dat wel even wennen zijn - deze officepakketten maken geen gebruik van de fancy ribbon interface van MS Office, maar ze zijn ook volledig functioneel en kunnen met de MS Office bestanden overweg.
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;576812]Waarschijnlijk niet. Office 2010 Starter is de opvolger van Works. Het lijkt me sterk dat beide pakketten worden bijgeleverd.[/QUOTE]\r\nDat was me ontgaan. \r\nBij mij staat Works er nl. (nog) wel op. Mogelijk door de upgrade van Vista naar Win7.\r\n[QUOTE] In theory, Office Starter is advertising-supported, but Microsoft is apparently concerned enough about the status of its cash cow that it doesn\'t want consumers thinking they can actually get a free version of Office in exchange for not clicking on some ads. The company also isn\'t above using Office Starter to shill for some of its other products; the software package is available for $2 to OEMs if they agree to preload the Bing Bar and Windows Live Essentials, or $5 if they won\'t. [/QUOTE]\r\n[url]http://hothardware.com/News/Microsoft-Office-2010-Starter-Replaces-Works-Adds-Advertising/[/url]\r\n\r\nOverigens, [B]AbiWord[/B] - [B]7,9 MB[/B] , evt. ook Portable versie - is ook een prima alternatief als tekstverwerker : [url]http://www.gratissoftware.nu/downloaden/abiword.php[/url]
Link naar reactie
Bedankt allemaal.\r\nAls ik het goed begrijp is office starter weer aan de gang krijgen niet op een makkelijke manier mogelijk.\r\n\r\nNetbook terugzetten naar fabriekinstellingen is geen optie, krijg al de kriebels als ik erover nadenk dus ik denk dat de laatste optie, AbiWord me wel goed in de oren klinkt. Het is maar voor een Word bijlage in een mail of eens een tekstje typen. Het \"grove\" werk doe ik toch op PC waar een gewoon volledig office pakket op zit.\r\n\r\nIk zag wel dat virusscanner ook een melding gaf bij opstarten van office maar door virusscanner kan toch geen licentieprobleem komen ?\r\nIk neem aan dat deze melding van Kaspersky juist komt omdat office starter sputtert met openen :confused:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...