Ga naar inhoud

the elder scrols oblivion


Aanbevolen berichten

Een game die ik graag zou willen spelen, maar lukt niet, framerate aan de trage kant, hij genereert die beelden gewoonweg te traag.\r\n\r\nDe game vraagt: \r\n\r\n-Minimum System Requirements:\r\n* Windows XP\r\n* 512MB System RAM\r\n* 2 Ghz Intel Pentium 4 or equivalent processor\r\n* 8x DVD-ROM Drive\r\n* 4.6 GB free hard disk space\r\n* DirectX 9.0c (included)\r\n* 128MB Direct3D Compatible Video card and DirectX 9.0 compatible driver\r\n* DirectX 8.1 Compatible Sound Card\r\n* Keyboard, Mouse\r\n\r\n-Recommended System Requirements:\r\n* 3.0 Ghz Intel Pentium 4 or equivalent processor\r\n* 1 GB System RAM\r\n* ATI X800 series, Nvidia GeForce 6800 series, or higher video card\r\n\r\nIk heb:\r\n\r\n* Windows XP\r\n* 2GB System RAM\r\n* 3 Ghz Intel Pentium 4 \r\n* ATI radeon hd 3600 serie\r\n\r\nheb de nieuwste driver van die ati kaart gezet, viel me wel op dat die toen automatisch een resolutie aangaf van 1440 by 900, had hem eerst wat hoger staan 1650 maar vind dit eigenlijk wat beter, anders is het me wat te klein allemaal.\r\n\r\nafijn volgens mij zou dit systheem dit dus makkelijk moeten kunnen draaien, heeft iemand enig idee wat er nog aan te doen valt?:confused:\r\n\r\nhet viel me ook op dat de game de kaart zelf niet herkende, moet ik nog dingen van die kaart zelf instellen of zo?\r\n\r\nbvd dank....
Link naar reactie
OK, dan heb ik niet veel idee hoe dit op te lossen.\n\nIk vroeg het omdat het om een P4 ging, en dan heb je nog een IDE schijf. Bij IDE schijven kan het probleem voorkomen dat de instelling voor DMA door leesfouten uitgeschakeld worden en terug op PIO modus gezet wordt, en daarmee de doorvoer van data vertraagd wordt. \nIk weet niet eens of dit voor spellen zoveel uit zou maken, want ik weet niet waar alle data precies vandaan gelezen wordt.\n\nMaar je kan voor de zekerheid toch nog even checken:\nom dit te doen, ga je naar [I]Apparaatbeheer[/I]:\nDubbelklik IDE ATA/ATAPI-Controllers, rechtsklik [I]elk[/I] IDE-kanaal, kies [I]Eigenschappen[/I] - [I]Geavanceerde instellingen[/I] tab.\nBij [I]Overdrachtsmodus[/I] moet \'[I]DMA, indien beschikbaar[/I]\' ingesteld staan, en bij [I]Huidige overdrachtsmodus[/I] hoort een DMA modus te staan (DMA-2 vaak voor CDrom, DMA-5 vaak voor HDD), maar vooral [I]geen PIO[/I].\n\nWordt een IDE kanaal niet gebruikt dan staat er bij [I]Huidige overdrachtsmodus[/I] \'[I]Niet van toepassing[/I]\'.
Link naar reactie
Kijk eens onder options als je de game hebt gestart, er zijn 2 mogelijkheden:\nOptions die je krijgt als je de Launcher start (zie voorbeeld hieronder)\n[ATTACH]16088[/ATTACH]\n En de meer gedetailleerde options als je de game start, hieronder vallen bv Tree fade, grass detail, water reflections, window reflections, etc.\nZet deze eens wat lager, dat belast de gpu wat minder.
Link naar reactie
[QUOTE=die_lange;575621]luitjes bedankt,,, hij draait \nheb alles laag gezet en idd werkt!\nIk ga nu ff langzaam aan alles wat hoger zetten en zien wat ie kan hebben\n\nKennelijk niet echt een geweldig kaartje wat ik heb......[/QUOTE]\n\nKlopt, de 3600 was een middenmoter. Zoals erikdenhouter en Anacho al aangeven - het eerste dat je uit zou moeten zetten is anti-aliasing. Dat levert je misschien een wat minder mooi beeld op maar het is ontzettend belastend voor je videokaart, en de HD3000 kaartjes waren toch al niet vreselijk sterk met AA.
Link naar reactie
[QUOTE=die_lange;575702]ik ga het eens uitproberen.....\nIk vind het alleen vreemd dat die specificaties aangeven dat ik \"ruim voldoende\" heb om die game te kunnen draaien, terwijl ik toch alles omlaag zal moeten \"krikken\"[/QUOTE]\n\nValt wel mee, hoor. Jouw systeem zit inderdaad wel boven de minimumeis, maar de minimumeis is ook niet meer dan dat - het spel zal starten en misschien kun je nog wat spelen ook, maar of het ook leuk is...\nIk heb Oblivion ooit nog eens gespeeld op een AthlonXP 2400+ (wat vergelijkbaar is met een P4 op 2,4 GHz), met 1 GB geheugen en een GeForce 6600GT 128 MB. Daarmee voldoe ik ruim aan de minimumeis, de processor is sneller, het geheugen is twee keer wat ze vragen en de videokaart is ook sneller dan nodig zou zijn.\nIk kreeg, zolang ik in grotten en kerkers bleef, zonder vijanden in de buurt en alle grafische effecten en de resolutie zo laag mogelijk, maar net speelbare framerates. Zodra er een vijand in de buurt kwam en ik mijn zwaard trok, kakte de framerate in naar een vlotte diashow. Als ik dat buiten in het open veld deed, dan kreeg ik ongeveer één frame per twee seconden.\n\nWat ik wil zeggen is dat de minimumeisen tegenwoordig met een aardige korrel zout genomen moeten worden. Je zou eigenlijk al gewoon naar de recommended specs moeten kijken om een speelbaar spel te krijgen, en dat wil ook nog geenszins zeggen dat je alles voluit kan zetten.\nSterker nog, zelfs op mijn huidige systeem kan ik nog niet alles voluit zetten. Ik kom een heel eind, maar als je aan de écht zware grappen gaat beginnen, dan merk ik zelfs op deze PC nog dat het hier en daar wat minder soepel loopt - en dan heb ik het over een Intel Core 2 Quad Q9650, met 8 GB geheugen en een Radeon HD5870.
Link naar reactie
Dat vat ik ook wel, maar als ik bij die recomended specificaties kijk, dan voldoet dit bakje daar ook nog wel aan.\r\nmaar idd je hebt gelijk, valt vies tegen....\r\n\r\nFf andere vraag, hoe bepaal je eigenlijk op welke resolutie je een game zet, ook bij de kaart zelf word me dat nooit echt helemaal duidelijk.\r\nIk doe altijd maar wat;)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...