Ga naar inhoud

Asus Acmon Error


Aanbevolen berichten

Hallo,\n\nSinds gister heb ik m\'n nieuwe Asus N53SV-SZ404V laptop en vandaag starte ik hem op en toen kreeg ik ineens deze soort van foutmelding:\nACMON Error\nFailed to prepare Critical file!\nChameleon Engine out of service!\n\nHet zou iets met een Applicatie Splendid te maken hebben. En die zou ik dan opnieuw moete installeren of zo, maar ik kan het zo 1,2,3 niet vinden en als ik de CD met stuurprogramma\'s (die ik erbij heb gekregen) probeer dan staat dat Splendid er wel tussen maar dan staat er dat het al geïnstalleerd is en het lukt met niet om het te herinstalleren. Iemand enig idee hoe ik van deze foutmelding afkom? Alvast bedankt.\n\nEdit: Ik ben nog wat verder gaan zoeken en ik heb nu het splendid bestand gevonden bij configuratie systeem> programma\'s verwijderen. En nu heb ik het bestand verwijder. Toen moest me laptop opnieuw opstarten. Verder geen foutmelding, wat ook wel logisch is. En nu ging ik verder nog wat bekijken op internet en toen vond ik dit:\n[url]http://www.overclockers.com/forums/showthread.php?t=467224[/url]\nKan ik hieruit concluderen dat dat Splendid helemaal niet nodig is verder en dat ik het van me computer af kan laten, of moet ik gewoon de nieuwste versie ervan downloaden, omdat het wellicht toch wel nodig is?
Link naar reactie
[QUOTE=ricky1;574578]In die link wordt toch aangegeven, dat je [B]Splendid[/B] niet nodig hebt ?!\r\n\r\nVerder zou ik je willen aanraden, om voordat je met zo\'n nieuw apparaat begint te experimenteren - zie ook andere topic - [B]éérst eens rustig de handleiding door te nemen[/B].[/QUOTE]\r\n\r\nWat bedoel je nou, begint te experimenteren? Ik krijg een foutmelding terwijl me laptop amper nog een dag oud is en ik wilde die foutmelding graag verhelpen en verder op internet stond dat je dat splendid dan moest deïnstalleren en dan opnieuw moet installeren. En toen later vond ik die link waarin gezegt werd dat splendid niet handig is, maar dat word gezegt door gewone mensen, wie zegt dat hun het goed hebben? Daarom wilde ik graag nog even een bevestiging o.i.d. En ik heb de handleiding gewoon doorgenomen hoor, maar daar staat in grote lijnen hoe je de laptop moet gebruiken en hoe je een herstel dvd etc moet maken.\r\nIk wil niet gelijk vijandig doen, maar het blijft altijd wel makkelijk hea als je bepaalde dingen gewoon maar aanneemt zonder het echt zeker te weten.
Link naar reactie
[QUOTE] Wat bedoel je nou .... [/QUOTE]\r\nMijn opmerking was niet direct bedoeld als kritiek, meer als raadgeving.\r\nVelen gaan aan de slag met een nieuw apparaat, zonder eerst de handleiding zorgvuldig te raadplegen, met alle gevolgen van dien. Vandaar.\r\n\r\nVaak worden PC\'s en laptops geleverd met \'fabriekseigen\' software, die je niet echt nodig hebt , maar wel meteen mee opstarten.\r\nDeze software kun je in beginsel uitschakelen met bijv. [B]Starter[/B] - [url]http://www.snapfiles.com/get/starter.html[/url]\r\nMeteen verwijderen hoeft niet, misschien wil je er later gebruik van maken.\r\n\r\nVeel plezier met je nieuwe Asus !!
Link naar reactie
[QUOTE=ricky1;574587]Mijn opmerking was niet direct bedoeld als kritiek, meer als raadgeving.\nVelen gaan aan de slag met een nieuw apparaat, zonder eerst de handleiding zorgvuldig te raadplegen, met alle gevolgen van dien. Vandaar.\n\nVaak worden PC\'s en laptops geleverd met \'fabriekseigen\' software, die je niet echt nodig hebt , maar wel meteen mee opstarten.\nDeze software kun je in beginsel uitschakelen met bijv. [B]Starter[/B] - [url]http://www.snapfiles.com/get/starter.html[/url]\nMeteen verwijderen hoeft niet, misschien wil je er later gebruik van maken.\n\nVeel plezier met je nieuwe Asus !![/QUOTE]\n\nOke, nou dan is dat ook weer duidelijk gemaakt;) En op de CD met stuurprogramma\'s staat dat Splendid ook dus ik kan hem anders sowieso er weer op zetten.\nNu had ik nog 1 vraag, misschien moet ik hier een nieuwe topic voor maken, maar ik probeer het zo eerst toch maar even.\nIk wilde even kijken wat me computer ongeveer aan zou kunnen qua games, dus ben ik naar de site [url]http://www.systemrequirementslab.com[/url] gegaan, en toen heb ik even snel crysis 2 aangeklikt om te kijken, alleen toen kwam er naar voren dat me videokaart niet goed genoeg was, dus toen voor battlefield 2 (gewoon zomaar) gekeken en daar kon ik het minimum ook niet halen, dus toen ging ik even verder kijken en toen zag ik dat hij aangaf dat ik als videokaart dit had: You Have: Intel(R) HD Graphics Family, en ik hoor GeForce GT540M te hebben. Nu heb ik wel een 2e beeldscherm aan gesloten dus kan het zijn dat me laptop nu dan op de onboard videokaart loopt en het programma hem daarom niet herkent of is er iets mis en word me videokaart nu helemaal niet gebruikt?? alvast bedankt.
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;574590]Lees die even door. [url]http://forum.egosoft.com/viewtopic.php?t=298754[/url]\nMogelijk dat dat het probleem oplost.\n\nNiek[/QUOTE]\n\nIk heb in het NVIDIA configuratiescherm gekozen voor de GT540M, maar alsnog geeft die site aan dat ik de andere videokaart heb/gebruik.. Ook na opnieuw opstarten.\n\nIk heb nog wel een screenshot van het NVIDIA configuratiescherm maar hoe kan ik die hier plaatsen? Misschien dat het het dan nog wat duidelijker maakt. Ik vind het toch wel heel vreemd en ook heel kut dat ik net een nieuwe laptop heb en dat het dan gewoon blijkt dat hij niet z\'n volle kracht gebruikt:confused:
Link naar reactie
Lees die eens aandachtig door als je wilt:\n\n[url]http://www.pcworld.in/news/asus-n53sv-intel-sandy-bridge-nvidia-geforce-gt540m-44812011[/url]\n\nEn dan vooral de regel: It also comes with Nvidia Optimus automatic graphics switching technology.\nEn stel, dat dat ding automatisch switcht tussen de intelGPU van de I7 en de Nvidia video kaart. \nDan zal die kaart pas gaan werken, als je zo\'n spel speelt. \nDus probeer er eens ééntje uit.\n\nDan weet je gelijk of hij dan wel de Nvidiakaart gaat gebruiken.\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;574706]Lees die eens aandachtig door als je wilt:\r\n\r\n[url]http://www.pcworld.in/news/asus-n53sv-intel-sandy-bridge-nvidia-geforce-gt540m-44812011[/url]\r\n\r\nEn dan vooral de regel: It also comes with Nvidia Optimus automatic graphics switching technology.\r\nEn stel, dat dat ding automatisch switcht tussen de intelGPU van de I7 en de Nvidia video kaart. \r\nDan zal die kaart pas gaan werken, als je zo\'n spel speelt. \r\nDus probeer er eens ééntje uit.\r\n\r\nDan weet je gelijk of hij dan wel de Nvidiakaart gaat gebruiken.\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nJa, daar zat ik dus op een gegeven moment ook aan te denke, dat hij pas gaat werken als het echt van hem word gevraagd. Ik zal eens kijken of ik nog een beetje hoogwaardig spel kan scoren en dan testen of me videokaart dan wel in werking word gesteld.\r\nMaja het is dan wel jammer dat ik niet via die site kan zien of me laptop een bepaald spel aankan, want die site is verder wel erg handig van dat.\r\nMaar goed, heel erg bedankt voor de support, en ik zal wel even melden als het gelukt is of als het niet gelukt is.
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...