Ga naar inhoud

onwillige aanhalingstekens


Aanbevolen berichten

Ik heb een nieuwe pc, win7 64 bit, en dit wekte prima met de aanhalingstekens: als ik een trema of accent wilde maken, dan was een klik op het betreffend aanhalingsteken, en vervolgens de letter, voldoende. Nu heb ik gisteren ms-office 2010 ge-installeerd, en nu is het gedonder begonnen: druk ik op de knop, dan maakt hij meteen twee aanhalings tekens: \'\' of \"\" (de eerste is dus enkel, de 2e is dubbel aanhalingsteken). Toetsenbord staat goed op vs-internationaal, taal is nederlands (dat was ook goed). Ik heb al in Word gekeken of daar wellicht iets te vinden was, maar kon zelf niets vinden wat dit zou moeten corrigeren. Wat niet wil zeggen dat het er niet staat hoor ;), kan er ook nast gekeken hebben natuurlijk!\r\nIk wil dit echt weer terug, al die ascii codes uit mijn hoofd leren, heb ik geen zin in, en het woordje m\'\'n kan ik ook al niet meer typen, staan er 2 van die dingen ipv een.\r\nWie oh wie kan mij helpen? Mijn dank zal groot zijn!
Link naar reactie
ik had net wel wat gevonden, maar zijn oplossing was om taal op engels te zetten (hij wilde geen accenten op letters, maar juist wel de aanhalingstekens LOL). Ik kan me niet voorstellen dat dat een juiste oplossing zou zijn, omdat voor de installatie van office het wel goed werkte? Lijkt erop dat ergens iets is omgezet, en dat wil ik niet :(
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;574373]Druk eens 1 keer op CTRL+ SHIFT en try again?\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nnope, die tip kreeg ik al van heel veel kanten. Het enige wat dan gebeurt, is dat toetsenbord van vs-int naar nl gaat. En ik heb dus een vs-int toetsenbord, dus dan werkt het helemaal niet meer :(
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...