Ga naar inhoud

Waar zit de fout?


Aanbevolen berichten

Ik heb het even nagedaan met de zelfde namen en kom helaas ook tot de slotsom dat het # \"hekje\" zorgt voor de fout en dat terwijl het dus net als jij zegt niet in de lijst van niet toegestane tekens staat.Helaas!Heb net even zonder komma en met hekje gedaan geeft weer de foutmelding.foutmelding zie plaatje:
Link naar reactie
[QUOTE]Als je hem als hyperlink invoegt, werkt het dan wel? [/QUOTE]\r\n\r\nNee, werkt niet. Vervangen is veel werk en misschien dat het aan de landinstelling ligt. Ik heb VS Internationaal. Is dat goed? Of dat het in Word anders moet? \r\n\r\nVervangen # door + werkt wel. Maar de zoekmachine reageert daar niet op. \r\n\r\nKomma heeft geen gevolgen.\r\n[QUOTE]dat terwijl het dus net als jij zegt niet in de lijst van niet toegestane tekens staat.[/QUOTE]\r\nDaarom zat ik te denken dat het aan de taalinstelling binnen Word of Windows kan liggen. Er staan namelijk veel bestandsnamen met # op de pc en de zoekmachine werkt hier ook bij en bij de + werkt die niet!
Link naar reactie
Ik heb iets gevonden en misschien is het de oplossing voor jou probleem ook wel:\n\n----------------------------------------------------------------------------------------------\n6-11-2009\nImporteren van eDOCS documenten in SharePoint\nWerkt u naast OpenText eDocs ook met SharePoint en kunnen aangeleverde documenten vanuit eDocs niet meteen geïmporteerd worden?\nDit komt omdat de bestandsnaam een hekje (#) bij het documentnummer bevat. U zult in dat geval eerst het bestand moeten hernoemen voordat u het document kunt importeren.\n\nOp de computer van de eDocs gebruiker is in het Windows register ingesteld hoe de naam opgebouwd wordt bij het uit eDocs exporteren van een bestand in de registersleutel: [HKEY_LOCAL_MACHINE\\SOFTWARE\\Hummingbird\\PowerDOCS\\Core\\Plugins\\Fusion\\Settings].\nDe tekenreekswaarde \"FileName Template\" bevat het template voor de naamgeving. Standaard is deze ingesteld op %LibraryName%-#%DocumentNumber%-v%VersionLabel%-%DocumentName%. Door hier het hekje weg te halen is dit specifieke issue opgelost.\n \nAls er een hekje gebruikt is in het onderwerp van de registratie, zal dit in de naam van het geëxporteerde bestand terugkomen. De gebruiker zal nog steeds het bestand moeten hernoemen, alvorens deze in SharePoint geïmporteerd kan worden. Om dit issue op te lossen kan in het register een andere waarde aangepast worden in de registersleutel: [HKEY_LOCAL_MACHINE\\SOFTWARE\\Hummingbird\\PowerDOCS\\Settings].\n\nDe tekenreekswaarde \"ReplaceInFileName\" bevat tekens die vervangen moeten worden als ze in de naam voor komen. Standaard is deze ingesteld op []=|,^<>\\t\\r\\n\\\\.*?:\\\"/.\nDoor daar het teken # aan toe te voegen zal deze bij het exporteren ook in de bestandsnaam vervangen worden door het teken dat ingesteld is bij de Tekenreekswaarde \"UseToReplaceInFileName\" in dezelfde registersleutel. Standaard is de waarde van dat veld een underscore (_).\n \nDeze oplossing geldt voor eDocs 5.x. en werkt niet alleen bij exporteren naar schijf, maar ook bij \"Verzenden\" (document e-mailen vanuit eDocs).\n----------------------------------------------------------------------------------------------
Link naar reactie
Hier nog een link die gaat over verboden tekens in URL\'s, de link werkt niet dus hier de vertaalde tekst:\n-------------------------------------------------------------------------------\nBeste Antwoord - Gekozen door de kiezers\nHier is een lijst van gemeenschappelijke illegale tekens: #% & * {} \\: <>? / +\n\nIn aanvulling op deze lijst is het verboden om opeenvolgende periodes in de URL hebben. Het is ook verboden om te beginnen of met een spatie te beëindigen of te onderstrepen, of te eindigen met een punt.\n\nIk heb gevonden uit de ervaring dat de niet-opeenvolgende periodes in Site Namen zijn toegestaan, maar dan MOSS 2007 Zoeken niet aan deze sites tonen in de resultaten, dus het is best om geen termijn op alle in uw sitenaam.\n\nTen slotte is er de komma. Het is niet op het illegale karakter lijst, maar wees voorzichtig wanneer waardoor zij. Als u een link naar die site via de SharePoint Object Model dat u misschien in de problemen, omdat het URL-veld slaat zowel URL en beschrijving gescheiden door \',\' (een komma gevolgd door een spatie). De code zal denken dat je door komma\'s is een onderdeel van de afscheider. Dit op zijn beurt kan worden opgelost met behulp van een urlencode maar dit is makkelijk over het hoofd gezien.\nBron (nen):\n[url]http://www.moss2007.be/blogs/vandest/arc[/url] ...\n\n 1 jaar geleden \n-------------------------------------------------------------------------------
Link naar reactie
Ja, allemaal heel mooi en bedankt voor je inzet, maar ik moet dat wel concreet kunnen vertalen naar > wat te doen en hoe los ik dit op. Die # moet in de link omgezet worden naar %23 dan werkt het wel. Echter dan moet je iedere link in Word aanpassen. Het heeft te maken met hex en andere codes, die dan door Word of Windows niet goed omgezet worden. \r\n\r\nAls ik de bestandsnamen wil veranderen dan moet ik een sneltoets hebben voor † alt 0134. \r\n\r\nDus geef even aan als je dat wilt:\r\n1. Optie naar jouw verhaal wat je doen opdat die # omzet naar %23 in de hyperlink of \r\n2. hoe maak een sneltoets voor †
Link naar reactie
Gezien de eventuele oplossingen die ik aandraag van anderen afkomstig zijn en niet van mijzelf, kan ik niet anders concluderen dan dat het dus een verboden teken is net als de bekende reeks in Windows maar dan geldend voor URL, maar ook het verwijderen van één teken uit een hele reeks verschillende bestandsnamen is niet anders mogelijk dan dit handmatig te doen.\nEen deel van de handelingen zou je met Macro software (wat ik in een vorig topic al aanreikte) kunnen opnemen en onder een toetsen combinatie kunnen plaatsen maar het daadwerkelijk veranderen van het # in bijvoorbeeld een _ zal toch handmatig moeten gebeuren helaas.
Link naar reactie
Zou het dan ook niet kunnen liggen aan de land/taalinstelling omdat het # wel wordt herkend in de zoekmachine en het + (plus) teken niet. Dat is toch vreemd. We zien ook in de lijst van de zoekmachine dat # veelvuldig in bestandsnamen voorkomt. \r\n\r\nIk zal een screenshot plaatsen en zijn er mensen waar dus de hyperlink wel werkt zonder deze te wijzigen? Dus geen %23.\r\n\r\n[img]http://img233.imageshack.us/img233/5030/landinstelling01.jpg[/img]\r\n\r\nAls dit het niet is, kan iemand dan een script maken.\r\n1. F2 = bestandsnaam wijzigen\r\n2. # vervangen door † (eerst Numlock activeren)\r\n3. sluiten bestandsnaam\r\n\r\nIk zou die dan met een hotkey van het toetsenbord kunnen activeren.
Link naar reactie
Aan de hand van het volgende begin ik iets te begrijpen van wat het probleem eigenlijk is, het hekje is op de website of bij de maker van de bestanden altijd een † geweest maar omdat het font niet is mee gedownload of dat er nu wel of niet bij op de website of computer van de maker werd aangeboden.\nWat je zou moeten doen is het font te pakken krijgen of zelf met een fontmaker het font aanpassen ofwel in de font configuratie het # teken vervangen door het † teken en dan waarschijnlijk of misschien wel helemaal niet de bestanden opnieuw downloaden en dan dan het † teken er wel staat.\nMaar ik geef geen garantie voor de oplossing, deze heb ik wel zelf bedacht overigens.
Link naar reactie
Ga maar eens eerst terug naar mijn vraag in het begin. Er is helemaal niets gedownload. Ik maak zelf die folders aan. Uit praktische overwegingen heb ik gekozen voor het # (aan het † niet eens gedacht).\r\n\r\nToen wilde ik een snelkoppeling maken in een Word-document en daar werkte die niet omdat het hekje er stond. Dat is alles en het wordt veel te ingewikkeld gemaakt. \r\n\r\nVooraf had ik daar † kunnen plaatsen. Maar ik ben niet helderziend en hoe kan ik verwachten dat die link niet werkt. Overigens is constant Alt 0134 ook geen pretje.\r\n\r\nIk ben nu maar aan de slag gegaan met een file en folder renamer (Quick File Rename). Werkt wel maar voor hoelang? Is shareware.\r\n\r\nBelachelijk gewoon! Slechts tien folders werden hernoemd en dan moet je het programma kopen. Wel wordt je ook nog eens gewaarschuwd dat je het programma eerst uitgebreid moet testen wil je zeker zijn dat het na aankoop ook werkt zoals jij wilt. Hoe doe je dat dan als je na tien bestanden hernoemen niets meer kunt? De prijs is zeer onduidelijk op de site, men strooit met een bonus van 30US, maar bij bestelling komt het op 75 euro. Zijn die lui geschift?\r\n\r\nBelachelijk is ook dat je die relatief eenvoudige problemen al vanaf 2003/2006/2009 op Google tegenkomt. Blijkbaar zit die computerbranche vol met amateurs die dat soort eenvoudige problemen niet eens kunnen oplossen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...