Ga naar inhoud

Snelkoppeling wijzigen is nieuwe naam doc.


Aanbevolen berichten

Ik heb een document in de map Jan staan.\r\n\r\nC:\\Jan\\naamloos.doc\r\n\r\ndan sleep ik deze RMK naar c:\\test\\ > hier snelkoppeling maken.\r\nNu heb ik daar honderden staan, deze komen allemaal van verschillende locaties en zijn door een zoekmachine op doc gevonden en nu kan ze lekker snel bewerken maar probleem is, het is dus een snelkoppeling en als ik de naam wijzig dan wijzigt de naam van het oorspronkelijk document niet.\r\n\r\nDat is dus c:\\test\\naamloos.doc-snelkoppeling en ik maak daarvan c:\\test\\1988_naamloos.doc. Nu moet het document op de oorspronkelijke locatie ook deze naam krijgen.\r\n\r\nWie weet of dit mogelijk is en hoe dit dan moet.
Link naar reactie
Dat gaat niet automatisch. Je zult het document dan in de oorspronkelijke locatie moeten opzoeken, de naam wijzigen en vervolgens de oorspronkelijke snelkoppeling bijwerken om naar deze nieuwe naam te verwijzen (anders eindig je met een niet-werkende snelkoppeling).\n\nMisschien is het interessant om je eens in de bibliotheken-functie van Win7 te verdiepen (je had toch Win7, niet?). Deze functie doet precies wat jij nu handmatig met snelkoppelingen doet: documenten van verschillende locaties bijeen brengen in één map. Wijzig je een naam in de bibliotheek, dan wijzigt automatisch ook de naam van het oorspronkelijke bestand mee.\n\nVraag me niet hoe die bibliotheken precies werken. Zelf moet ik er niets van hebben, omdat ik wil weten waar een bestand op de schijf staat. Daar heb jij gezien je snelkoppelingen toch al geen behoefte aan, dus dat hoeft voor jou geen bezwaar te zijn.
Link naar reactie
Ik ben gelijk aan het werk gegaan en heb al gezien dat een betere optie is om gelijk vanuit de zoekmachine te werken. Daar staan immers de documenten. Is dan ongeveer hetzelfde principe als de bibliotheek. Als ik dan meer structuur heb kan ik later nog eens kijken naar de bibliotheek in W7 U\r\n\r\nDat gaat goed, heb ik de snelkoppelingen en de bibliotheek ook niet nodig.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...