Ga naar inhoud

Power DVD speelt geen Bluray Samsungspeler


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Beste mensen,\r\nIk ben de wanhoop nabij, hier in chronologische volgorde de problemen;\r\n\r\nEind 2010 kocht ik een Samsung Bluray speler (SH-B083L) hierbij werd geleverd Powerdvd 8.\r\nSpeler ingebouwd, software geinstalleerd en Bluray films kijken, helemaal niets aan de hand.\r\n\r\nIn februari start ik een Bluray film van de BBC op en daar begon de ellende, eerst kwam er een melding \"er is een fout opgetreden in CLHelper.exe.\r\nOm een lag verhaal kort te maken, na zoeken en proberen, bleek in Powerdvd geen regiocode te zijn geselecteerd en het aantal mogelijkheden om de regiocode te veranderen waren 0! Ik heb de regiocode nooit veranderd. Sinds februari ben ik al bezig met Cyberlink en het duurt een eeuwigheid voordat die nou eens door hebben waar het over gaat. \r\n\r\nOmdat ik er met Cyberlink niet uitkom ben ik zelf een aantal zaken gaan proberen, ik heb uit de map van Powerdvd de bestanden clhelper.exe en clhelper.dll verwijder en dan komt uiteraard de eerder genoemde foutmelding niet meer. Echter powerdvd blijft weigeren Bluray af te spelen, de foutmelding geeft aan dat er een unsupported format in drive F: zit.\r\n\r\nCyberlink stuurde mij een nieuwe versie van Powerdvd 9 Ultra. Maar dit programma vertoond dezelfde kuren. Inmiddels heb ik voor mijn Samsung speler nieuwe firmware geinstalleerd omdat ik in Nero meende een melding te zien dat de Bluray speler vergrendeld was.\r\nDit heeft echter ook niet geholpen.\r\n\r\nAndere mediaprogramma\'s spelen dvd\'s in deze speler gewoon af. De regiocode van mijn speler staat op 2 en ik heb nog 4 mogelijkheden over.\r\n\r\nDe vragen zijn dus;\r\n1. Hoe kan het dat van de een op de andere dag powerdvd geen bluray meer afspeelt en de regiocode niet geselcteerd is en er ook geen mogelijkheden meer zijn om te selecteren.\r\n2. Wat doet het bestand CLHelper.exe wat in POwerdvd meegeleverd wordt? Dit lijkt invloed te hebben op de regiocode.\r\n3. Welk eventueel ander programma speelt Bluray af met ondertiteling (Windows mediaplayer classic speelt wel Bluray, maar geen ondertitels)\r\n\r\nIk hoop dat iemand de oplossing weet, want ik en Cyberlink komen er gewoon niet uit.\r\n\r\nAlvast bedankt!
Link naar reactie
Heb alleen antwoord op 3:\nMedia Player Classic speelt wel ondertiteling, maar die mogelijkheid moet apart ingesteld worden. Als alternatief kun je de nieuwste \"Media Player Classic Home Cinema\" downloaden; dit is een doorontwikkeling van de originele Media Player Classic en speelt ondertiteling zonder verdere instellingen. Nog een alternatief is VLC Media Player, maar die is nogal zwaar in vergelijking met MPC (speelt wel meer verschillende bestandsformaten).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...