Ga naar inhoud

DVD onleesbaar in dvdbranders wat nu te doen?


Aanbevolen berichten

Mijn in de videocamera opgenomen dvd is onleesbaar door een kras op de dvd. Gek genoeg is deze wel leesbaar in de camera. Ik kan de dvd niet kopieren vanuit de camera naar de pc/Labtop omdat de camera niet wordt herkend in vista/windows 7 de juiste usb driver ontbreekt en is niet te vinden op internet.\r\nDe camera is een sony dcr-dvd100E.\r\nWie heeft een oplossing
Link naar reactie
Met [URL=\"http://www.isobuster.com/nl/isobuster.php\"]Isobuster[/URL] kun je de gegevens mogelijk terughalen.\n\nOp [URL=\"http://www.camerahacker.com/Forums/DisplayComments.php?file=Video+Camera/Sony/vista_drivers_for_handycam_DCR-DVD100\"]deze[/URL] pagina kun je een Vista driver (usbdrven.exe) vinden.
Link naar reactie
[QUOTE=Torenstad;568039]Mijn in de videocamera opgenomen dvd is onleesbaar door een kras op de dvd. Gek genoeg is deze wel leesbaar in de camera. Ik kan de dvd niet kopieren vanuit de camera naar de pc/Labtop omdat de camera niet wordt herkend in vista/windows 7 de juiste usb driver ontbreekt en is niet te vinden op internet.\r\nDe camera is een sony dcr-dvd100E.\r\nWie heeft een oplossing[/QUOTE]\r\n\r\nIk heb de dvd in een andere laptop en pc en een externe dvd brander proberen uit te lezen maar niets helpt. ook de genoemde vistadriver kan niet geinstalleerd worden.
Link naar reactie
Aangezien je de dvd wel in de camera kan lezen: is de dvd wel afgesloten? Zo nee, dan is dat de reden dat hij op computers niet gelezen kan worden.\n\nDe kras is dan de tweede stap, die je met Isobuster kunt aanpakken.\n\nWat betreft het aansluiten van de camera op een Vista-computer: de camera in combinatie met Vista wordt niet ondersteund, [url=http://esupport.sony.com/US/perl/news-item.pl?news_id=128&mdl=DCRDVD100]volgens Sony[/url]. Wat wil zeggen dat als je ImageMixer geinstalleerd krijgt dat je dan geluk hebt, anders pech. Dus volg de stappen in de handleiding om beelden vanaf de camera op de computer over te zetten.
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;568069]Aangezien je de dvd wel in de camera kan lezen: is de dvd wel afgesloten? Zo nee, dan is dat de reden dat hij op computers niet gelezen kan worden.\r\n\r\nDe kras is dan de tweede stap, die je met Isobuster kunt aanpakken.\r\n\r\nWat betreft het aansluiten van de camera op een Vista-computer: de camera in combinatie met Vista wordt niet ondersteund, [url=http://esupport.sony.com/US/perl/news-item.pl?news_id=128&mdl=DCRDVD100]volgens Sony[/url]. Wat wil zeggen dat als je ImageMixer geinstalleerd krijgt dat je dan geluk hebt, anders pech. Dus volg de stappen in de handleiding om beelden vanaf de camera op de computer over te zetten.[/QUOTE]\r\n\r\nDe DVd is wel afgesloten. Deze wordt in de pc/laptop wel herkend maar bij het kopieren in o.a. clonedvd en nero gaat het kopieren mis omdat de dvd niet kan worden uitgelezen. na ca. 8 procent kopieren hapert de dvd.
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;568085]Ok, dan moet je inderdaad met isobuster aan de slag.[/QUOTE]\r\n\r\nProbleem is intussen opgelost. Ik heb Isobuster aangeschaft. Dit programma heeft op een klein stukje na, gelukkig niet het belangrijkste stuk de dvd kunnen redden. Ik kan de dvd nu op you tube zetten zodat mijn collega\'s de opname ook kunnen zien. Moet echter wel een nieuwe camcorder gaan kopen want die is de oorzaak van dit probleem.\r\nMischien heeft iemand tips maar daarvoor start ik nu een nieuwe topic.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...