Ga naar inhoud

Legpuzzels


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIk heb altijd legpuzzels op de computer kunnen maken op deze site: [url]www.teije.nl[/url] Maar heb sinds een tijdje een laptop en merkte dat ik geen legpuzzels meer op deze site kon openen, de site zelf wel. Ik heb ook gekeken bij software/verwijderen of Java er bij stond en die was volgens mij wel geinstalleerd, althans dat denk ik zelf. Wat te doen om toch deze legpuzzels weer te kunnen gebruiken. Heb ook een mailtje naar hun zelf gestuurd en heb deze van hun gekregen en heb deze geinstaleerd, maar het helpt nog niets. (Java(TM)SEDevelopmentkit6.0). Weet niet of deze goed is. Wie van jullie kan mij hiermee helpen om dit weer goed te krijgen.\r\n\r\nGroetjes, Anneke
Link naar reactie
[QUOTE=Edmoor;567219]Hallo Anneke,\r\n\r\nDie puzzels worden aangedreven door Jigzone. Kijk dus eens op hun trouble shooting pagina.\r\nDit is de link:\r\n[url]http://www.jigzone.com/faq/help.php[/url][/QUOTE]\r\n\r\n\r\nHallo,\r\n\r\nHeb alles geprobeerd maar de puzzels werken nog steeds niet. Ben niet zo goed op de hoogte hoe of alles werkt op de laptop maar probeer toch om er iets van op te steken, ben altijd bang dat er iets fout kan gaan. \r\nMaar heb toch eerst de Java van de laptop verwijderd en opnieuw geinstalleerd en laten controleren of de goede versie er op is gekomen, en dat klopte allemaal. En dan kom ik op deze java uit: Java(TM)6Update24. Ben via Extra en Internetopties bij Beveiligingsinstellingen terechtgekomen en daarna op Aangepastniveau geklikt om te kijken of Java ook aangeklikt staat. Er staat dan: Java-applets uitvoeren in scripts: staat op inschakelen. Klop dit als het er zo staat aangegeven. Als het niet te verhelpen is, is het ook geen ramp hoor, maar was gewoon nieuwsgierig of er wat aan te doen zou zijn. Hoor het wel weer.\r\n\r\nGroetjes, Anneke
Link naar reactie
Ik kan je helaas ook niet helpen, normaliter zou het met Java moeten werken.\r\nMisschien eens zoals iemand al adviseerde met Firefox proberen. Als je deze niet perse in zijn geheel wilt installeren kun je ook de kleinere portable versie nemen.\r\n\r\nMaar feitelijk schrijf ik dit antwoord om je te bedanken voor de link, ik kende die site nog niet en vind hem wel leuk, misschien zelfs wel iets voor m\'n echtgenote, die puzzelt namelijk wel graag met legpuzzels!;)
Link naar reactie
Kan je ook precies vertellen wat er niet werkt ?\r\n\r\nDit is een directe link naar één van de puzzels, en die werkt bij mij in Firefox en in Internet Explorer:\r\n[url]http://www.jigzone.com/puzzles/2113324B163[/url]\r\n\r\nMaar:\r\n* op die [url=http://www.jigzone.com/faq/help.php]troubleshoot pagina[/url] met Internet Explorer 8:\r\n\"[I]The browser you are using now...\r\nThe browser you are using [B]does not support HTML5, Java is required[/B], see below.[/I]\"\r\n\r\n* Op die troubleshoot pagina met Firefox 3.6.16:\r\n\"[I]The browser you are using now...\r\nThe browser you are using [B]supports HTML5, Java is not required[/B]. Upgrade your browser to the latest version[/I].\"\r\n\r\nDeze link staat ook op die pagina om Java te testen:\r\n[url]http://java.sun.com/applets/other/Bubbles/index.html[/url]\r\nWat krijg je daar te zien ?
Link naar reactie
Hallo Erik,\r\n\r\nIk kon de link naar de puzzel niet geopend krijgen en heb het geselecteerd en geplakt in de adresbalk en toen kwam de puzzel wel en goed. Dat andere waar je vroeg wat of ik zou zien als ik deze ging openen, ook hier weer geplakt en zag: opstijgende gekleurde bubbels. Ik had op mijn Laptop Java ook laten testen of het wel de goede zou zijn en dat klopte.(Java(TM)6 Update11) Nu een vraag over IE. Volgens mij heb ik IE-8, Nu zag ik dat iemand IE-9 heeft, is dat misschien beter als je die installeerd en hoe beter is IE-9. Heb op onze computer ook even gekeken welke Java daar op zit en dat is deze: J2SE Runtime Environment 5.0(Update 12). En daar werkt de legpuzzelpagina van de fam. Teije wel en krijg ik de puzzels ook geopend. Wacht wel even af op antwoord.\r\n\r\nGroetjes, Anneke\r\n\r\n[QUOTE=erikdenhouter;567262]Kan je ook precies vertellen wat er niet werkt ?\r\n\r\nDit is een directe link naar één van de puzzels, en die werkt bij mij in Firefox en in Internet Explorer:\r\n[url]http://www.jigzone.com/puzzles/2113324B163[/url]\r\n\r\nMaar:\r\n* op die [url=http://www.jigzone.com/faq/help.php]troubleshoot pagina[/url] met Internet Explorer 8:\r\n\"[I]The browser you are using now...\r\nThe browser you are using [B]does not support HTML5, Java is required[/B], see below.[/I]\"\r\n\r\n* Op die troubleshoot pagina met Firefox 3.6.16:\r\n\"[I]The browser you are using now...\r\nThe browser you are using [B]supports HTML5, Java is not required[/B]. Upgrade your browser to the latest version[/I].\"\r\n\r\nDeze link staat ook op die pagina om Java te testen:\r\n[url]http://java.sun.com/applets/other/Bubbles/index.html[/url]\r\nWat krijg je daar te zien ?[/QUOTE]
Link naar reactie
Hallo,\r\n\r\nErg is dat hé als er op je Laptop of Computer iets niet goed werkt en niet goed weet waar of je moet zoeken. Maar gelukkig zijn er altijd wel mensen die er meer verstand van hebben als ik zelf. Maar leuk dat je deze site tegen kwam en je echtgenote er een plezier mee kan doen, want het is leuk om dit soort puzzeld te maken. Als het niet verbeterd dan zal ik eens overwegen om die Firefox er op te zetten. \'\r\n\r\nGroetjes, Anneke\r\n\r\n[QUOTE=BlackTiger;567250]Ik kan je helaas ook niet helpen, normaliter zou het met Java moeten werken.\r\nMisschien eens zoals iemand al adviseerde met Firefox proberen. Als je deze niet perse in zijn geheel wilt installeren kun je ook de kleinere portable versie nemen.\r\n\r\nMaar feitelijk schrijf ik dit antwoord om je te bedanken voor de link, ik kende die site nog niet en vind hem wel leuk, misschien zelfs wel iets voor m\'n echtgenote, die puzzelt namelijk wel graag met legpuzzels!;)[/QUOTE]
Link naar reactie
Eerste advies is wat dutch-online ook zegt, niet met verouderde Java werken[B];[/B] alle systemen waarop minder dan versie 6U24 staat Java verwijderen (in je software-scherm), en opnieuw downloaden en updaten naar die versie.\n[QUOTE=chello69;567311]Hallo Erik,\n\nIk kon de link naar de puzzel niet geopend krijgen en heb het geselecteerd en geplakt in de adresbalk en toen kwam de puzzel wel en goed. Dat andere waar je vroeg wat of ik zou zien als ik deze ging openen, ook hier weer geplakt en zag: opstijgende gekleurde bubbels...[/QUOTE]\nJava blijkt dan dus te werken, maar hoe vreemd is het dat je de link niet direct kan openen ? :confused:\nVertel eens wat precies gebeurt als je naar de home-page van de site gaat, en daar via een paar links naar een puzzel gaat ?\n\n\nIk schreef hierboven dat Java dus blijkbaar werkt, maar je moet wel goed begrijpen dat [I]Java [/I]en [I]Javascript [/I]twee [U]heel verschillende dingen[/U] zijn, dat kan verwarrend werken.\nBeiden heb je nodig, alhoewel blijkbaar geen Java als je de laatste Firefox gebruikt.\n\nInternet Explorer 9 zou je zeker kunnen proberen.\n\n\nHeb je het volgende trouwens ook gelezen op de site van [url]www.teije.nl[/url] ?\n[url=http://www.teije.nl/puzzel/belgie/puzzel-belgie03.htm]\"[I]NB: het puzzelcript wordt geleverd door Jigzone. Als u geen puzzel ziet is hun website waarschijnlijk offline. Helaas kunnen wij daar niets aan doen.[/I]\"[/url]
Link naar reactie
[QUOTE=chello69;567311]Hallo Erik,\r\n\r\nIk kon de link naar de puzzel niet geopend krijgen en heb het geselecteerd en geplakt in de adresbalk en toen kwam de puzzel wel en goed. Dat andere waar je vroeg wat of ik zou zien als ik deze ging openen, ook hier weer geplakt en zag: opstijgende gekleurde bubbels. Ik had op mijn Laptop Java ook laten testen of het wel de goede zou zijn en dat klopte.(Java(TM)6 Update11) Nu een vraag over IE. Volgens mij heb ik IE-8, Nu zag ik dat iemand IE-9 heeft, is dat misschien beter als je die installeerd en hoe beter is IE-9. Heb op onze computer ook even gekeken welke Java daar op zit en dat is deze: J2SE Runtime Environment 5.0(Update 12). En daar werkt de legpuzzelpagina van de fam. Teije wel en krijg ik de puzzels ook geopend. Wacht wel even af op antwoord.\r\n\r\nGroetjes, Anneke[/QUOTE]\r\n\r\nLet je voor je IE9 gaat installeren erop dat je laptop op W7 draaid en niet op W XP want dat werkt niet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...