Ga naar inhoud

wav'jes branden


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Weet iemand hoe en waar ik mijn wav\'jes op kan branden (dvd, gegevens dvd of cd-r?) Heb ik dan een programma nodig? Ik heb geprobeerd iets te branden op mijn Vista-laptop op een dvd+r, maar dat opent niet in XP; ik krijg een kruis. In Vista gebeurt er niks. :( Een jongen heeft me in de winkel eens uitgelegd wat het verschil is tussen cd-r en dvd+r, maar dat ging bij mij het ene oor in en het andere oor uit... :confused: Ik wil mijn wav\'jes apart zetten, zodat ik weer ruimte vrij kan maken op de harde schijf.
Link naar reactie
Heb je Nero? Daar gaat dat erg goed en gemakkelijk mee. Wavjes zou ik op en cd zetten, zodat je ze ook in de cd speler van auto of woonkamer kunt afspelen. \nIn Nero kies je Audio cd maken. Je bladert naar je wavjes en voegt ze toe, tot de cd bijna vol is en dan branden dus.\nAls je ze puur wilt opslaan, kan je ze ook op dvd zetten. Kies dan in nero voor DATA dvd. (Die kan je dus niet afspelen).\nCD\'s heb je in CD-R en CD-RW Dit spreek \"- \" je niet uit als \"min\" . Met de R is maar 1 keer wat opzetten. RW kan je meerdere keren iets wissen en opzetten\nDVD\'s heb je eigenlijk hetzelfde v.w.b. R en RW.\nAlleen je hebt grofweg 2 soorten DVD\'s De DVD - (RW of R) Hier spreekje het streepje uit als \"min\".\nEn je hebt de DVD + (R en RW) en de + spreek je ook uit als \"plus\".\nZelf gebruik ik altijd \"plus\" dvd\'s omdat ik ooit een test las, dat ze behoorlijk beter waren als de \"min\" dvd\'s. Maar mogelijk is daar intussen verandering in gekomen.\nOok niet alle dvd branders kunnen omgaan met zowel + als - DVD\'s, maar de meeste dvd branders pakken beide type\'s wel.\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;563440]Heb je Nero? Daar gaat dat erg goed en gemakkelijk mee. Wavjes zou ik op en cd zetten, zodat je ze ook in de cd speler van auto of woonkamer kunt afspelen. \r\nIn Nero kies je Audio cd maken. Je bladert naar je wavjes en voegt ze toe, tot de cd bijna vol is en dan branden dus.\r\nAls je ze puur wilt opslaan, kan je ze ook op dvd zetten. Kies dan in nero voor DATA dvd. (Die kan je dus niet afspelen).\r\nCD\'s heb je in CD-R en CD-RW Dit spreek \"- \" je niet uit als \"min\" . Met de R is maar 1 keer wat opzetten. RW kan je meerdere keren iets wissen en opzetten\r\nDVD\'s heb je eigenlijk hetzelfde v.w.b. R en RW.\r\nAlleen je hebt grofweg 2 soorten DVD\'s De DVD - (RW of R) Hier spreekje het streepje uit als \"min\".\r\nEn je hebt de DVD + (R en RW) en de + spreek je ook uit als \"plus\".\r\nZelf gebruik ik altijd \"plus\" dvd\'s omdat ik ooit een test las, dat ze behoorlijk beter waren als de \"min\" dvd\'s. Maar mogelijk is daar intussen verandering in gekomen.\r\nOok niet alle dvd branders kunnen omgaan met zowel + als - DVD\'s, maar de meeste dvd branders pakken beide type\'s wel.\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nIk dacht zelf dat DVD+R\'s nieuwer waren, en dat bepaalde merken die niet willen afspelen. :mad: Ik heb in beide pc\'s maar 1 brander. Maakt dat uit? :confused:\r\n\r\nIk heb alle liedjes al gebrand op mp3-formaat. Wat kan ik het beste doen als ik wil teruggrijpen naar de basiswav? Gegevens of wav? Ik hoef niet per sé nog aan het bestand te sleutelen. Misschien gebeurt er iets met die gebrande cd\'tjes en moet ik weer helemaal opnieuw beginnen met Audacity...:( Het is ook bedoeld om de harde schijf weer meer ruimte te geven, dus het is ook bedoeld als opslag, ik ga dan de bestanden verwijderen.
Link naar reactie
Eenmaal gebrand is er geen verschil in \"plus\" en \"min\". Het hangt wel van je brander af of je plus of min moet hebben, want niet alle branders kunnen met beide overweg.\nWat betreft de kwaliteit: geen enkele zelfgebrande dvd heeft het eeuwige leven.\n\nAls opslag zou ik voor de data-dvd kiezen. Ik kan me niet meer herinneren of Vista zo\'n ding uit z\'n eigen kan maken, maar CDBurnerXP kan het in ieder geval wel (gratis).\n\nMet mp3 ben je in principe een stukje kwaliteit kwijt. Dus als je het origineel wilt behouden, bewaar dan de originele wav\'s zoals ze zijn.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...