Ga naar inhoud

tagging/labeling


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik probeer wat orde te creëren in chaos op mijn computer. Dit doe ik o.a. natuurlijk door mapjes aan te maken. \r\n\r\nMaar wat ik ook graag wil is het toekennen van een label aan een bestandsmap(gewoon zoiets als \'naam\' of \'grootte\'), dus dat ik bij een aantal bestandsmappen dezelfde label opgeef en dat ik daar dan op kan groeperen/sorteren.\r\n\r\nIk neem aan dat dit toch echt moet kunnen, ik kan alleen niet uitvogelen hoe.\r\n\r\nBij voorbaat dank.
Link naar reactie
[QUOTE=fflfleflex;562469]Ik probeer wat orde te creëren in chaos op mijn computer. Dit doe ik o.a. natuurlijk door mapjes aan te maken. \r\n\r\nMaar wat ik ook graag wil is het toekennen van een label aan een bestandsmap(gewoon zoiets als \'naam\' of \'grootte\'), dus dat ik bij een aantal bestandsmappen dezelfde label opgeef en dat ik daar dan op kan groeperen/sorteren.\r\n\r\nIk neem aan dat dit toch echt moet kunnen, ik kan alleen niet uitvogelen hoe.\r\n\r\nBij voorbaat dank.[/QUOTE]\r\n\r\nAls je met de rechter muisknop op een map klikt en naar eigenschappen gaat dan kun je van alles aanpassen aan een map, ook staat er bij help nog het een en ander geschreven over het labelen van bestanden.
Link naar reactie
Het is te simpel. Als je mappen en files neemt, dan kun je daar op sorteren en in groepen zetten. Maar wil je verder gaan en de mappen zelf labelen, dan kan dat niet. [B]Bij de files kun je dat afhankelijk van het type soms wel (eigenschappen toevoegen/wijzigen),[/B]\r\n\r\nMicrosoft heeft een mooi en zeer goed systeem ontworpen, maar [B]niet getoetst aan de praktijk[/B]. Daarom is het voor het doel wat de gebruiker er mee wil onbruikbaar.\r\n\r\nDan kom je nog met een groot probleem te zitten en dat is het onthouden van de mapweergave. Je hebt veel moeite gedaan om de Eigenschappen vast te leggen en boven in de balk aan te geven en te ordenen en dan open je de map 10 keer en alles staat nog op volgorde en bij de elfde keer zijn een aantal items uit de balk verdwenen en kun je weer opnieuw beginnen.\r\n\r\nJij geeft aan: > Help gezocht > op [B]Labels aan mappen toevoegen[/B]. Nu weet jij waar Microsoft meester in is en dat is geen antwoord geven op de door jou gestelde vraag. Er staat van alles geschreven, maar het antwoord staat er niet bij!
Link naar reactie
[QUOTE=De Hulk;562516]Het is te simpel. Als je mappen en files neemt, dan kun je daar op sorteren en in groepen zetten. Maar wil je verder gaan en de mappen zelf labelen, dan kan dat niet. Bij de files kun je dat afhankelijk van het type soms wel (eigenschappen toevoegen/wijzigen),\r\n\r\nMicrosoft heeft een mooi en zeer goed systeem ontworpen, maar niet getoetst aan de praktijk. Daarom is het voor het doel wat de gebruiker er mee wil onbruikbaar.\r\n\r\nDan kom je nog met een groot probleem te zitten en dat is het onthouden van de mapweergave. Je hebt veel moeite gedaan om de Eigenschappen vast te leggen en boven in de balk aan te geven en te ordenen en dan open je de map 10 keer en alles staat nog op volgorde en bij de elfde keer zijn een aantal items uit de balk verdwenen en kun je weer opnieuw beginnen.[/QUOTE]\r\n\r\nIk denk dat je er te moeilijk op kijkt, je moet ook net als mozbackup het bij Thunderbird doet regelmatig een backup maken van je bestanden en daar kun je dus die mappen ook in mee nemen, daarom heeft Microsoft al 5 bestanden zie plaatje erin gezet het is gewoon de bedoeling om in deze mappen door te bouwen aan je bestands bibliotheek*-)
Link naar reactie
Dat had ik ook gezien en bekeken en inderdaad in de bibliotheek is het iets anders geregeld. Punt is dat ook hier de labeling van mappen niet mogelijk is. De sortering is wel iets anders (staat direct aangegeven).\r\n\r\nEr zijn ook zeer veel negatieve reacties over \'de bibliotheek\' van Windows. Veel mensen begrijpen het niet. Wat is dit, een bibliotheek, heb ik daardoor dubbele bestanden, wat als ik bestanden daar toevoeg en verwijder, staan ze dan nog fysiek op de schijf? Veel mensen laten die bibliotheek links liggen en zeggen, ik weet zelf wel de locatie van mijn bestanden!\r\n\r\nNu heb ik toch voor de zekerheid in Verkenner gekeken en daar gekeken naar de sortering en inderdaad ik had het ook al vreemd gevonden als dat niet het geval was geweest, het sorteren komt op het zelfde neer als in de biblibliotheek.
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...