Ga naar inhoud

Windows XP én Windows 7 startte niet meer op


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,\r\n\r\nIk had gisterenavond een raar verschijnsel. Nadat ik de computer opnieuw opstartte, startte Windows 7 én Windows XP niet meer op (dual-boot). Bij beiden kreeg ik na het laadscherm een zwart scherm, en niets gebeurde.\r\nIk heb toen meerdere malen een systeemherstel geprobeerd met beide besturingssystemen, en dat hielp ook niet. Ik heb ook geprobeerd de startup laten repareren; toen hij gisterenavond niet snel genoeg een bestand kon vinden om te repareren heb ik de computer afgelopen nacht gewoon aan laten staan om een repair te kunnen vinden, maar die kon hij niet vinden.\r\nVervolgens heb ik de computer even uitgezet, weer aangezet, en toen deed hij het alsnog niet. Na een paar keer opnieuw proberen begon het opeens te werken :s.\r\n\r\nWat ik zo vreemd vind is dat het bij beide besturingssystemen aan de hand was, terwijl ze los van elkaar staan.\r\n\r\nHeeft iemand een idee hoe dit komt?\r\n\r\nMet vriendelijke groet,\r\n\r\nEric
Link naar reactie
Ze gebruiken dezelfde hardware, en dat is gelijk de verklaring.\nAls je een losse grafische kaart gebruikt zou ik die er eens uithalen, goed kijken of de koeler niet dichtgestoft zit, en weer stevig terug plaatsen.\nSysteemherstel heeft geen nut in zo\'n geval.\n\nTrouwens, de volgorde van de gebeurtenissen is wat onbegrijpelijk voor mij, iets chronologischer uitleggen kan geen kwaad *-) vooral over dat bestand vinden... (repair ?)
Link naar reactie
[QUOTE=FavouriteSongs;561451] toen hij gisterenavond niet snel genoeg een bestand kon vinden om te repareren heb ik de computer afgelopen nacht gewoon aan laten staan om een repair te kunnen vinden, maar die kon hij niet vinden.\nVervolgens heb ik de computer even uitgezet, weer aangezet, en toen deed hij het alsnog niet. [B]Na een paar keer opnieuw proberen begon het opeens te werken[/B] :s.[/QUOTE]\nNa beter lezen is het wel chronologisch, maar bovenstaande is wat onverklaard zonder verdere uitleg. Na je tweede bericht begijp ik het wel, al weet ik niet welk bestand nodig is.\n\nHet vetgedrukte hierboven geeft mij te denken dat je probleem nog niet opgelost is.\n\nAls het weer voor komt zou ik niet zo veel softwarematig met opstartherstel en repairs rotzooien (en dat ook nog op twee besturingssystemen :s), want anders wordt het steeds onoverzichtelijker als er iets met zo\'n repair fout gaat. Het lijkt mij nog steeds een hardwarefout, zoiets als een slecht contact ergens. Gewoon omdat het in beide OS voorkomt, en die twee OS hebben niets met elkaar te maken. En ook het feit wat hierboven vetgedrukt staat, namelijk dat het na een paar keer uit/aan zetten ineens weer wat deed, en dat lukt je meestal niet met een fout in de software.\n\nProbeer ook een andere monitor en/of kabel mocht het weer voor komen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...