Ga naar inhoud

wel beeld geen geluid op dvd-speler


Anoniem2

Aanbevolen berichten

hooooi\r\nHier weer een blonde newbie die een probleem heeft :p . Ik heb een dvd gebrand met dvdmaker van windows 7. werkt prima. avi formaat, geluid prima, ik blij. Toen heb ik een andere dvd gebrand met dezelfde dvdmaker, aviformaat, wel beeld, maar geen geluid. Ook de gebrande dvd gaf geen geluid op pc. Het orginele bestand heeft wel geluid.\r\nDus.....ik denk dat ik bepaalde codecs ofzoiets moet downloaden ofzo.......kan dat? Zo ja ......hoe? En hoe weet ik welke ik nodig heb? \r\nOf kan ik beter een ander (Gratis!!!!) programma gebruiken om mijn illigaal gedownloade films te branden? (ik vind dvd-maker zo lekker makkelijk....als het werkt tenminste)\r\nGrtjsssss exten
Link naar reactie
Jawel er komt best iemand die er echt verstand van heeft. Moest nu even zoeken naar de vertaling van het woord \"Extenuation\" eigenlijk, maar goed.\r\nIk kan niet anders bedenken dan dat je toch een audio bestand vergeten bent. Maar er komen hier mensen die gezien de kennis die ze ervan hebben, er dagelijk mee lijken te werken.\r\nIk converteer de paar dvd\'s die ik per jaar produceer meestal met CovertXtoDVD wat alles voor me regelt.:-)\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
Hallo ...\n\nIk weet helegaar niets van windows dvdmaker maar je vroeg om een alternatief.\n\nOm te kijken wat je wel of niet aan codecs nodig hebt kun je Gspot eens proberen\n\n[url]http://www.headbands.com/gspot/v26x/index.htm[/url]\n\nWaarschijnlijk heb je een bestandje met een aparte indeling voor geluid en beeld\ndie twee moeten samengevoegd worden op de dvd .\n\nIk persoonlijk gebruik film machine om te branden \n\n[url]http://members.home.nl/thefilmmachine/[/url] .\n\nSamen met IMG burn werkt dat het beste voor mij \n\n[url]http://www.imgburn.com/[/url]\n\n;-) zorg dat alle progjes op dezelfde schijf geinstalleerd staan als je codecs\n een redelijk goed en volledig codepack is Klite ;-)\n\n[url]http://www.free-codecs.com/download/k_lite_codec_pack.htm[/url]\n\nAlle progjes zijn gratis , het verwerken en branden duurt allemaal wat langer , \nmaar is ook wat overzichtelijker ;-)\n\nproberen kan geen kwaad zolang je een rolletje pleisters achter de hand hebt .\n\nMusch winxp home sp3.
Link naar reactie
@Niekie30 Extenuation is een eigenschap die zoiets betekend als vergoeilijken, iets met de mantel der liefde bedekken , niet dat ik dat ben, maar wel wil worden maargoed, offtopic :D\r\nDat programma CovertXtoDVD is niet gratis, maar kan het wel gratis proberen, zal ik eens doen, want als iets echt lekker werkt heb ik er misschien wel wat voor over.\r\nMaar als die programma\'s die musch beschreven heeft werken bij mij (lees: als ik alles goed doe...) dan zou dat natuurlijk helemaal mooi zijn!\r\nIk ga weer aan de slag. Heb de mooiste films gedownload.......\r\nBedankt voor de hulp!!!
Link naar reactie
Ik heb de probeerversie van CovertXtoDVD gedownload, blijkt dat die de film brand met een watermerk midden in het beeld, dus je dvd naar de maan, geen goed idee.\r\nHet programma the filmmachine gedownload en de update ook, maar die geeft allemaal foutmeldingen.\r\nToen die andere brand en omzetprogramma\'s gedownload, snapte ik nix van.\r\nToen de codecs gedownload en................werkte!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mijn dochter heeft nu haar megamindy dvd! Thanks!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:D:):D
Link naar reactie
Toe maar ;-) zo leiden er toch nog meer wegen naar Rome ....\nDat de filmmachine allerlei foutmeldingen geeft ligt waarschijnlijk aan de\ncodecs die je toch heus eerst moet instaleren ...euhhh filmmachine brand\nniet maar converteerd avifiles en imgburn brand tenslotte de hele bubs.\n\nanyway je hebt megamindi aan de praat gekregen en daar gaat het om...
Link naar reactie
AARRRGGHH!!!!:confused::mad:\r\nNu toystory gebrand met dvdmaker van windows......geen geluid.\r\nIk denk dat het probleem idd bij die codecs ligt, hoe weet ik welke ik downloaden moet? \r\nDat van freecodecs wat je zei, heb ik geinstaleerd.\r\nDat programma van gspot snap ik niet zo goed. Ik wil nu toystory branden. Ik heb toystory in gspot aangeklikt bij \'path\'. Dan denkt hij ff na en staat er rechts in het groen,\'codec(s) are installed\'\r\nMaar blijkbaar toch niet. Hoe kan ik dat controleren?\r\n\r\nVolgende optie is werken met the filmmachine. Misschien werkt dat voor mij zoals je zegt beter, in de bijlage staat wat filmmachine zegt zo gauw ik toystory aanklik.\r\nIk begrijp het verhaal van die toegang niet, dat heeft toch met codecs niets te maken(maargoed ik ben de blondie hier hoor :D)?\r\n\r\nOverigens heel hartelijk dank dat je me zo geduldig helpen wil!!!!!!!!!!!!! :cool:
Link naar reactie
[QUOTE=Extenuation;561744]\nVolgende optie is werken met the filmmachine. Misschien werkt dat voor mij zoals je zegt beter, in de bijlage staat wat filmmachine zegt zo gauw ik toystory aanklik.\nIk begrijp het verhaal van die toegang niet, dat heeft toch met codecs niets te maken ?[/QUOTE]\nBlijkbaar heb je niet voldoende rechten om in die map dat bestand te mogen schrijven. De nieuwe W 7 veiligheid.\n\nAls je de keus hebt om dat bestand ergens anders neer te zetten kan je ook proberen om er een map in je eigen documentenmap voor te maken.\n\nAls dat niet werkt, probeer het programma \'[I]filmmachine[/I]\' eens te starten met een rechtsklik op de snelkoppeling, en te kiezen voor \'[I]Starten als.... Administrator[/I]\'.
Link naar reactie
Extenuation had ik gevonden hoor. Het wordt in het Engels gebruikt in bijv. rechtzaken voor de \"verzachtende omstandigheden\". Dus bijvoorbeeld... de verdachte had vroeger een rode step en wilde altijd een blauwe en daarom heeft hij dit feit gepleegd:-)\n\nConvertXtoDVD: Inderdaad de probeer versie brandt met een watermerk, maar de normale versie werkt perfect bij mij.\n\nNiek
Link naar reactie
convertx2dvd is inderdaad een goed en veel gebruikt programma.en de betaalde versie geeft inderdaad geen watermerk.je kan er ook eigen ondertiteling mee omzetten die je in een film wil zetten.om maar wat te noemen.\n\nde codecs die je voor windows media player in combinatie met windows 7 kan gebruiken is shark007. google maar.\n\noja eerst alle oude codecs verwijderen via configuratiescherm,programma\'s verwijderen.na verwijderen pc opnieuw opstarten en shark007 installeren.
Link naar reactie
Euuhhh Extenuation .\n\nFilmmachine installeren op je C: schijf ...klite eveneens installeren op je C:schijf \nIMG burn eveneens op je C: schijf installeren .\n\n\nAfhankelijk van de extensie van je file ..is het bijvoorbeeld een avi dan filmmachine opstarten .....\nStart \"The Filmmachine\" op en klik op de knop Open/Add Movie. Voeg je film toe en kies voor Open. Als je film uit meerdere delen bestaat herhaal dit dan. In het hoofdscherm van \"The Filmmachine\" zie je vervolgens de filmdelen in de juiste volgorde staan. Zo niet, gebruik dan de knoppen Move up en Move down om de volgorde aan te passen.\n\nKlik op next (rechts onder) en selecteer in het bovenste vakje de Default output folder (locatie waar je je dvd op wilt slaan. Kies MPEG-2 als output file type en verander de Video Encoder naar HCencoder of QuEnc.\n\nMet de optie Aspect Ratio kan je het beeldformaat kiezen. Kies 4:3 voor een gewone tv of 16:9 voor breedbeeld. Klik op next om verder te gaan.\n\nIk ga er van uit dat je je film op 1 standaard dvd van 4,7 GB wilt branden. Selecteer bij CD size 4,7GB. Het vinkje bij \"Don’t burn dvd\" kan je laten staan omdat het slimmer is dit later, als alles goed gegaan is pas te doen.\n\nHet vinkje bij \"Don’t create ISO image\" kan je weghalen. (Er wordt dus zo meteen een image bestand gemaakt waarover we het in het begin van dit artikel hadden. Dit bestand kunnen we straks makkelijk branden op dvd). Klik op next.\n\nPlaats een vinkje voor \"use subtitles\" en klik vervolgens op het Subtitle-vakje om je eerder gedownloade subtitle bestand te selecteren. In dit scherm kan je verder aangeven of de subtitles altijd zichtbaar moeten zijn of dat je dat met je afstandsbediening wilt kunnen aangeven. Verander de \"Sub Language\" naar de juiste taal. Als je film uit meer dan 1 deel bestaat dan moet je ook meerdere subtitle bestanden hebben. Hier kies je dan uiteraard voor Add 2nd subtitle. Klik op next.\n\nIn het laatste scherm kun je nu daadwerkelijk je DVD maken. Gebruik eerst nog even de \"preview result\" optie om te kijken of alles naar je zin is. Kies vervolgens voor \"Make dvd\". Omdat dit aardig lang kan duren is de optie \"Shutdown Windows\" handig om je computer automatisch af te sluiten als dit karwei afgerond is.\n\nBij mij gaat automatisch imgburn aan de slag dus laat dat shutdown windows maar achterwege ...\n\nIs de file die je wil branden al een \"video_ts \"dan kan je die file direct branden met IMG\nburn ;-) dit gaat redelijk snel en het progje wijst zichzelf.\n\nIk brand soms wel drie , vier file\'s per uur ;-) met imgburn.\n\nHoe kom je aan toystory ???? wellicht kan je vanaf dezelfde locatie zomaar een watermerkvrije versie van convertx vinden !!! zou zomaar kenne uh \n\nSucces Musch
Link naar reactie
Extenuation .\n\nNog even dit ..alhoewel het geheel terzijde is maar het kan soms heel\nzinvol zijn om in je zoekopdracht bij/in Google gewoon weg in te typen \nhoe werkt img burn of convertx , dvdshrink , gspot enz enz , zo ben ik ook \neen heel eind gekomen ;-)\n\nDit was geen kritiek ofzo maar meer een duwtje in de goeie richting ;-)\n\nSucces..en bedenk aan ellende komt een eind aan het einde van de tunnel.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...