Ga naar inhoud

Ubuntu 10.10 op Ziggo


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Geen idee waar ik de vraag precies kwijt moet...dus stel ik hem hier maar.\r\n\r\nNa een hoop trammalant met Windows ben ik op aanraden van een kennis overgestapt op Ubutu. Het bevalt me prima.\r\n\r\nMaar het volgende probleem komt in zicht. Ik ben van Tele2 naar Ziggo overgestapt omdat wanneer je alles gaat optellen het bij Ziggo wel wat goedkoper is. Alleen...nu blijkt dat Ziggo geen ondersteuning geeft voor Linuxgebruikers. \r\n\r\nEr schijnt wel een oplossing te zijn...maar na heel veel Googleen vind ik die dus niet. Althans....niet zo heel duidelijk. Aangezien ik nog een n00b op het gebied van Linux ben zou ik al erg geholpen zijn met een stap voor stap handleiding.\r\n\r\nIemand die me daaraan kan helpen?\r\n\r\nAlvast bedankt!
Link naar reactie
Ik zit me af te vragen wat Ziggo met Ubunto te maken heeft?\nDus eigenlijk begrijp ik je probleem niet.\nJe moet bij een nieuw abonnement van Ziggo de eerste keer je modem activeren.\nMocht dat niet lukken onder Ubuntu, dan leen je even een laptop met Windows en doe je het daarmee.\nDaarna koppel je je Ubuntu pc weer aan het modem en je surft.\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;559565]Je moet bij een nieuw abonnement van Ziggo de eerste keer je modem activeren.[/QUOTE]\r\n\r\nDat gaat via een webpagina, dus dat moet ook gewoon onder Ubuntu werken. Laatst werkte het hier zelfs met een router ertussen (hoewel, niet helemaal, de laatste pagina wilde niet laden, maar het gebeuren was toch geactiveerd).\r\n\r\nIk denk dat Ziggo zich wil indekken dat [I]als[/I] je problemen krijgt met de activatie via Linux, dat ze je dan niet hoeven helpen omdat ze daar geen verstand van hebben.
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;559586]Dat gaat via een webpagina, dus dat moet ook gewoon onder Ubuntu werken. Laatst werkte het hier zelfs met een router ertussen (hoewel, niet helemaal, de laatste pagina wilde niet laden, maar het gebeuren was toch geactiveerd).\n\nIk denk dat Ziggo zich wil indekken dat [I]als[/I] je problemen krijgt met de activatie via Linux, dat ze je dan niet hoeven helpen omdat ze daar geen verstand van hebben.[/QUOTE]\n\nIk vind dat toch een beetje zorgelijk, Ziggo gaat er er dus alleen maar vanuit dat hun klanten een Windows pc hebben. Hoe kan je dan in vredesnaam zeggen dat je een provider bent. Als je niet eens de grote Operation Systemen ondersteunt.\nLinux neemt meer en meer de overhand. Apple gaat ook meer naar particuliere gebruikers.Neem Macbooks ect ect.\n\nWord echt tijd dat Ziggo aan de meerderheid gaat denken en betere ondersteunng gaat bieden aan haar klanten. Dan domweg te melden, sorry dit ondersteunen we niet, dus u zoekt het maar uit. Lekker klantvriendelijk??
Link naar reactie
Alleen Windows is niet gezegd. Als ik me de handleiding voor de geest haal ondersteunen ze ook MacOS.\n\nAlleen Linux niet dus, en dat is enigszins wel begrijpelijk. Er zijn zoveel verschillende versies van Linux en de meeste mensen die geen verstand hebben van Linux komen met een Windows-pc of Mac thuis. Niet met een Linux-bak. Waarschijnlijk gaat Ziggo er dan ook van uit dat Linux-gebruikers zelf genoeg van computers weten en de helpdesk dan ook niet nodig hebben voor het thuisnetwerk-gedeelte.\n\nAls je kijkt naar de ondersteunde versie van Windows kom je aan 3 (XP, Vista, 7) en qua Apple ondersteunen ze waarschijnlijk alleen OSX. Dus ja, Ziggo denkt wel degelijk aan de meerderheid, want ik denk dat klanten met [I]alleen[/I] een Linux computer minder dan 5% bedraagt.\n\nOverigens heb ik geen banden met Ziggo, alleen tevreden klant.
Link naar reactie
Op het forum van Ubuntu staat het een en ander op over dit onderwerp hopelijk heb je hier wat aan.\r\n\r\n[url]http://forum.ubuntu-nl.org/internet-en-draadloos/ubuntu-en-ziggo/?action=printpage[/url]\r\n\r\n[url]http://forum.ubuntu-nl.org/internet-en-draadloos/geen-verbinding-met-ziggo-modem/[/url]\r\n\r\n[url]http://www.ubuntu-nl.org/zoek/?cx=014671892578544307088%3Aieul0htiovi&cof=FORID%3A11&q=ziggo&sa=Zoek&siteurl=forum.ubuntu-nl.org%2Finternet-en-draadloos%2Fgeen-verbinding-met-ziggo-modem%2F#821[/url]
Link naar reactie
Ook hier mijn ziggo abo met een ubuntu laptop geactiveerd. Was geen probleem.\nHet enige wat men bij ziggo zegt is dat als je problemen met de installatie hebt,ze je geen hulp kunnen bieden.\nZoals eerder aangegeven gaat alles via je browser. Als je de boel aangesloten hebt (volgens beschrijving handleiding) moet je je pc aanzetten en je browser openen. Automatisch word de activatie pagina van ziggo geopend. voer je activatie code in en het zou gewoon moeten werken.\nIk denk verder ook niet dat er veel providers in nederland te vinden zullen zijn die wel linux ondersteunen.\nsucces met je installatie
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...