Anoniem2 Geplaatst: 3 februari 2011 Delen Geplaatst: 3 februari 2011 Geen idee waar ik de vraag precies kwijt moet...dus stel ik hem hier maar.\r\n\r\nNa een hoop trammalant met Windows ben ik op aanraden van een kennis overgestapt op Ubutu. Het bevalt me prima.\r\n\r\nMaar het volgende probleem komt in zicht. Ik ben van Tele2 naar Ziggo overgestapt omdat wanneer je alles gaat optellen het bij Ziggo wel wat goedkoper is. Alleen...nu blijkt dat Ziggo geen ondersteuning geeft voor Linuxgebruikers. \r\n\r\nEr schijnt wel een oplossing te zijn...maar na heel veel Googleen vind ik die dus niet. Althans....niet zo heel duidelijk. Aangezien ik nog een n00b op het gebied van Linux ben zou ik al erg geholpen zijn met een stap voor stap handleiding.\r\n\r\nIemand die me daaraan kan helpen?\r\n\r\nAlvast bedankt! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 3 februari 2011 Ik zit me af te vragen wat Ziggo met Ubunto te maken heeft?\nDus eigenlijk begrijp ik je probleem niet.\nJe moet bij een nieuw abonnement van Ziggo de eerste keer je modem activeren.\nMocht dat niet lukken onder Ubuntu, dan leen je even een laptop met Windows en doe je het daarmee.\nDaarna koppel je je Ubuntu pc weer aan het modem en je surft.\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 4 februari 2011 [QUOTE=Niekie30;559565]Je moet bij een nieuw abonnement van Ziggo de eerste keer je modem activeren.[/QUOTE]\r\n\r\nDat gaat via een webpagina, dus dat moet ook gewoon onder Ubuntu werken. Laatst werkte het hier zelfs met een router ertussen (hoewel, niet helemaal, de laatste pagina wilde niet laden, maar het gebeuren was toch geactiveerd).\r\n\r\nIk denk dat Ziggo zich wil indekken dat [I]als[/I] je problemen krijgt met de activatie via Linux, dat ze je dan niet hoeven helpen omdat ze daar geen verstand van hebben. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 4 februari 2011 [QUOTE=FooBar;559586]Dat gaat via een webpagina, dus dat moet ook gewoon onder Ubuntu werken. Laatst werkte het hier zelfs met een router ertussen (hoewel, niet helemaal, de laatste pagina wilde niet laden, maar het gebeuren was toch geactiveerd).\n\nIk denk dat Ziggo zich wil indekken dat [I]als[/I] je problemen krijgt met de activatie via Linux, dat ze je dan niet hoeven helpen omdat ze daar geen verstand van hebben.[/QUOTE]\n\nIk vind dat toch een beetje zorgelijk, Ziggo gaat er er dus alleen maar vanuit dat hun klanten een Windows pc hebben. Hoe kan je dan in vredesnaam zeggen dat je een provider bent. Als je niet eens de grote Operation Systemen ondersteunt.\nLinux neemt meer en meer de overhand. Apple gaat ook meer naar particuliere gebruikers.Neem Macbooks ect ect.\n\nWord echt tijd dat Ziggo aan de meerderheid gaat denken en betere ondersteunng gaat bieden aan haar klanten. Dan domweg te melden, sorry dit ondersteunen we niet, dus u zoekt het maar uit. Lekker klantvriendelijk?? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 4 februari 2011 Alleen Windows is niet gezegd. Als ik me de handleiding voor de geest haal ondersteunen ze ook MacOS.\n\nAlleen Linux niet dus, en dat is enigszins wel begrijpelijk. Er zijn zoveel verschillende versies van Linux en de meeste mensen die geen verstand hebben van Linux komen met een Windows-pc of Mac thuis. Niet met een Linux-bak. Waarschijnlijk gaat Ziggo er dan ook van uit dat Linux-gebruikers zelf genoeg van computers weten en de helpdesk dan ook niet nodig hebben voor het thuisnetwerk-gedeelte.\n\nAls je kijkt naar de ondersteunde versie van Windows kom je aan 3 (XP, Vista, 7) en qua Apple ondersteunen ze waarschijnlijk alleen OSX. Dus ja, Ziggo denkt wel degelijk aan de meerderheid, want ik denk dat klanten met [I]alleen[/I] een Linux computer minder dan 5% bedraagt.\n\nOverigens heb ik geen banden met Ziggo, alleen tevreden klant. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 10 februari 2011 Mijn ouders zijn sinds kort ook overgestapt naar ziggo.\r\nDe monteur (was gratis) heeft alles aan gesloten en geactiveerd. \r\nIk heb zelf een router met wifi er op aan gesloten met daar aan een computer met ubuntu.\r\nEn het werkte meteen zonder problemen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 11 februari 2011 Op het forum van Ubuntu staat het een en ander op over dit onderwerp hopelijk heb je hier wat aan.\r\n\r\n[url]http://forum.ubuntu-nl.org/internet-en-draadloos/ubuntu-en-ziggo/?action=printpage[/url]\r\n\r\n[url]http://forum.ubuntu-nl.org/internet-en-draadloos/geen-verbinding-met-ziggo-modem/[/url]\r\n\r\n[url]http://www.ubuntu-nl.org/zoek/?cx=014671892578544307088%3Aieul0htiovi&cof=FORID%3A11&q=ziggo&sa=Zoek&siteurl=forum.ubuntu-nl.org%2Finternet-en-draadloos%2Fgeen-verbinding-met-ziggo-modem%2F#821[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 februari 2011 Auteur Delen Geplaatst: 11 februari 2011 Ook hier mijn ziggo abo met een ubuntu laptop geactiveerd. Was geen probleem.\nHet enige wat men bij ziggo zegt is dat als je problemen met de installatie hebt,ze je geen hulp kunnen bieden.\nZoals eerder aangegeven gaat alles via je browser. Als je de boel aangesloten hebt (volgens beschrijving handleiding) moet je je pc aanzetten en je browser openen. Automatisch word de activatie pagina van ziggo geopend. voer je activatie code in en het zou gewoon moeten werken.\nIk denk verder ook niet dat er veel providers in nederland te vinden zullen zijn die wel linux ondersteunen.\nsucces met je installatie Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen