Ga naar inhoud

bewerkingsprogramma voor MOV bestanden


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Aan het begin van het jaar heb ik een nieuwe fotocamera aangeschaft. Het is de Panasonic DMC TZ8 geworden. Tijdens de wintersport zijn er naast de vele foto\'s ook enkele filmpjes gemaakt die in het MOV formaat worden opgeslagen. Met de vorige camera kon ik de filmpjes bewerken met Virtual dub, maar het programma kan het MOV formaat niet lezen en wanneer ik de filmpjes omzet in een andere formaat zakt de kwaliteit naar een diepte punt of virtual dub herkent het formaat niet.\r\n\r\nVoor het omzetten maak ik gebruik van Format Factory. Dit is een handige programma die naast film ook muziek en foto\'s kan omzetten.\r\n\r\nVLC media player heeft wel enkele simpele bewerkingsopties, maar het is mij nog niet gelukt om de bewerkte film op te slaan.\r\n\r\nWie weet een programma waarmee ik de filmpjes kan bewerken en opslaan? Het eind formaat maakt niet veel uit, zolang de kwaliteit maar gehandhaafd blijft. Het liefst maak ik gebruik van een gratis programma. De taal maakt mij niet veel uit.
Link naar reactie
Dat ik er zelf niet aan gedacht heb om op de site van virtual dub te kijken. Bedankt voor de tip en ik laat weten of het gelukt is.\n\nIk ga wel van uit dat de plugin werkt op een 64 bit OS.\n\nOndertussen een poging gewaagd en heb nu een andere foutmelding wanneer ik de video open. Het programma geeft de melding [i]Partitially unrecognized stream skipped vide[/i] gevolgd door [i]No valid video or audio streams found[/i]\n\nWat kan ik nu nog doen om de bestanden in Virtual dub te openen?
Link naar reactie
Ondertussen is het probleem opgelost door de vraag in het [url=http://forums.virtualdub.org/]onofficiele forum[/url] van virtual dub te stellen. Het probleem bleek de Quicktime codec te zijn die niet standaard met Windows wordt meegeleverd. Na de installatie van QTLite opende virtual dub de bestanden zonder problemen.\r\n\r\nAlleen loopt het geluid niet synchroon met de video. Als ik het goed heb kan ik dit verhelpen door de sample frequentie van het geluid te veranderen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...