Ga naar inhoud

Vraag over CD-DVD Etiketten


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Uit ervaring, toevallig vanmiddag nog een paar honderd DVD/CD \'s weggegooid omdat ik het na een week van het checken de eerste honderd helemaal gek werd er was er geen een meer met een label die nog werkte honderden uren downloaden en tientallen uren labelen naar de faantjes.\n\nDe DVD/CD\'s gaan voortaan weer blanco in een DVD hoes er kan dan geen zon bij komen en ook kan de lijm de dunste DVD/CD laag niet aantasten, ja de onbeschrijfbare DVD/CD kant is de dunste kant nog geen tiende haar dik de beschrijfbare kant daarentegen is bijna een milimeter.\n\nNog een probleem met DVD/CD labels ze zijn niet overal even dik dus gaan ze schommelen in de DVD/CD schrijver/lezer met als gevolg een schijf die je maar zo om de oren kan komen vliegen met alle gevolgen van dien.
Link naar reactie
De printbare oplossing is nog een van de betere oplossingen. Er wordt geen laag weggebrand, er komt geen etikentje op geplakt wat miniem uit het midden kan zitten en daardoor rondvliegende cd\'s en dvd\'s kan veroorzaken.\r\nHet enige waar je op moet letten is dat de gebruikte inkt niet je laag gaat aantasten.\r\nZiet er inderdaad wel mooi uit. Maar ik hou het toch liever origineel, gewoon lekker blanco met een speciaal stiftje erop geschreven wat er op staat.\r\nWeggeduwd in een koffer met nummertjes en die zijn weer geindexeerd in een excel bestand.;)
Link naar reactie
[QUOTE=BlackTiger;558241]Maar ik hou het toch liever origineel, gewoon lekker blanco met een speciaal stiftje erop geschreven wat er op staat[/QUOTE]Kijk wel uit dat je niet te dik schrijft en het schijfje daardoor aan één kant zwaarder maakt ;)\r\n\r\nMaar zonder dollen, ook ik schrijf met stift op cd/dvd en laat het daar bij. Moet het er leuk uit zien, dan komt er een leuk hoesje bij. Het schijfje zelf zie je toch alleen maar in de korte tijd dat je \'t van het doosje naar de speler transporteert. Da\'s misschien een uur van de totale levensduur van het schijfje; moet je daar nu zoveel moeite voor doen, met alle mogelijke effecten voor die levensduur van dien? Ieder z\'n ding, maar ik begin er niet aan.\r\n\r\nOverigens gebruik ik de laatste jaren nog maar zelden dvd\'s en cd\'s. Laatste vijf jaar hooguit 20 cd\'s en 20 dvd\'s gekocht. Rest gaat allemaal naar externe schijf. Sneller, groter, goedkoper, herschrijfbaar, noem maar op. Uiteraard ook niet het eeuwige leven, maar ik heb het idee dat een harde schijf langer mee gaat dan een zelfgebrande cd/dvd.\r\n\r\nOh, het ging over etiketten? Nouja, ander keertje dan :mrgreen:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...