Ga naar inhoud

cd bakken


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb kennelijk een lesje branden nodig. Ik heb een XP-Home-edition computer 32-bits, verder heel eenvoudig, bijna 3 jaar oud. Wat voor cd\'tjes kan ik branden; ik kan er soms geen wijs uit! Ik heb Sony cd-r, 700 MB die doen het vaak niet. Welke letter verwisselbare schijf heeft hij? Ik probeer meestal alle letters :confused:. Cd-rw\'s doen het vaak wel. Ik heb 1cd-rom dirve, vandaar dat ik niks snap van al die letters van de verwisselbare schijven, waar zou ik die in vredesnaam in moeten stoppen? :confused::confused: Ook heb ik een floppy-disk drive, zegt die computer, maar niks om in te stoppen! Wanneer ik een stick probeer, lukt het vaak wel..:o
Link naar reactie
Misschien dat [U][URL=\"http://www.weethet.nl/dutch/cdrw_usingnero.php\"]deze pagina[/URL][/U] zaken voor je duidelijker maakt.\n\nDe enige letter die je hoeft te weten is die van je CD brander.\nAndere letters kunnen inderdaad van een USB stick zijn of van bijvoorbeeld een printer met een kaartlezer. Zo\'n printer kan er dan voor zorgen dat je meer letters ziet dan alleen die van je harde schijven en je USB stick.\nMaar, zoals gezegd, de enige die je moet weten als je wilt gaan branden is die van je CD brander.
Link naar reactie
Cd-rom drive, is dat ook je brander ? Of heb je een externe brander ?\n\nVoor USB sticks, en verwisselbare stations ([I]niet[/I] verwisselbare schijven...) geldt dat bij standaard instellingen bij insteken de eerste vrije stationsletter wordt toegewezen onderaan het alfabet, dus dat kan gaan wisselen en dus wel eens verwarrend zijn, maar als je zelf in schijfbeheer zo\'n verwisselbaar station een ander veel hogere letter geeft, dan zal Windows geen rede hebben om te gaan schuiven, en weet je de volgende keer precies welk stationsletter dat station heeft.\nWindows \'onthoudt\' de letter bij dat ene verwisselbaar station.
Link naar reactie
[QUOTE=Johannes1903;555044]IHij kan schrijven en branden. Meestal gok ik maar wat. [/QUOTE]\n\nHoe bedoel je dat dan? Schrijven = branden en wat gok je ??\n\nOm te achterhalen welke letter bij de cd-speler/brander hoort: stop er een beschreven cd in (kan een spel zijn of een muziekcd). Kijk in de verkenner bij welk station-letter dit naar voren komt. \n\nVerder: om te branden gebruik je een brandprogramma. Welke gebruik je?\nWat probeer je te branden? Muziek, film, foto\'s, afbeeldingen, bestanden, .... ? Krijg je bij het branden een foutmelding? \n\nMet Sony-cd\'s is doorgaans niets mis. \nWat bedoel je met dat cd-rw\'s het wel doen?
Link naar reactie
[QUOTE=Obelix71;555065]Hoe bedoel je dat dan? Schrijven = branden en wat gok je ??\r\n\r\nOm te achterhalen welke letter bij de cd-speler/brander hoort: stop er een beschreven cd in (kan een spel zijn of een muziekcd). Kijk in de verkenner bij welk station-letter dit naar voren komt. \r\n\r\nVerder: om te branden gebruik je een brandprogramma. Welke gebruik je?\r\nWat probeer je te branden? Muziek, film, foto\'s, afbeeldingen, bestanden, .... ? Krijg je bij het branden een foutmelding? \r\n\r\nMet Sony-cd\'s is doorgaans niets mis. \r\nWat bedoel je met dat cd-rw\'s het wel doen?[/QUOTE]\r\n\r\nJe merkt wel dat ik er niks van bak, lol! Ik bedoel afspelen en branden. Hoe kom ik in de verkenner? Met alt-ctrl + del? Of ook anders? Ik gebruik helemaal geen programma. Moet dat dan? Er staat toch dat je kunt kopierëren? :confused:\r\nIk wilde gescande foto\'s branden om er verder mee te kunnen op de laptop want ik weet ook niet hoe ik een losse laptop aan mijn printer zou moeten verbinden.... Dan heb ik toch nog een kabel nodig???\r\nDie cd-rw\'s deden het in de laptop. Ik haal soms door elkaar wat ik op welke pc doe...:oops: Nee, ik kreeg geen foutmelding; er gebeurde gewoon niks en ik had haast want moeders moeten immers koken!
Link naar reactie
[QUOTE=Joman;555099]Hier worden we dus in de maling genomen.....[/QUOTE]\r\n\r\nIntegendeel. En dit is niet leuk voor TS. \r\nJohannes is een TS die vermoedelijk wat minder jong is en heel erg z\'n best doet, om van de pc nog iets te begrijpen en daar lekker bezig mee te zijn.\r\n\r\n\r\nDe verkenner is gewoon het scherm wat je ziet als je met links 2 keer op DEZE COMPUTER klikt.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;555104]\r\nJohannes is een TS die vermoedelijk wat minder jong is en heel erg z\'n best doet, om van de pc nog iets te begrijpen en daar lekker bezig mee te zijn.\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nGeen idee hoe oud Johannes is, maar niet uit 1903 (hooguit 19 maart): [QUOTE=Johannes1903;555088] ik had haast want moeders moeten immers koken![/QUOTE]\r\n\r\n[QUOTE=Johannes1903;555088]Ik gebruik helemaal geen programma. Moet dat dan? Er staat toch dat je kunt kopierëren? [/QUOTE]\r\nEen computer doet zelf helemaal niets, zonder programma. Dus ja, je hebt een programma nodig.\r\nWaar staat dat je kunt kopieren? \r\n\r\n[QUOTE=Johannes1903;555088]Die cd-rw\'s deden het in de laptop. Ik haal soms door elkaar wat ik op welke pc doe...:oops:[/QUOTE]\r\nIk wil graag mensen proberen te helpen, maar dan is het wel handig als ze e.e.a. duidelijk omschrijven. Branden/schrijven, kopieren, afspelen zijn verschillende dingen. \r\nLaptop of pc. Om een goed antwoord te krijgen is een goede omschrijving van het probleem noodzakelijk.\r\n\r\n[QUOTE=Johannes1903;555088]Ik wilde gescande foto\'s branden om er verder mee te kunnen op de laptop want ik weet ook niet hoe ik een losse laptop aan mijn printer zou moeten verbinden.... Dan heb ik toch nog een kabel nodig???[/QUOTE]\r\nWaarom zou je de foto\'s niet bewerken op de pc?\r\nHoe is de printer aangesloten om de pc? Neem aan met een kabel? Dus ja, die laptop zal ook een kabel nodig hebben om aangesloten te worden op de printer. Al bestaan er tegenwoordig draadloze printers.... \r\n\r\nOngeacht de leeftijd van Johannes zou ik willen aanraden om op zoek te gaan naar een boek (op internet of een kennis) om de basisbeginselen van een pc te leren. Daarin legt men uit wat de verschillen zijn tussen kopieren, verplaatsen, etc. Hoe je bij de verkenner komt, hoe e.e.a. werkt m.b.t. drive-letters. Legt men vaak ook uit hoe je een cd kunt branden, een printer kunt aansluiten, etc.
Link naar reactie
geplaatst door johannes:\n\nik wilde gescande foto\'s branden om er verder mee te kunnen op de laptop want ik weet ook niet hoe ik een losse laptop aan mijn printer zou moeten verbinden.... Dan heb ik toch nog een kabel nodig???\n\nis wel het eenvoudigst om te doen,rechtstreeks naar je printer via de laptop.\nals je een printer hebt zit de kabel er vanaf de fabriek bij.\nen ook eventueel een cd met stuurprogramma\'s als je met xp werkt.\nprinter met de kabel aansluiten en de cd in de laptop steken.de rest wijst zich dan vanzelf.
Link naar reactie
[QUOTE=Johannes1903;554994]...Wat voor cd\'tjes kan ik branden; ik kan er soms geen wijs uit! Ik heb Sony cd-r, 700 MB die doen het vaak niet. Welke letter verwisselbare schijf heeft hij? Ik probeer meestal alle letters :confused:. Cd-rw\'s doen het vaak wel...[/QUOTE]\n\nWeet je wel het verschil tussen CD-R en CD-RW ?\nAls een CD-R vol is en \'afgesloten\' is kan je er nooit meer op schrijven. Einde verhaal. Het is dan [I][B]R[/B]ead [B]O[/B]nly [B]M[/B]emory[/I] ( een CD-ROM ) geworden wat je alleen kan lezen.\nDat afsluiten is nodig om de schijf uiteindelijk ook op andere lezers (andere PC...) te kunnen lezen.\n\nEen CD-RW echter moet je op precies dezelfde manier behandelen, met één gebruiksverschil[B]:[/B] als je uiteindelijk de inhoud niet meer wilt, dan kun je de schijf wissen, en heb je weer een leeg schijfje.\n\nMisschien werkt het daarom met -RW vaak wel, maar met -R niet, omdat je de -R af hebt laten sluiten waardoor het einde verhaal is voor dat schijfje ?
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;555104]Integendeel. En dit is niet leuk voor TS. \r\nJohannes is een TS die vermoedelijk wat minder jong is en heel erg z\'n best doet, om van de pc nog iets te begrijpen en daar lekker bezig mee te zijn.[/QUOTE]\r\n\r\nNee hoor, ik ben een huisvrouw en moeder! :mrgreen:\r\n\r\nIk heb als gekke gewoonte om gebruikersnamen te maken van (overleden) familieleden en toen ik dat deed had ik een feministische bui. Ik werd op een andere site gek van de vrouwonvriendelijkheid :mad: Kijken of dat wat uit maakte..:eek:\r\nTrouwens, er staat echt geen \'Verkenner\' bovenaan als ik op \'Deze computer\' klik! (Maar \'Deze computer\' ) Iedereen schijnt te weten hoe je daar in komt! :confused:\r\n\r\nTrouwens.. \'Modje\' is ook een vrouw en zij wist ervan!
Link naar reactie
[QUOTE=Johannes1903;555937]Nee hoor, ik ben een huisvrouw en moeder! :mrgreen:\r\n\r\nIk heb als gekke gewoonte om gebruikersnamen te maken van (overleden) familieleden en toen ik dat deed had ik een feministische bui. Ik werd op een andere site gek van de vrouwonvriendelijkheid :mad: Kijken of dat wat uit maakte..:eek:\r\nTrouwens, er staat echt geen \'Verkenner\' bovenaan als ik op \'Deze computer\' klik! (Maar \'Deze computer\' ) Iedereen schijnt te weten hoe je daar in komt! :confused:\r\n\r\nTrouwens.. \'Modje\' is ook een vrouw en zij wist ervan![/QUOTE]\r\n\r\nVoor de \"verkenner\" Klik op START dan ALLE PROGRAMMA\'S en dan het mapje BUREAUACC. openen.\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
Jazeker Maar het programma waarmee je dat doet, dus zeg maar de omgeving van die map, met menu\'s noem je de verkenner.\r\nAls je dus dubbel klikt op Deze Computer, zie je ook zo\'n map, alleen met een andere inhoud, maar de menu\'s enzo zijn redelijk hetzelfde.\r\n\r\nWikipedia zegt er heel kort over:[I] Windows Verkenner is een bestandsbrowser die standaard in het besturingssysteem Microsoft Windows zit. De Verkenner werd geïntroduceerd in het besturingssysteem Windows 95. In het oudere besturingssysteem Windows 3.x heette deze functie Bestandsbeheer. Windows Verkenner is een bestandsbrowser die standaard in het besturingssysteem Microsoft Windows zit. De Verkenner werd geïntroduceerd in het besturingssysteem Windows 95. In het oudere besturingssysteem Windows 3.x heette deze functie Bestandsbeheer.[/I]\r\n\r\nZie: [url]http://nl.wikipedia.org/wiki/Windows_Verkenner[/url]\r\n\r\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...