Ga naar inhoud

avi-file kapot?


Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\neen avi-file is niet meer te openen met Microsoft Mediaplayer. Nog wel met VLC, maar dan is ie helemaal groen en speelt schokkerig af. \r\nGek genoeg lijkt er niks aan de hand als ik de file met VirtualDub open. \r\n\r\nMaar hoe krijg ik nou VirtualDub zo gek dat ie mijn oorspronkelijke file omzet in weer een bruikbare avi? Ik word gek van alle instellingsmogelijkheden en googlen helpt me niet veel verder.\r\n\r\nIemand een idee?\r\n\r\ngroet,\r\nMenno
Link naar reactie
Waarschijnlijk wil je eerst de Xvid codec installeren, zodat Virtualdub deze kan gebruiken.\n\nDan je bestaande avi openen in Virtualdub. \n\nKies in het menu Video voor Compression, selecteer de Xvid codec. Vervolgens kun je de configuratie van deze codec nog aanpassen, waarbij je in ieder geval de bitrate moet instellen. Als het oorspronkelijk bestand ook divx of xvid is kun je dezelfde bitrate nemen, anders zelf een beetje experimenteren. 1000 kbps is voldoende voor beelden met middelgrote resolutie. Heb je hoge resolutie beelden, dan hoger instellen. Bevestig alles met OK.\n\nAls het geluid wel goed is stel je in het menu Audio de optie Direct stream copy in; dan wordt het originele geluid meegenomen.\n\nDan is het nog een kwestie van File > Save Avi As om de video opnieuw te coderen.
Link naar reactie
Zeer bedankt voor de hulp. Vdub is wel een programma met ongetwijfeld veel mogelijkheden maar geeft ook een jaren 70 DOS-gevoel...;-)\nDe xvid-codec vind ik na installatie overigens niet terug in virtual dub?! Gebruik daarom die van MS. Ik krijg wel een leesbare file (waarvoor dank!) maar wel 1 waarvan het rood vervangen is door blauw?! \nEnig idee hoe ik dit kan oplossen??
Link naar reactie
Je kunt deze xvid codec proberen: [url]http://www.digital-digest.com/software/download.php?sid=1052&did=1[/url]\nDie heb ik hier ook en dient zich netjes aan binnen virtualdub. Na installatie is misschien een herstart nodig.\n\nHet vervangen van kleuren kan een filter zijn (maak de lijst onder Video > Filters in dat geval leeg), maar ik vermoed gewoon een bijwerking van de gebruikte codec.\n\nIk zou dus nog eens opnieuw met xvid proberen. Dat hoort toch gewoon te werken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...