Ga naar inhoud

gebruikers accounts windows 7


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb bij mijn schoonmoeder windows 7 geinstalleerd. Nu komen hier nog al wat kleinkinderen en neefjes en nichtjes over de vloer die ook gebruik maken van de computer. Nu is mijn idee om verschillende gebruikers accounts aan te maken. 1 voor mij zelf, 1 voor mijn schoonouders en 1 voor allemaal, werlke gebruikt worden door de bezoekers. Nu wil ik het zo hebben, dat mijn account de admin is, die van mijn schoonouders een gewoon account is en die van allemaal, dat het een account is met beperkte rechten, zodat ze niets kunnen installeren en gekke dingen kunnen downloaden. Wie kan me vertellen hoe ik dat moet doen?\r\n\r\nIk hoop dat iemand van jullie mij kan helpen.\r\n\r\ngroet,\r\nJeroen
Link naar reactie
Ga via het configuratiescherm naar Gebruikersaccounts (en dan nog een keer Gebruikersaccounts) en daar kun je alles inrichten. Wijst zich van daar uit eigenlijk redelijk vanzelf.\n\nMaak dus twee nieuwe accounts aan en stel het accounttype van \"allemaal\" in op beperkte rechten. Gekke dingen downloaden kun je trouwens niet voorkomen; installeren van gekke dingen voorkom je hiermee uiteraard wel.\n\nVerder is het verstandig om je eigen account en dat van je schoonouders van een wachtwoord te voorzien, anders heeft het beperkte account niet zo veel zin. Als iets daarin niet mag is dan immers snel een ander account gepakt.\n\nVerschil tussen \"admin\" en \"gewoon\" account bestaat onder Windows niet. Windows beschikt wel over een (verborgen) \"superadmin\" account, maar voor normale beheerstaken heb je dat niet nodig. Je kunt immers vanuit je normale account ook bepaalde zaken als administrator uitvoeren en dan ben je net zo ver, zonder het account helemaal open te zetten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...