Anoniem2 Geplaatst: 30 december 2010 Delen Geplaatst: 30 december 2010 Ik heb bij mijn schoonmoeder windows 7 geinstalleerd. Nu komen hier nog al wat kleinkinderen en neefjes en nichtjes over de vloer die ook gebruik maken van de computer. Nu is mijn idee om verschillende gebruikers accounts aan te maken. 1 voor mij zelf, 1 voor mijn schoonouders en 1 voor allemaal, werlke gebruikt worden door de bezoekers. Nu wil ik het zo hebben, dat mijn account de admin is, die van mijn schoonouders een gewoon account is en die van allemaal, dat het een account is met beperkte rechten, zodat ze niets kunnen installeren en gekke dingen kunnen downloaden. Wie kan me vertellen hoe ik dat moet doen?\r\n\r\nIk hoop dat iemand van jullie mij kan helpen.\r\n\r\ngroet,\r\nJeroen Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 30 december 2010 Auteur Delen Geplaatst: 30 december 2010 Ga via het configuratiescherm naar Gebruikersaccounts (en dan nog een keer Gebruikersaccounts) en daar kun je alles inrichten. Wijst zich van daar uit eigenlijk redelijk vanzelf.\n\nMaak dus twee nieuwe accounts aan en stel het accounttype van \"allemaal\" in op beperkte rechten. Gekke dingen downloaden kun je trouwens niet voorkomen; installeren van gekke dingen voorkom je hiermee uiteraard wel.\n\nVerder is het verstandig om je eigen account en dat van je schoonouders van een wachtwoord te voorzien, anders heeft het beperkte account niet zo veel zin. Als iets daarin niet mag is dan immers snel een ander account gepakt.\n\nVerschil tussen \"admin\" en \"gewoon\" account bestaat onder Windows niet. Windows beschikt wel over een (verborgen) \"superadmin\" account, maar voor normale beheerstaken heb je dat niet nodig. Je kunt immers vanuit je normale account ook bepaalde zaken als administrator uitvoeren en dan ben je net zo ver, zonder het account helemaal open te zetten. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen