Ga naar inhoud

Geinstalleerd op USB en nu geen Windows meer?


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIk hoop dat er iemand is die mij kan helpen met het volgende probleem:\r\n\r\nIk heb bij de installatie van Ubuntu voor de middelste optie gekozen (Schijf kiezen, wissen en vervolgens op die schijf installeren). Ik heb toen mijn Kingston USB (32GB) aangeklikt. --> Ik heb precies hetzelfde gedaan als in [url=http://www.youtube.com/watch?v=WAH4YyW2H1g]dit filmpje[/url].\r\n\r\nAls ik mijn Laptop nu opstart geeft \'grub\' een fout dat een device niet bestaat. Als de ik de USB erin doe bij het opstarten kan ik kiezen uit Ubuntu en Windows. Als ik Windows opstart komt het scherm van HP Recovery, en als ik voor Ubuntu kies start hij deze wel gewoon op.\r\n\r\nDus: Ubuntu werkt (als de USB erin zit, logisch, want hierop heb ik hem geinstalleerd) en Windows werkt niet als de USB erin zit, en als de USB er niet in zit werkt helemaal niets en komt de melding van \'grub\' over een device.\r\n\r\nWat moet ik doen? De bestanden van Windows staan wél nog op de hardeschijf (zie ik in Ubuntu)..\r\n\r\nIk hoop echt dat iemand mij kan helpen. Alvast bedankt!
Link naar reactie
Met behulp van je windows-cd kun je de originele Windows-bootloader herstellen, waardoor in ieder geval Windows weer wil starten.\n\nEventueel kun je daarna Ubuntu opnieuw installeren, maar doe dat dan op een apart te maken partitie op je vaste schijf en niet op een verwisselbaar medium. Het idee van Ubuntu op een usb-stick is leuk, maar je kunt \'m dan nog steeds alleen op je eigen computer gebruiken, dus je hebt er verder niets aan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...