Ga naar inhoud

Bestandsdeling tussen win 7 en XP


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb het volgende probleem, ik wil graag bestanden kunnen overzetten van mijn laptop ( win 7) naar mijn pc (XP).\r\nHet lukt wel om van de pc naar de laptop te kopiëren (na inlogscherm).\r\nEchter andersom wil het niet lukken.\r\nDe laptop kan de pc niet vinden. :(\r\nBestandsdeling ingeschakeld, dezelfde werkgroup.\r\nIk heb zo geen idee waarom hij het niet wil zien?\r\nIemand een idee?
Link naar reactie
Zoek even de computernaam van de pc op.\nOpen vervolgens een verkennervenster op de laptop en toets [I]\\\\computernaam[/I] in de adresregel, gevolgd door enter (vervang [I]computernaam[/I] door de daadwerkelijke computernaam van de pc).\nMogelijk kom je er zo wel in. Zo ja, dan ben je ver genoeg, zo nee, dan zal er een foutmelding volgen. In dat geval even de foutmelding vermelden.\n\nAls je op deze manier een foutmelding krijgt, probeer dan ook even met uitgeschakelde firewalls (beide apparaten) om te zien of je firewalls misschien iets blokkeren.
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;549999]Zoek even de computernaam van de pc op.\r\nOpen vervolgens een verkennervenster op de laptop en toets [I]\\\\computernaam[/I] in de adresregel, gevolgd door enter (vervang [I]computernaam[/I] door de daadwerkelijke computernaam van de pc).\r\nMogelijk kom je er zo wel in. Zo ja, dan ben je ver genoeg, zo nee, dan zal er een foutmelding volgen. In dat geval even de foutmelding vermelden.\r\n\r\nAls je op deze manier een foutmelding krijgt, probeer dan ook even met uitgeschakelde firewalls (beide apparaten) om te zien of je firewalls misschien iets blokkeren.[/QUOTE]\r\n\r\nah, ok het werkt zonder (windows) firewall.\r\nIk heb nu de firewall op de xp pc weer aangezet en ik kan nu nog erop via Win 7, dus het zal dan toch aan de firewall liggen van Win 7.\r\nHeb inmiddels een regel aangepast (die van Domein) en hoop dat het nu blijft werken.\r\nalvast bedankt voor de moeite :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...