Anoniem2 Geplaatst: 28 november 2010 Delen Geplaatst: 28 november 2010 Ik heb het volgende probleem, ik wil graag bestanden kunnen overzetten van mijn laptop ( win 7) naar mijn pc (XP).\r\nHet lukt wel om van de pc naar de laptop te kopiëren (na inlogscherm).\r\nEchter andersom wil het niet lukken.\r\nDe laptop kan de pc niet vinden. :(\r\nBestandsdeling ingeschakeld, dezelfde werkgroup.\r\nIk heb zo geen idee waarom hij het niet wil zien?\r\nIemand een idee? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 28 november 2010 Zoek even de computernaam van de pc op.\nOpen vervolgens een verkennervenster op de laptop en toets [I]\\\\computernaam[/I] in de adresregel, gevolgd door enter (vervang [I]computernaam[/I] door de daadwerkelijke computernaam van de pc).\nMogelijk kom je er zo wel in. Zo ja, dan ben je ver genoeg, zo nee, dan zal er een foutmelding volgen. In dat geval even de foutmelding vermelden.\n\nAls je op deze manier een foutmelding krijgt, probeer dan ook even met uitgeschakelde firewalls (beide apparaten) om te zien of je firewalls misschien iets blokkeren. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 28 november 2010 Windows 7 blokkeert standaard bestandsdeling, wanneer er een account zonder wachtwoord gebruikt wordt. Dit kun je wijzigen in de beveiligingsinstellingen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 28 november 2010 [QUOTE=FooBar;549999]Zoek even de computernaam van de pc op.\r\nOpen vervolgens een verkennervenster op de laptop en toets [I]\\\\computernaam[/I] in de adresregel, gevolgd door enter (vervang [I]computernaam[/I] door de daadwerkelijke computernaam van de pc).\r\nMogelijk kom je er zo wel in. Zo ja, dan ben je ver genoeg, zo nee, dan zal er een foutmelding volgen. In dat geval even de foutmelding vermelden.\r\n\r\nAls je op deze manier een foutmelding krijgt, probeer dan ook even met uitgeschakelde firewalls (beide apparaten) om te zien of je firewalls misschien iets blokkeren.[/QUOTE]\r\n\r\nah, ok het werkt zonder (windows) firewall.\r\nIk heb nu de firewall op de xp pc weer aangezet en ik kan nu nog erop via Win 7, dus het zal dan toch aan de firewall liggen van Win 7.\r\nHeb inmiddels een regel aangepast (die van Domein) en hoop dat het nu blijft werken.\r\nalvast bedankt voor de moeite :D Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 november 2010 Auteur Delen Geplaatst: 29 november 2010 Je kunt als het goed is in Windows Firewall heel eenvoudig een uitzondering maken voor bestandsdeling. Dus mocht het op een gegeven moment niet meer werken kun je daar even naar kijken. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen