Ga naar inhoud

Taakbalk ook op 2e beeldscherm


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb een laptop met Windows 7 Home Premium met een tweede beeldscherm. Ik gebruik dit om een ander programma te draaien, dus geen duplicaat scherm. \r\nDat werkt allemaal prima. \r\nMaar ik vraag mij af of ik de taakbalk van mijn laptop ook op het 2e scherm kan krijgen. \r\nIk kan daar niets over vinden. \r\n\r\nWie kan daar een goed antwoord op geven? \r\n\r\nGroeten uit Brazil \r\nRobert Gomes
Link naar reactie
Dat kan alleen als de driver van je grafische kaart daar ondersteuning voor biedt en ook alleen als de twee schermen exact dezelfde hoeveelheid pixels in hoogte en breedte hebben.\n\nWat er dan in feite moet gebeuren is dat Windows \'denkt\' dat er maar 1 heel breed scherm is aangesloten. De driver hakt dit beeld dan in twee stukken en stuurt een helft naar het ene scherm en de andere helft naar het andere scherm.\n\nEDIT: eventueel kun je eens kijken of ultramon iets voor je is: [url]http://www.realtimesoft.com/ultramon/[/url]\nWat ik er van begrijp splitst het je taakbalk niet, maar krijg je een extra taakbalk op het tweede scherm. En nog wat andere handige opties.\n\nEDIT2: Of iets vergelijkbaars, waarvan ook een gratis versie beschikbaar is: [url]http://www.mediachance.com/free/multimon.htm[/url]
Link naar reactie
Foobar,\n\nDat is niet mijn probleem; geen horizontale stretching, maar 2 apart werkende schermen.\nNu moet ik het programma waarmee ik op de 2e monitor wil werken slepen van 1 naar 2.\nDat werkt prima.\nMaar daarbij wil ik een taakbalk op de 2e monitor hebben vanwaar ik andere programmaas kan opstarten, net zoals op de 1e monitor (laptop).\nUltramon ken ik, maar dat heeft zijn beperkingen (jumplist oa)
Link naar reactie
dutch-online\n\nAfgelopen week heb ik de nieuwste NVidia driver er op gezet.\nMaar ook daar is niets te vinden.\nEen 2e monitor apart werkt prima, maar het programma wat je wilt gebruiken , moet je van de 1e monitor opstarten en vervolgens naar de 2e slepen; dan kan je daar aan het werk en op de 1e monitor wat anders doen.\nDat is het probleem niet; het zou wat makkelijker zijn als je direct op de 2e monitor programma\'s kunt uitvoeren en daar heb je dus het startmenu voor nodig, dus de taakbalk
Link naar reactie
Je wilt 2 aparte desktops, dat is niet mogelijk in Windows, wel stretch en kloon. Heb ook nooit in de software van Nvidia gezien dat deze 2 \"losse\" desktops kon maken.\r\nMaar.....ik vind dit in de \"HELP\" van mijn (laptop)Nvidia kaart, misschien dat dit helpt:\r\n\r\n[COLOR=\"Navy\"][I]Meerdere beeldschermen gebruiken om uw bureaubladformaat te vergroten en elk beeldscherm afzonderlijk te kunnen configureren\r\n\r\n \r\n\r\nWindows XP\r\n\r\nZorg ervoor dat u de extra beeldschermen die u wilt gebruiken goed op uw computer hebt aangesloten. \r\n\r\nControleer of uw beeldschermen op de netspanning aangesloten en ingeschakeld zijn. \r\n\r\nOp het navigatiestructuur-venster van het NVIDIA-configuratiescherm klikt u op Meerdere beeldschermen instellen onder Beeldscherm om de pagina te openen. \r\n\r\nIn stap 1 selecteert u de Dualview-optie. \r\n\r\nIn stap 2 klikt u op lijst met beeldschermparen en selecteert u het beeldschermpaar dat met de positie van uw beeldschermen overeenkomt. Voor beeldschermpaar A + B kunt u bijvoorbeeld de optie \"A + B\" of de optie \"B + A\" kiezen, afhankelijk van hoe uw beeldschermen geplaatst zijn. \r\n\r\nDe bureaubladachtergrond verschijnt op het secundaire beeldscherm.\r\n\r\nNB: Als een van uw beeldschermen geen beeld weergeeft, dient u stap 1. en 2. te herhalen. Als dat niet werkt, herstart u uw computer en herhaalt u de bovenvermelde stappen. \r\n\r\n \r\n\r\nWindows Vista\r\n\r\nZorg ervoor dat u de extra beeldschermen die u wilt gebruiken goed op uw computer hebt aangesloten. \r\n\r\nControleer of uw beeldschermen op de netspanning aangesloten en ingeschakeld zijn. \r\n\r\nOp het navigatiestructuur-venster van het NVIDIA-configuratiescherm klikt u op Meerdere beeldschermen instellen onder Beeldscherm om de pagina te openen. \r\n\r\nHet vakje onder Stap 1 toont alle beeldschermen die op uw systeem zijn aangesloten en toont op welke GPU ze zijn aangesloten. \r\n\r\nMarkeer of wis de selectievakjes om de beeldschermen te selecteren die u wilt gebruiken.\r\n\r\nIn niet-SLI modi kunt u tot twee beeldschermen per GPU selecteren. \r\n\r\nIn SLI-modus met GeForce 8-serie en latere GPU\'s kunt u tot twee beeldschermen aangesloten op GPU\'s in dezelfde SLI-groep selecteren. In 4-weg SLI-modus kunnen alleen GPU\'s met twee beeldschermaansluitingen worden gebruikt om beeldschermen aan te drijven. Gewoonlijk zijn beeldschermaansluitingen die zijn geïnstalleerd op dezelfde contactpositie, aangesloten op dezelfde GPU.\r\n\r\nPictogrammen in het vakje onder Stap 2 verschijnen en stemmen overeen met de door u geselecteerde beeldschermen. \r\n\r\nKlik op Toepassen om de nieuwe beeldschermconfiguratie te activeren.\r\n\r\nAls de cijfers van de pictogrammen zich in afzonderlijke vakken bevinden, bevinden de beeldschermen zich in uitgebreide modus. \r\n\r\nAls de cijfers van de pictogrammen die overeenstemmen met uw beeldschermen zich in hetzelfde vakpictogram bevinden, klikt u met de rechtermuisknop op een van de beeldschermpictogrammen, klikt u op de optie Klonen in het pop-upmenu om het vakje te wisesn en vervolgens op Toepassen. \r\n\r\nU kunt op de beeldschermpictogrammen klikken en deze verslepen om de fysieke positie van uw beeldschermen op elkaar af te stemmen. \r\n\r\nNB: Als een van uw beeldschermen geen beeld weergeeft, dient u stap 1. en 2. te herhalen. Als dat niet werkt, herstart u uw computer en herhaalt u de bovenvermelde stappen. [/I][/COLOR]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...