Ga naar inhoud

DVD branden


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo wie helpt mij op weg.\r\nIk heb een film gedown load ( de gelukkige huisvrouw) en wil hem op en dvd branden maar dit lukt mij niet, zowel met media player xp of via windows niet.\r\nDe dvd standalone speler geeft aan dat hij hem niet kan afspelen.\r\nAls ik op de map ga staan zie ik de volgende beschrijving Video-TS Bup, Video-TS, VTI-01-0 BUP, VTS-01-0....\r\nMoet ik de codec om zetten.\r\nMijn laptop is een Toshiba L670-187 met windows 7 64 bit\r\nWie legt mij uit hoe ik alles moet doen zodat ik wel alles kan afspelen.
Link naar reactie
Als de dvd-speler hem niet afspeelt dan is het waarschijnlijk als data op de dvd gebrand of het gedownloade bestand zelf is corrupt. Met VLC Media Player kan je deze film gewoon op de laptop afspelen zonder gedoe met codecs en controleren of het beeld- en geluidskwaliteit goed genoeg is voordat je gaat branden.\n\nVoor het branden van Video-ts bestanden (originele dvd-formaat) wordt meestal commerciële software gebruikt zoals Nero of Ashampoo Burning Studio. Een programma die dit gratis kan is bv ImgBurn, zie de volgende handleiding: [url]http://www.filmbranden.nl/handleidingen/40-video-ts-en-audio-ts-mappen-branden-met-imgburn.html[/url]\n\nGrtz. Ray
Link naar reactie
[QUOTE=corb;547773]\r\nDe dvd standalone speler geeft aan dat hij hem niet kan afspelen.\r\nAls ik op de map ga staan zie ik de volgende beschrijving Video-TS Bup, Video-TS, VTI-01-0 BUP, VTS-01-0....\r\n[/QUOTE]\r\nEerst kregen we het idee dat de DVD wel gebrand was, maar je zegt dat de brander niet werkt ?\r\n\r\nZo ziet in mijn XP een CD/DVD-ROM drive en een CD/DVD brander er uit in apparaatbeheer:\r\n(de onderste is door mij uitgeschakeld)\r\n[ATTACH]15569[/ATTACH]\r\nBeiden heten SCSI CDrom device, dus daar hoef je het niet in te zoeken.
Link naar reactie
[QUOTE]TSSTcorp [B]CDDVDW[/B] SH-S223C ATA Device\nApparaattype: Dvd-/cd-rom stations\nLeverancier: (Standaard CD-rom-stations)[/QUOTE]\nJe ziet daar ook (onder W7 bij dutch-online) dat er alleen in de fabrikant-naam er sprake is van een brander ([B]CD[/B] en [B]DVD[/B] [B]W[/B]rite)\n[QUOTE=corb;547866]\nIk heb bij apparaatbeheer gekeken maar daar staat geen cd/dvd brander in...[/QUOTE]\nDan vraag ik mij af waar en hoe corb dit heeft gezien.\n\nMaar mijn vraag is nog steeds of het ding nu eigenlijk brandt of niet, want het eerste bericht en latere post spreken elkaar nogal tegen vind ik.
Link naar reactie
Hier uitleg wat wel gaat en wat niet.\r\nMuziek cd branden probleemloos.\r\nDvd branden lukt nog steeds niet en ik ben er uren en uren mee bezig.\r\nIk heb geprobeerd met windows, mediaplaer en gedownloade cdburnerxp. \r\nIk heb films gedownload en geprobeerd dit op dvd te branden dit lukte niet, ik dacht dit heeft misschien\r\nmet de codec te maken.\r\nToen een niet beveiligde dvd op de harde schijf gezet en geprobeerd op dvd te branden, helaas niet gelukt de standalone cd/dvd speler geeft aan dat er niets op staat.\r\nGeprobeerd in de laptop en desktop te bekijken maar er staat niets op.\r\nToen geprobeerd met picasa foto\'s op dvd te branden helaas niet te lezen in mijn cd/dvd speler maar wat zie ik dit is nu wel te zien op mijn laptop en desktop.\r\nToen de zelfde foto\'s op een cd gebrand en dit is wel op mijncd/dvd speler leesbaar.\r\nMaar ik blijf het proberen of is het verstandig om terug te gaan naar de winkel of hebben jullie nog een idee
Link naar reactie
Ik heb de helpdesk van Toshiba gebeld en werd afgescheept met de mededeling het is een software probleem en daar zit geen garantie of hulp op.\r\nIk heb hem nu naar de Mediamarkt support hier in Deventer gebracht zij kijken hem even na.\r\nIk heb zeer prettige ervaring met deze support.\r\nDus even afwachten.\r\nIk zal in ieder geval hier kenbaar maken wat er aan de hand is.
Link naar reactie
Gister(18-11-2010) weer op gehaald.\r\nVolgens de deskundigen was er niets aan de hand. Wel hebben ze voor de zekerheid nieuwe drivers er opgezet.\r\nZij hebben eigen dvd+ (sony) gebrand en erbij geleverd en het staat er keurig op.\r\nMaar volgens de deskundige zouden mijn dvd-rw zowel de + als min van sony niet goed zijn evenals mijn fuji dvd-r.\r\nOndanks dit uitzoeken hoefde ik niets te betalen \r\nDus het weekend nieuwe schijven halen en weer proberen
Link naar reactie
Net sony dvd-rw gekocht.\r\nNog even vragen vanmorgen het artikel in de nieuwe computer idee nr.25 gelezen betreft dvd\'s branden met windows.\r\nMoet ik nu wel of niet deze nieuwe dvd-rw formateren voor ik er een gedownloade film op brand.\r\nKan ik een geformateerde dvd-rw nog gebruiken of kan ik dit weer verwijderen en hoe moet dat
Link naar reactie
Zover ik weet (ik brand eigenlijk nooit films): \nJe hoeft met een brandprogramma dat direct een DVD voor je brandt niet te formatteren. Echter, een stand-alone DVD recorder wil wel voor de opname een formattering van een lege schijf voordat je zelf b.v. van TV kunt opnemen.\n\nZie de RW zo[B]:[/B] het is gelijk aan een \'gewone\' schijf, maar herschrijfbaar, en als je hem weer schoon wilt hebben dan moet je in je brandprogramma eerst voor \'[I]Schijf wissen[/I]\' kiezen.\nIn een stand-alone brander kan je echter ook losse opnamen verwijderen, dan komt de ruimte ook weer vrij, maar dat is geloof ik afhankelijk van de modus waarin je de schijf formatteert (VR modus i.p.v Video modus)\n\n(Vergeet niet dat de data op een RW een stuk minder veilig is. Ze zijn niet geschikt voor data wat je jaren wilt bewaren.)
Link naar reactie
Voor het branden van DVD hoef je de schijf niet te formateren.\r\nJuist niet zelfs.\r\nMaar let er op dat wanneer je de DVD brand dat je het mapje VIDEO_TS moet branden zijn.\r\nSommige DVD spelers willen zelfs ook dat het mapje AUDIO_TS aanwezig is op de DVD.\r\nDeze map is gewoon leeg, dus die hoef je alleen maar aan te maken.\r\n\r\nIkzelf brand altijd met ImgBurn, maar Ashampoo Burning Studio X zou je ook eens kunnen gebruiken (trail versie) om te kijken of het daar mee lukt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...