Ga naar inhoud

Wisselende schijfaanduiding Xubuntu(opgelost)


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Op mijn Xubuntu (server) computer heb ik het volgende probleem:\r\n\r\nIn de computer zitten 3 harde schijven:\r\n- 1x IDE opgedeeld in 3 partities Xubuntu/Download/Swap\r\n- 2x Sata 2 in raid 1 op een losse controller, 1 partitie\r\n\r\nAls ik opstart dan krijgt de IDE schijf meestal SDA, en de Sata\'s SDB en SDC, Maar soms krijgt de IDE schijf SDC en de Sata\'s SDA en SDB.\r\n\r\nNu wil ik de Sata schijven na een aantal minuten in standby zetten, maar dan moeten ze wel een vaste aanduiding hebben. \r\n\r\nVraag: is het mogelijk om schijven een vaste aanduiding te geven?\r\n\r\n(het gaat om de fysieke schijven, de partities gaan middels uuid)
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Via Ubuntu forum opgelost:\n\nter info:\n\n# Schijven power down na 5 minuten niet aktief\nhdparm -S 60 /dev/disk/by-id/scsi-SATA_WDC_WD3200JB-00_WD-WCAMR4074476\n# Schijven power down na 1 minuut niet aktief\nhdparm -S 12 /dev/disk/by-id/scsi-SATA_WDC_WD5000AADS-_WD-WCAV93301450\nhdparm -S 12 /dev/disk/by-id/scsi-SATA_WDC_WD5000AADS-_WD-WCAV93386659
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...