Ga naar inhoud

Windows Live Mail ongevraagd vervangen


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Windows 7 en Windows Live Mail\n\nMijn schoonzus heeft sinds kort een nieuwe computer met Windows 7 erop en Windows Live Mail.\nVanavond zijn er bij haar Windows Updates geinstalleerd waardoor er een aantal dingen veranderd zijn.\nGoogle Chrome bleek uitgeschakeld te zijn. Heeft mijn man kunnen herstellen (via Teamviewer). Maar ... zij is zeer gehecht aan het invoegen van plaatjes (inline) in haar mail. En die optie zit niet meer in de nieuwe Windows Live Mail 2011 die vanvond ongevraagd op haar computer is gezet.Hoe kunnen we de oude Windows Live Mail terugkrijgen?\nBij Configuratiescherm / Programma\'s en Onderdelen staat Windows Live Essentials 2011 (datum 26 oktober 2010). Dat is de boosdoener volgens ons. Als we die eruit gooien is ze dan alles kwijt?
Link naar reactie
Niet heel verstandig om alle updates uit te schakelen, want daardoor kan de veiligheid van je systeem in het geding komen. Kies dan liever voor de optie waarbij je een kennisgeving van de updates krijgt en vervolgens zelf bepaalt wat wel en wat niet wordt geïnstalleerd. Dan selecteer je wel alle beveiligingsupdates en laat je de rest eventueel achterwege.
Link naar reactie
Bedankt voor de thread-link Obelix. Ik heb twee links doorgekregen van Niek waarmee je het oude pakket Live Essentials kunt downloaden - geloof ik. Vanavond gaat mijn man via Teamviewer Windows Live Mail 2011 eraf gooien bij onze schoonzus en de oude Windows Live Mail proberen terug te zetten. Als dat gelukt is laat ik het wel weten.\r\n \r\nIk heb gisteravond op mijn eigen computer het ontvangen van Windows Updates uitgeschakeld omdat ik per se die nieuwe Windows Live Mail niet wil. Maar misschien is het toch beter de updates zelf te bekijken voordat ik ze laat installeren door Windows. Vervelend, maar het is niet anders. Ik vind Microsoft trouwens vreselijk bemoeizuchtig. Ik krijg hoe langer hoe meer genoeg van die club.
Link naar reactie
Voor mezelf vind ik een ander e-mailprogramma geen drama. Het gaat om mijn schoonzus (75 jaar). Het arme mens heeft nog nooit van haar leven met een computer gewerkt. Sinds een maand ongeveer kan ze e-mailen. Krijgt ze ineens ongevraagd WLM 2011 op haar laptop. Het ziet er anders uit en ze kan haar weg er niet in vinden. Bovendien is de Afbeeldling Invoegen > Inline-functie weg in Windows Live Mail 2011. Een foto invoegen kan wel maar die functie is niet hetzelfde als de functie Inline Invoegen, weet ik uit ervaring. Maar animaties en poesieplaatjes in de mail zetten is toevallig nu wel haar lust en haar leven. \n\nDan de kwestie van de Windows Updates. Ik kan nog wel bekijken of ik updates wil ja of nee. Maar mijn schoonzus die bijna digibeet is weet daar helemaal niks van. Zij kan echt niet bepalen of iets een beveiligingsupdate is ja of nee en of een update voor Windows Live Mail wel of niet geinstalleerd moet worden. Bij haar stond alles op automatisch. Het resultaat is dat Microsoft ongevraagd een totaal nieuw e-mailprogramma op haar nieuwe laptop heeft gedumpt. Tot nader order staan alle Windows updates uitgeschakeld bij haar. Heeft mijn man gedaan via Teamviewer. Dat kan zo niet blijven. Dat snap ik ook wel. Maar wat we precies wel moeten doen met die updates bij haar weten we nog niet.
Link naar reactie
De update waar we het hier over hebben is een zogeheten \"aanbevolen update\". En aanbevolen updates zijn apart uit te schakelen, zodat dit soort fratsen achterwege blijven, maar beveiligingsupdates toch worden geinstalleerd. Kwestie van het met pijltje aangegeven vinkje weghalen. Simpel, maar je moet het maar net weten.\r\n\r\nDus als het er op aan komt is het niet helemaal ongevraagd dat de nieuwe versie wordt geinstalleerd, want je had dat vinkje direct na de installatie van Windows weg kunnen halen. Als het een nieuwe versie was geweest met dezelfde knoppen had je \'m immers wel automatisch gewild. Toegegeven, het is niet helemaal netjes om mensen zomaar met een lint op te schepen zonder te vragen of ze dat willen.\r\n\r\nGoed, de oplossing voor je schoonzus is dus dat vinkje weghalen. Dan komen beveiligingsupdates wel gewoon binnen, maar blijven overige software-updates achterwege.\r\n\r\n[ATTACH]15527[/ATTACH]
Link naar reactie
True. In de thread die hier eerder is gegeven worden 2 links genoemd waar je het oudere pakket kan downloaden. Heb het met mijn schoonzus erover gehad. Gezegd dat eerst het nieuwe programma eraf moet voordat we de \"oude\" WLMail konden installeren. Er volgde enig gesputter, want ze wil haar mails en contactpersonen niet kwijt. Dus we zitten nog in de onderhandelingsfase, zal ik maar zeggen. Bovendien weet ik niet of dat pakket Engels of Nederlands is. Maakt mij persoonlijk niet uit, maar mijn schoonzus spreekt geen woord over de grens.
Link naar reactie
Van de MS site: [url=http://explore.live.com/windows-live-essentials-xp][U]Windows Live Essentials voor Windows XP[/U][/url] ... (Ook voor Vista en Windows 7)\r\nJe kan daar de taal selecteren.\r\n\r\n(...Ik heb die link [url=http://social.answers.microsoft.com/Forums/en/vistawu/thread/31ffb6bb-21e7-41d5-aa2e-77263e5568e4] [U]hier[/U] [/url]gevonden, mocht je de vermelding \'2009\' missen. Lees ook daar eens, want er zijn problemen met downgraden )\r\n\r\nLet op deze opmerking op de pagina:\r\n\"[I]Opmerking\r\nWindows Live-software kan alleen worden geïnstalleerd of verwijderd door een Administrator op de computer.[/I]\"\r\n\r\nIk vroeg mij overigens af waarom het jullie niet gelukt is om een herstelpunt van het systeem terug te plaatsen naar een moment voor de vervanging van het programma, maar zou het kunnen dat je dat niet als Administrator geprobeerd hebt ?\r\n\r\n\r\nHoe je trouwens de mail en adressen moet bewaren weet ik niet in Live Mail 2011 (je gaat namelijk \'downgraden\'), dus misschien is er iemand met het programma die dat kan uitleggen. Het zal misschien een simpel \'[I]Exporteren[/I]\' zijn, maar ja, of dat zo is....
Link naar reactie
Met mijn schoonzus zijn we nog niet verder gekomen. Dus heeft mijn man het op onze eigen laptop (Windows 7) uitgeprobeerd. Hij heeft WLM 2011 binnen laten komen. Toen eraf gegooid via Configuratiescherm > kom hoe heet het: programma\'s of zo. \nDat ging goed.\nToen heeft hij de \"oude\" WLM gedownload en geinstalleerd. Alles kwam gewoon vanzelf terug. Het acccount, de mail en de contactpersonen - en in het Nederlands.\nOok hebben we de Windows Updates aangepast. We laten niks installeren voordat we het gezien hebben. Bij \"Aanbevolen Updates\" hebben we het vinkje weggehaald. \nVolgens mij is alles in orde nu. Nou mijn schoonzuster nog!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...