Ga naar inhoud

Blue Screen


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIk ben twee weken op vakantie geweest en heb toen mijn pc (uiteraard) uitgezet. Bij terugkomst heb ik grote problemen. Allereerst duurt het opstarten ONTZETTEND lang. Vooral nadat ik mijn wachtwoord heb ingevoerd, duurt het nog zeker 10/15 minuten voordat ik mijn desktop krijg. Daarna duurt het nog een aantal minuten voordat ik programma\'s goed aan de gang krijg. \r\nIk heb vervolgens al een aantal keer een Blue Screen gekregen, waarna mijn pc uiteraard weer opnieuw opstart en ik weer zo lang kan wachten voordat ik verder kan. Ik weet het nog niet 100 procent zeker, maar het lijkt erop dat ik het Blue Screen sneller of alleen krijg als ik online video bekijk (uitzendinggemist.nl of zo). Maar dat heb ik nog niet zeer uitgebreid kunnen testen. \r\n\r\nMijn pc:\r\n\r\n- Asus M3N78 Pro motherboard\r\n- 2 x 2 GB RAM\r\n- 3 SATA schijven, 3 IDE (via een IDE PCI card)\r\n- 2 USB schijven\r\n- PCI LPT card\r\n\r\nGeen graphics card (is onboard)\r\nGeluid ook onboard... etc.\r\n\r\nHeb geheugenbanken al eruit gehaald en apart getest. Zelfde met mijn PCI cards. \r\n\r\nHeb een rits updates van Microsoft gehad, maar heb ook geprobeerd met Restore terug te gaan naar een paar weken geleden, maar probleem blijft dan ook. \r\n\r\nEnfin, alle suggesties zijn zeer welkom!
Link naar reactie
Logboeken snuffelen ?\nRechtsklik \'[I]Deze computer[/I]\' en kies \'[I]Beheren - Logboeken[/I]\'.\n\nIs er een exact onderscheid tussen werkend op vakantie gaan, en bij terugkomst dit probleem ?\n\nWerkt de PC na een tijdje wel goed ?\n\nIk zou zeker alle extra schijven ontkoppelen, en een keer alleen met de systeemschijf proberen.\n\nTrek ook (na uitschakeling PC) de stekker eens een minuut uit het stopcontact.
Link naar reactie
Nou, ben net terug van mijn werk en hij heeft de hele dag aangestaan. En dus geen problemen nu. Maar zoals gezegd, dacht ik dat het door online video kwam. Dat ga ik dus gelijk even proberen. Er zat niet veel stof in, maar dat had ik er ook inmiddels al uitgezogen. Opstarten met alleen systeemschijf ga ik ook nog proberen. \nDe logboeken word ik niet veel wijzer van, want ik heb geen idee waar ik op moet letten. Speccy heb ik ook gedownload en geinstalleerd, die temperaturen lijken me prima in orde (alles rond de 30 graden) Dat Blue Screen programma heb ik ook geinstalleerd, maar ook daar zegt me het allemaal niets. Als ik iets ervan moet kopieren, dan hoor ik het graag.
Link naar reactie
Speccy:\n\nOperating System\n MS Windows 7 Ultimate 64-bit\nCPU\n AMD Athlon 64 X2 5600+ 32 °C\n Brisbane 65nm Technology\nRAM\n 4.0GB Single-Channel DDR2 @ 362MHz (5-5-5-18)\nMotherboard\n ASUSTeK Computer INC. M3N78 PRO (Socket AM2 )\nGraphics\n Generic PnP Monitor @ 1024x768\n 256MB GeForce 8300 (ASUStek Computer Inc) 36 °C\nHard Drives\n 977GB Western Digital WDC WD10EARS-00Y5B1 ATA Device (Unknown) 31 °C\n 625GB Western Digital WDC WD6400AACS-00G8B1 ATA Device (Unknown) 30 °C\n 120GB Maxtor Maxtor 6 Y120P0 SCSI Disk Device (Unknown)\n 313GB FUJITSU MAXTOR S TM3320820A SCSI Disk Device (Unknown)\nOptical Drives\n E-IDE CD-ROM 40X/AKU ATA Device\n HL-DT-ST DVD-RAM GSA-H58N ATA Device\n CFE GHIF45EV SCSI CdRom Device\nAudio\n Realtek High Definition Audio
Link naar reactie
Is dit jouw moederbord ? [url]http://www.motherboards.org/reviews/motherboards/1823_3.html[/url] / [url]http://www.motherboards.org/imageview.html?i=/images/mobot/motherboards/10481.jpg[/url]\r\n\r\nZo ja, dan is er sprake van [B]Express Gate technology.[/B]\r\n\r\n\"ASUS is one of the first motherboard manufacturers to include a complete Operating System right out of the box in the Express Gate technology. Express Gate requires a disk of some sort, either a SATA drive set to IDE mode or a USB Flash drive. Setup of InstallGate is through Window driver CD that comes with the motherboard.\r\n\r\nExpress Gate allows you to use online-based email, digital music stored on the hard drive, browse through photos on the computer, chat via IM or Skype and browse the Internet through Firefox 2 without booting into Windows. One good use for Express Gate is if Windows is unable to boot for some reason you can boot without it.\"\r\n\r\nIs het mogelijk, dat de PC met de Express Gate technology opstart ?\r\nBen hier zelf niet ter zake kundig.
Link naar reactie
Grote kans dat het om malware gaat.\n\nHier kan je info krijgen om een HijackThis log te maken:\n[url]http://forum.computeridee.nl/forumdisplay.php?f=133[/url]\nLees het eerste bericht, maar... op dit forum zijn helaas weinig loglezers voor de malwarescanners zoals HijackThis aanwezig, ga daarom liever even naar [url]http://nucia.nl/[/url] en lees daar goed welke scanners er aanbevolen worden om te gebruiken [I]voordat[/I] je een HijackThis logje plaatst.
Link naar reactie
Nou, problemen worden niet beter. Ik heb Temp File Cleaner gebruikt. Ik heb Malwarebytes gebruikt. Daarna met Kaspersky gescand. Ik vind geen problemen. Ik denk eerlijk gezegd dat het echt geen virus/malware of wat dan ook is.\r\nIk zat onlangs wat op rtlgemist.nl te kijken en kreeg toen weer een Blue Screen. Overigens vind ik die niet terug in het programma BlueScreenView. \r\n\r\nIk zat zelf te denken dat het iets hardwarematigs moet zijn. Zou het kunnen dat mijn onboard videokaart een probleem heeft? Of iets anders?\r\n\r\nAlvast bedankt.
Link naar reactie
Download een tooltje van de fabrikant van de harddisk (systeemschijf) om dat ding te checken.\n\n\nAls alternatief kan je ook [url=http://www.almico.com/speedfan.php][U]Speedfan[/U][/url] gebruiken, en onder de SMART tab een \'indepth online analysis\' uitvoeren.\n\n[url=http://www.hdtune.com/][U]hdtune[/U][/url] kan een benchmark uitvoeren.\n\n[url=http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk][U]Testdisk[/U][/url] kan misschien ook iets vertellen over de gezondheid van een disk maar is iets ingewikkelder en risicovoller, want deze kan ook schrijven naar diskonderdelen, en dat wil je nu echt niet. ( [url=http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk_Step_By_Step][U]Uitleg Testdisk[/U][/url] )
Link naar reactie
In gewone modus start je MSCONFIG in een opdrachtprompt met Administratieve rechten. Dit doe je door op de snelkoppeling \'[I]Opdrachtprompt[/I]\' in je menu [I]Start [/I]rechts te klikken, en te kiezen voor \'[I]Uitvoeren als... Administrator[/I]\'.\nType in de gestarte opdrachtprompt dan MSCONFIG en druk Enter.\n\nMSCONFIG heeft een aantal tabs, waaronder \'[I]Opstarten[/I]\' en \'[I]Services[/I]\'.\nIn die twee tabs kan je selectief items aan- en uitschakelen.\n\nBegin bij de tab \'[I]Opstarten[/I]\', en schakel gewoon alles uit.\nHerstart de computer, en zie of het probleem weg is.\n(Let op, de computer mist wat functionaliteit bij dit werk omdat een deel niet mee opstart, dus gebruik dit min of meer als diagnostisch.)\nIs nu het probleem weg bij normaal opstarten, dan zit hier dus ergens je probleem en moet je proberen met dezelfde methode de veroorzaker te vinden, dus door selectief opstartitems aan- of uit te schakelen onder de tab \'[I]opstarten[/I]\'.\n\nIs bij het uitschakelen van alles onder de tab \'[I]Opstarten[/I]\' (en daarna opnieuw opstarten) het probleem nog steeds aanwezig, dan zit het waarschijnlijk bij een item onder de tab \'[I]Services[/I]\'.\n\nZet alles weer aan onder de tab \'[I]Opstarten[/I]\', en ga naar de tab \'[I]Services[/I]\'. \nZorg dat je een vinkje zet bij: \'[I]Alle Microsoft Services verbergen[/I]\'. (Dit omdat het niet erg aannemelijk is dat een Microsoft service de fout in gaat, alhoewel dat uiteindelijk uiteraard niet ondenkbaar is.)\nSchakel nu ook de overgebleven services uit, en herstart de PC. \nIs het probleem nu wel weg, dan weet je dat het in zo\'n niet-Microsoft service zit, en dat je via selectief aan-en uitschakelen van die services de slechterik kunt vinden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...