Ga naar inhoud

nieuwe mapweergave windows 7?


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Sinds kort heb ik een laptop met windows 7, waar ik voorheen windows XP gebruikte.\r\n\r\nIk heb altijd een hoop muziek op mijn computer staan en wat mij opviel:\r\nDe mappen zien er anders uit. De vertrouwde miniatuurweergvave en tegelweergave uit XP hebben plaatsgemaakt voor een nieuwere vorm.\r\n\r\nNadeel is dat er ongevraagd afbeeldingen op de map komen te staan (ook bij tegelformaat). Bovendien kan ik die afbeeldingen niet uitschakelen of wijzigen. Ook de muziekbestanden zelf hebben nu een afbeelding, die ik niet kan uitschakelen of wijzigen.\r\n\r\nIn het algemeen kan ik ook maar 1 instelling gebruiken. Zo kan ik niet in één map tegelformaat gebruiken en in de andere bijv. miniatuur of details. Als ik dit aanpas veranderen alle mappen naar dit formaat.\r\n\r\nDus hoe kan ik de afbeeldingen uitschakelen of wijzigen en hoe zorg ik ervoor dat ik meerdere instellingen kan gebruiken voor andere mappen?\r\n(Misschien is er een optie om de mapweergave uit XP terug te halen?, al hoeft dit niet per se als bovenstaand probleem binnen windows 7 kan worden opgelost.)\r\n\r\nBedankt voor jullie reacties.
Link naar reactie
De weergave wordt per map onthouden. Als je de weergave wijzigt wordt dat voor die map onthouden, voor andere mappen kiest Win7 nog steeds wat hij denkt dat het beste bij de map past.\nWel kun je als je een map naar wens hebt ingesteld die weergave op alle mappen van hetzelfde type, via Organiseren > Map en zoekopties > Weergave. Het type wordt wederom door Win7 automatisch toegekend aan een map, afhankelijk van de inhoud. Zo wordt er verschil gemaakt tussen mappen met muziek, foto\'s films, documenten etc.\n\nHet wijzigen van de afbeelding van een map kan via de eigenschappen van de betreffende map. Op het tabblad Aanpassen kun je een ander pictogram kiezen. Eén van de getoonde pictogrammen moet een map-pictogram zonder fratsen zijn. Maar persoonlijk zou ik me daar niet al te druk over maken. Als je het wilt hebben zoals in XP, blijf dan bij XP.\n\nAls muziekbestanden een afbeelding hebben, zit die afbeelding in het muziekbestand opgeslagen. Die moet je er dan uit halen, maar ik heb nog niet gevonden hoe dit vanuit Windows kan. Meer luxere muziekspelers zoals Winamp kunnen dat wel.\nEventueel kun je miniatuurweergaven uitschakelen via dezelfde mapopties, maar dit heeft dan ook betrekking op miniatuurweergaven van afbeeldingen. Ook daar krijg je dan een pictogram in plaats van een voorbeeld.
Link naar reactie
Ben toevallig bezig met een Dell Inspiron 15 voor kleinzoon (inderdaad binnen twee dagen bezorgd :eek:), ervaringen positief, je kan veel instellen maar je moet wel KLIKKEN, zie bijlage.\r\n(Out of topic @Niekie en Hans, overigens is ie maar weinig sneller dan mijn XP-Amilo-tje uit 2005, dus ik probeer het uit te zingen tot W18 (Windows Achttien):cool:)
Link naar reactie
[QUOTE=Joman;544898] @Niekie en Hans, overigens is ie maar weinig sneller dan mijn XP-Amilo-tje uit 2005, dus ik probeer het uit te zingen tot W18 (Windows Achttien):cool:)[/QUOTE]\n\nGewoon doen.:-). Als je nooit het onderste uit de kan wil halen en het werkt naar tevredenheid, laat het zo, zeg ik altijd.\nIk keek naar de specs van de Dell en die zijn niet echt slecht, maar daar boden ze hem nog aan met Windows Vista en ja dat blijft wat mij betreft heel vaak een ernstig vertragende factor.\n\nTrouwens Ik heb van je plaatje ook weer wat geleerd. Had nog nooit op die balkjes met rechts geklikt. Het opent weer een scala aan mogelijkheden.:-)\n\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;544866]De weergave wordt per map onthouden. Als je de weergave wijzigt wordt dat voor die map onthouden, voor andere mappen kiest Win7 nog steeds wat hij denkt dat het beste bij de map past.\r\nWel kun je als je een map naar wens hebt ingesteld die weergave op alle mappen van hetzelfde type, via Organiseren > Map en zoekopties > Weergave. Het type wordt wederom door Win7 automatisch toegekend aan een map, afhankelijk van de inhoud. Zo wordt er verschil gemaakt tussen mappen met muziek, foto\'s films, documenten etc.\r\n\r\nHet wijzigen van de afbeelding van een map kan via de eigenschappen van de betreffende map. Op het tabblad Aanpassen kun je een ander pictogram kiezen. Eén van de getoonde pictogrammen moet een map-pictogram zonder fratsen zijn. Maar persoonlijk zou ik me daar niet al te druk over maken. Als je het wilt hebben zoals in XP, blijf dan bij XP.\r\n\r\nAls muziekbestanden een afbeelding hebben, zit die afbeelding in het muziekbestand opgeslagen. Die moet je er dan uit halen, maar ik heb nog niet gevonden hoe dit vanuit Windows kan. Meer luxere muziekspelers zoals Winamp kunnen dat wel.\r\nEventueel kun je miniatuurweergaven uitschakelen via dezelfde mapopties, maar dit heeft dan ook betrekking op miniatuurweergaven van afbeeldingen. Ook daar krijg je dan een pictogram in plaats van een voorbeeld.[/QUOTE]\r\n\r\nBedankt voor je reactie.\r\n\r\nMaar ik wil dus niet de map als geheel vervangen door een ander pictogram, maar een afbeelding op de map plaatsen, zodat de inhoud zichtbaar is. Soms is dit al het geval, maar dit is dan een lelijk plaatje, dat ik liever wil vervangen door een eigen.\r\n\r\nTer verduidelijking wat ik kon in XP en wat ik ook wil in windows 7:\r\n[url]http://www.pcleek.com/windows-xp/windows-xp-uiterlijk-aanpassen/afbeeldingen-op-mappen-plaatsen[/url]\r\n\r\nHet tabblad \'Aanpassen\' (nadat ik op rechtermuisknop, eigenschappen drukte) staat er niet bij. Aleen de tabbladen \'algemeen, delen, beveiligen en vorige versies\' zijn te zien. In XP was er een knop, waarmee ik een afbeelding kon invoegen, die op de map zichtbaar is.\r\n\r\nIk begrijp ook dat je de weergave kan wijzigen, maar stel: ik wil de hoofdmap op \'grote pictogrammen\', dan is de inhoud van de map ook meteen \'groot pictogram-formaat\'. Deze wil ik dan weer op \'details\' bijvoorbeeld. Hoe zorg ik ervoor dat het formaat alleen verandert, voor de pagina waar ik dat op doe. Het probleem is hetzelfde met \'Documenten\' en \'Afbeeldingen\'. Ik kan slechts één formaat kiezen.
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;544911]Afbeelding op de map kan ook, via datzelfde tabblad Aanpassen. Hoe het komt dat jij die niet hebt in Win7 en ik wel verbaast me een beetje. Probeer eens een andere map? Misschien heb je precies een systeemmap te pakken waar dat niet mee kan.[/QUOTE]\r\n\r\nHeb meerdere mappen geprobeerd, maar helaas.\r\nZo ziet mijn scherm eruit als ik op eigenschappen heb geklikt: zie bijlage
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...