Ga naar inhoud

.ISO bestand bewerken ?


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Mount het bestand met [url=http://www.daemon-tools.cc/eng/products/dtLite]Daemon Tools[/url]. Dan kun je zien welke bestanden in de ISO zitten.\nJe kunt ook de ISO op een DVD branden. Als er DVD bestanden in zitten zal je DVD speler deze direct af kunnen spelen. Maar handiger is om eerst te weten wat er precies in zit. \nAan de grootte van het bestand te zien gok ik op DVD bestanden.
Link naar reactie
[QUOTE=Edmoor;544740]Je kunt ook de ISO op een DVD branden. Als er DVD bestanden in zitten zal je DVD speler deze direct af kunnen spelen.[/QUOTE]\r\n\r\nIetwat ongelukkig uitgedrukt. Je kunt de ISO direct als datafile op DVD branden, maar daar is hij niet voor bedoeld. Met een programma als Nero, IsoBurn, ImgBurn (de meeste brandprogramma\'s hebben de mogelijkheid) kun je van de ISO weer de \'originele\' DVD branden. Bij de meeste programma\'s heet het \'Burn Image\' of \'Brand Image\' of Brand Beeld\'.
Link naar reactie
[QUOTE=Hans60;544741]\nJe kunt de [B]ISO[/B] direct [B]als datafile op DVD branden[/B], maar daar is hij niet voor bedoeld..... \n\n.....Bij de meeste programma\'s heet het \'[B]Burn Image[/B]\' of \'Brand Image\' of Brand Beeld\'.[/QUOTE]\nJullie zijn het eens, maar ik vraag mij bij deze uitleg af wat het verschil is tussen deze twee ?\n\'Burn image\' heeft toch ook een .ISO nodig ?\n\nEdit:\nIk snap het.\nMet de eerste regel bedoel je de .ISO als \'bestand\' op een schijf branden.\nMet de tweede bedoel je als schijf-image branden.
Link naar reactie
[QUOTE=wvs007;544760]Merciekes.[/QUOTE]\nGraag gedaan hoor.\nOh wacht, ik heb hier nog helemaal niet gereageerd... :mrgreen:\n\nMeestal hoef je een ISO niet op dvd te branden. Als je genoeg schrijfruimte hebt zou ik de ISO gewoon op de harde schijf bewaren (als je \'m wil bewaren) en \'mounten\' met bijvoorbeeld Daemontools zodra je \'m nodig hebt. Spaart weer een schijfje en is een stuk makkelijker.\n\nAls je de film wilt omzetten of bewerken kun je deze ook \'mounten\'. Het converteer-programma of je videobewerkingsprogramma zien de ISO dan als of het een echte dvd is.\n\nLet bij Daemontools wel op dat je de \"Lite\" versie download en bij de installatie alle extra\'s uitvinken!
Link naar reactie
Heerlijk. Wat \'n toffe mensen zitten er op dit forum. Iedereen erg bedankt voor de hulp.\r\n\'k Heb heel wat uitgeprobeerd en ... veel bijgeleerd.\r\nUiteindelijk vind ik de oplossing van \" janneke dust\" de voor mij meest eenvoudige. Ik kende Winrar en het was dus maar even werk om het ISO-bestand uit te pakken. Nu nog omzetten naar .avi en klaar is kees.\r\nAls ik ooit eens kan helpen zal ik niet nalaten van dat te doen, maar \'k vrees dat ik jullie niet veel kan bijbrengen. :-)\r\nGroetjes en ... nogmaals thanks.\r\nWill
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...