Ga naar inhoud

Schijfleesfout tijdens xp setup


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Toen ik deze handleiding volgde: [url]http://sevenbits.nl/howto/dual_boot_windows7_XP.html[/url] kreeg ik het volgende probleem. Ik had er al windows 7 op staan op een computer van fuijtsu siemens. Ik had in windows 7 een partitie gemaakt van 15 GB voor xp en ik dacht ik installeer daar dan even professional op (xp). Op de kast van fuijtsu siemens staat een sticker met daarop: Windows xp home..... Maar ik professional er in gedaan en alles ging goed tot dat hij opnieuw moest opstarten. Ik liet hem opnieuw opstarten na het formateren en na het kopiëren van een aantal bestanden. Maar toen hij opnieuw opstarte kreeg ik eerst: Druk op een toets om te starten van af een cd. Maar dat wil ik niet want ik wil dat de setup verder gaat. Daarna kwam er te staan: Schijfleesfout, Druk op ctrl+alt+del. Na het uitschakelen van de computer heb ik het geprobeerd met Windows XP Home. Maar daar kreeg ik tevergeefs het zelfde verhaal. Ik kan nu alleen nog via de recovery cd in de installatie en herstel gebeuren komen... Ik ga nog ff 2 bestandjes van fuijtstu siemens op m\'n usb zetten, want dat zou voor de bios een update zijn. Verder probeer ik ook nog iets van chkdsk \\r alhoewel ik niet zeker weet hoe dat moet, en wat ik wel zeker weet is dat de cd-rom als eerste staat ingesteld bij de bios, daarna de hardeschijf... Of moet de hardeschijf als laatste?\r\n\r\n\r\neen lang verhaal, maar hoop dat iemand iets weet!\r\ngroetjes!
Link naar reactie
XP pro installeren met een serial van XP home lukt je never.\nEn zolang je de cd laat zitten in de drive, komt de pc met de vraag of ie daarvan moet opstarten. Dat is alleen de eerste keer nodig. De volgende keren doe je niets en dan loopt tie gewoon door en maakt de installatie af.\n\nZorg eerst dat win 7 weer gaat werken door daarvan de dvd te plaatsen en te kiezen voor opstart herstel of repareren. \nAls dat werkt doe je een schijfcontrole. \nAls de 15 Gb partitie nog aanwezig is start je opnieuw op met de xp HOME cd en kiest voor de juiste partitie om deze te installeren. \nDe pc start 1 of 2 keer opnieuw op. geef dan GEEN toets om van cd op te starten.\nEn inderdaad de sata drivers. Ophalen bij fabrikant MB. Op flop of usb zetten en tijdens de installatie van XP aan het begin op F6 persen. Een stuk verder vraagt tie dan, welke drivers je wilt installeren.\n\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...