Ga naar inhoud

Bootmgr is compressed.


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Beste mensen, \r\n\r\nik weet dat er al een aantal vragen gesteld zijn over dit onderwerp maar ik kon daar helaas niet het antwoord in vinden wat ik zou moeten doen. zoals de titel al zegt krijg ik de melding \"BOOTmgr is compressed press ctrl+alt+del to restart\" bij het opstarten van mij pc. Nu heb ik wel gelezen dat dit op te lossen is door windows opnieuw te instaleren, en daar gaat voor een deel mijn vraag over. Als ik nu Windows 7 wil instaleren ( toch maar van de nood een deugd maken ) kan dit over windows Vista heen? En maakt het iets uit als ik mijn C:/ schijf kopieer en op een externe hardeschijf zet en die weer na de instalatie van windows 7 op mijn pc zet? of krijg ik dan weer het zelfde probleem met opstarten?\r\n\r\nik hoop dat ik duidelijk ben geweest zo niet dan hoor ik het graag. \r\n\r\ngroeten Ferry
Link naar reactie
Je kunt eventueel bootmgr herstellen met behulp van de Vista-dvd. Kies dan tijdens het opstarten voor de optie om vanaf dvd te starten of stel in het BIOS de dvd-speler in als eerste opstartapparaat.\n\nWin7 kan in sommige gevallen over Vista heen; dat hangt af van de versie en taal van beide besturingssystemen. Zelfde taal en zelfde versie (bijvoorbeeld Home Premium) kan altijd wel. Bij zo\'n upgrade behoud je je bestanden en programma\'s (maar maak toch een backup!).\n\nEen schone installatie is zonder meer beter, waarbij de c-schijf eerst wordt geformatteerd. Dit kun je regelen via de Win-7 installatie. Als je in dit geval je hele c-schijf als backup kopieert moet je die niet zomaar 1 op 1 terug zetten. Daarmee maak je om te beginnen Win7 direct stuk. Zet alleen je eigen bestanden terug en gooi de rest eventueel weg. Ook programma\'s kun je op deze manier niet terug zetten. Die moet je via de normale weg in Win7 installeren.
Link naar reactie
alvast bedankt voor de reactie, \r\n\r\ndus als ik het goed begrijp dan kan ik wel, me bestanden zoals foto\'s, filmpjes etc etc overzetten. Maar niet programma\'s zoals Microsoft office etc etc. Tja backup\'s maken, er is een bepaald gezegde voor, \"als het kalf verdronken is dempt men de put\" dat gaat hier wel op :rolleyes:\r\n\r\nMaar als ik dus voor windows 7 kies dan moet ik echt alles van me C:/ schijf afdonderen, en helemaal schoon opnieuw beginnen dan kan het geen kwaad?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...