Ga naar inhoud

dvd rippen


Aanbevolen berichten

Ik probeer de films die ik opgenomen heb met mijn sony dvd recorder over te zetten naar mijn multimediaspeler. Voor ik ze hiernaar kan converteren moet ik ze echter eerst van dvd halen.\r\n\r\nHelaas: wanneer ik dit probeer met nero recode krijg ik te lezen: Er is een poging gedaan tot een niet-ondersteunde bewerking.\r\n\r\nMet \"normale\" niet tegen kopiëren beveiligde dvd\'s heb ik geen problemen. Iemand enig idee met welke tool ik deze dvd wel naar een werkende film zou kunnen omzetten?\r\n\r\nalvast bedankt!
Link naar reactie
Kan je geen ISO branden van die DVD\'s of ondersteunt je mediaspeler dat niet? Wat is het merk/type?\n\nIk dacht dat Nero Recode een onderdeel van Nero was waarmee je een film van meer dan 4,3 GB kan shrinken zodat ie nog op een DVD past (of om meerdere MPEGS op een DVD te proppen). Ik snap ergens iets niet.\n\nOm DVD\'s te rippen, heb ik in het verleden wel eens DVD Decrypter gebruikt (en daarna DVD Shrink). Kan je mediaspeler die niet VOB-bestanden niet lezen? Dan moet je inderdaad converteren naar iets dat ie wel kan lezen. Progs om uit te proberen:\nFormat factory [url]http://www.pcfreetime.com/[/url] \n(zie ook [url]http://computertotaal.nl/article/20105/formatfactory-2-20.html[/url])\nStoik converter [url]http://www.stoik.com/products/svc/[/url]\n[url]http://www.any-video-converter.com/products/for_video_free/[/url] deze werkt misschien het makkelijkst maar ik had problemen met niet synchroon geluid)\nAvidemux [url]http://www.softpedia.com/get/Multimedia/Video/Video-Editors/AviDemux-test.shtml[/url]\nSUPER [url]http://www.erightsoft.com/SUPER.html[/url]
Link naar reactie
Ik ga die tools eens bekijken later op de week als ik wat meer tijd heb, maar alvast even een verdere verduidelijking:\r\n\r\nIk heb een Archos 605 en die kan volgens de handleiding wel dvd-bestanden afspelen na de installatie van een betalende plugin. Gratis kan ook dacht ik, maar dan moet ik wel een manier vinden om de dvdbestanden te converteren.:roll:\r\n\r\nConverteren gaat met mij altijd super met nero recode, de films van de dvd komen netjes gerangschikt op mijn harddisk in een gewenst formaat. Maar vreemd genoeg niet bij de dvd\'s die ik brand met mijn dvd recorder.\r\n\r\nIk heb geprobeerd de vobbestanden af te spelen maar jammer genoeg zit daar geen geluid bij :confused:\r\n\r\nIk open de vob-bestanden met nero express omdat ik de video\'s nog moet splitsen aangezien ik ze als vobbestanden van de dvd pluk en niet zoals met nero recode kan video per video, maar ook in nero express heb ik geen geluid...
Link naar reactie
Grappig dingetje die Archos 605. Heb je de string\r\nArchos 605\r\nwel eens ingeklopt in Google? Heel wat grappen en grollen!\r\nIk zie hier op [url]http://www.portablegear.nl/reviews/Archos_605-WiFi.htm[/url] dat je WMV, MPEG en H.264 kunt afspelen. Dat probleem met geluid bij de conversie van VOB-bestanden kan te maken hebben met de audiocodec AC3 of AAC (een van de twee, zou dolby digital moeten heten) dat de Sony recorder toepast. Bij mij pikt mijn Ulead7 die audiocodec niet. \r\nIk heb eens een .asf bestand dat ik van een TV-station had geplukt kunnen knippen in Ulead en op DVD kunnen zetten door eerst te converteren met FORMAT FACTORY naar MPEG2 (niet proberen een gedeelte te pakken want dan gaat het geluid fout) en dan naar SUPER voor DVD Std Compliant met voor Audio de instelling MP2 ipv AC3. \r\nDat videogeknutsel kost je wel bak-ken met tijd :( maar je bent wel van de straat:cool:
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik heb nu geprobeerd de dvd te rippen met dvdshrink, helaas krijg ik dan het bericht: \n\nDVD Shrink encountered an error and cannot continue.\n\nInvalid DVD navigation structure.\n\nIk ga die andere tools nu eens proberen nadat ik de data van de dvd dan maar handmatig gekopieerd heb (de vob-bestanden). Het vreemde is dat de bestanden op de dvd als \"dubbel\" worden beschouwd. Ik zie elk bestand dubbel en wanneer ik de volledige dvd naar m\'n pc kopieer kopieert hij ook 7,95 GB, terwijl het een dvdtje is van 4,7 GB waar ik de video\'s heb op gebrand.
Link naar reactie
Ik neem films/programma\'s op met een Humax IHDR 5050C. Hierna haal ik die, via het netwerk, naar de pc met een FTP progje. Het zijn dan .tac, .htm, .nts en .mpeg ts bestanden. Nog nooit van die eerste 3 gehoord maar goed.\nIk pak al die bestanden beet en sleep ze in convertxtodvd en klik op converteren en branden. Tijdens het converteren heb ik wel beeld, maar geen geluid. \nMaar als het dvd staat heb ik een prachtige dvd met geluid.\nIk was van de week zelf stomverbaasd dat het zo gemakkelijk ging met Convertxtodvd. \nMisschien kan je er iets mee.\n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;544427]Ik neem films/programma\'s op met een Humax IHDR 5050C. Hierna haal ik die, via het netwerk, naar de pc met een FTP progje. Het zijn dan .tac, .htm, .nts en .mpeg ts bestanden. Nog nooit van die eerste 3 gehoord maar goed.\r\nIk pak al die bestanden beet en sleep ze in convertxtodvd en klik op converteren en branden. Tijdens het converteren heb ik wel beeld, maar geen geluid. \r\nMaar als het dvd staat heb ik een prachtige dvd met geluid.\r\nIk was van de week zelf stomverbaasd dat het zo gemakkelijk ging met Convertxtodvd. \r\nMisschien kan je er iets mee.\r\n\r\nNiek[/QUOTE]Kun je mij in stappen uitleggen hoe een dergelijk netwerk is te maken? ik ben weet hier niks van en welk FTP progje gebruik je hiervoor?\r\nmvrg,\r\nArie59
Link naar reactie
Oke je sluit de Humax aan de achterzijde aan met een UTP kabel waarvan je het andere eind in een poort van je router prikt.\nDaarna ga je in het menu van de Humax naar de netwerk instellingen en zet FTP aan en (dat weet ik niet meer zeker: de netwerk instellingen op DHCP, maar misschien staan ze dat al). Schrijf het ip adres wat daar staat even op. \nDaarna installeer je een ftp programma op je pc. Ik gebruik daarvoor het gratis Fila-Zilla.\nDat start je op en je logt met dat prog in bij je Humax met het genoteerde ipadres de naam HumaxFTP en je code (standaard 4 x 0 (nul)).\nJe gaat naar de map \"video\". Daar moet je alles uit de gele map met de naam van het opgenomen programma naar je pc overbrengen en in 1 map zetten. Onder de gele mappen, staan nog wat losse bestanden die ook de naam van het programma hebben. Die haal je ook over.\nDat kan een uurtje duren.\n\nDaarna sluit je ftp af en start convertxtodvd op. Je sleept alles uit het mapje op je pc in één keer dat converteer prog in en klikt op converteren en daarna branden.\n\nTrek er een uurtje of 2 voor uit. Je krijgt een waarschuwing dat hij met sommige bestanden niets kan. daar hoef je je niet aan te storen, hij gebruikt wat nodig is.\nTijdens het converteren heb je wel beeld,( als je dat aanzet in convertxtodvd) maar geen geluid.\nIk brand op dvd+r.\n\nSucces.\nNiek
Link naar reactie
De dvdrecorder van sony maakt denk ik idd gebruik van een erg vreemde dvdstructuur.\r\n\r\nWant elke dvd die ik ermee maak heeft die eigenschappen.\r\n\r\nIk heb nu in vista de vobfiles er manueel afgehaald en in vista had ik wel geluid. Vervolgens heb ik ze met nero express geknipt per uitzending en de geexporteerde mpeg\'s met format factory (bedankt voor de tip) omgezet naar een geschikte mpeg4(divX) video in avi-container. (voor mpeg4 had m\'n archos een betaalde plugin nodig om de aac-audiocodec af te spelen, maar na 3 keer proberen had ik een reeks instellingen die werkte.:p
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...