Ga naar inhoud

Windows 7 Live Mail / Outlook Express


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Mijn nieuwe laptop werkt met Windows 7.\r\nOp mijn oude pc maakte ik gebruik van Outlook Express voor mijn mailverkeer.\r\nDaarnaast liep mijn webmail via Outlook Exchange / HetNet.\r\nAls ik in de oude situatie mijn mail checkte met Outlook E werd mijn mailbox bij HetNet keurig \'geleegd\' en werden alle berichten opgeslagen op mijn pc. Als ik daarna via webmail naar mijn mailbox ging was \'ie dus helemaal leeg.\r\nOnder Windows 7 is Live Mail mijn default mailprogramma, maar nu heb ik ontdekt dat alle berichten gewoon in mijn mailbox bij HetNet achterblijven. Is dat gebruikelijk en kan ik dat veranderen, zodat Live Mail gewoon de post ophaalt in mijn mailbox?\r\nIk heb maar 30MB ruimte in mijn mailbox en dus loopt \'ie op deze manier wel heel erg snel vol.
Link naar reactie
Hoi,\r\n\r\nHoewel ik niet bekend ben met HetNet, zijn er vaak 2 manieren (protocollen) om je email op te halen: POP en IMAP. Bij gebruik van POP wordt vaak alle email gedownload van de emailserver, terwijl bij IMAP de berichten juist blijven staan.\r\nBij gebruik van het POP-protocol weet ik dat je tegenwoordig vaak via je webmail ergens in de instellingen kunt aangeven of je je email op de emailserver wil bewaren of verwijderen. Of dit ook bij IMAP kan, weet ik niet.\r\n\r\nKijk daarom eerst eens of je via de webmail bij de instellingen iets kunt vinden om dit aan te passen.\r\nAls dat niet gaat of niet helpt, kun je proberen je emailaccount opnieuw instellen op je PC in Live Mail, waarbij je ditmaal aangeeft dat je van het POP3-protocol gebruik wilt maken.\r\n\r\nSucces,\r\nPuter
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...